BMW 540i touring Executive (1998)

autoreview

BMW 540i touring Executive (1998)

Signalement

Uitvoering540i touring Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf260.000 km
KM-stand laatst305.000 km
Lezerswaardering: 93%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Echt ik heb het gebrobeerd!!!!

  • 260.000 km

Een nieuw speeltje. Ja zo kan je mijn nieuwe aanwinst wel noemen. En nee het is geen Twingo of Clio geworden… En echt, u gelooft het misschien niet, maar daar was ik naar aan het kijken. Ik heb het echt geprobeerd zoals de titel aangeeft, maar de volslagen onlogische drang naar meer heeft het weer eens gewonnen van het verstand. Ik wilde zakelijk een nieuwe clio leasen, maar na er verschillende malen in te hebben rondgereden en ook andere kleinere wagens te hebben bekeken besloten dat het niets voor mij is. Ik wil een 8 cilinder bedacht ik me resoluut, en verpakt in een groter geheel dan een B segmenter.
Verwend zegt u… Ja absoluut… GEK?… knetter…. RATIONEEL?… Nope, volslagen losgeslagen… Lol?.... JAAAAAAAA. En daar gaat het om in mijn optiek in auto’s, LOL. Vandaar dat ik altijd onconventionele wagens rij, auto’s met emotie en rare fratsen, onbetrouwbaar en geld verstokend.

Het begon allemaal al toen ik klein was. Mijn eerste woordjes waren niet mama of papa maar auto’s en broem broem… En dat was raar want aan de auto’s die mijn ouders reden kon het niet liggen. Mijn jeugd jaren heb ik moeten doorbrengen in Lada’s en Zastava’s (ik denk dat mijn ouders stiekeme communisten waren) later in een Bluebird en een Nissan Vanette.. ook niet bepaald de meest begerenswaardige automobielen. Waar kwam de liefde dan vandaan? Tja de buren denk ik en de wagens die de ouders van mijn vriendjes en vriendinnetjes hadden. En tv… ik kon vroeger zeer geanimeerd kijken naar de formule 1 en gt kampioenschappen die toendertijd nog werden uitgezonden. En daar ontsproot mijn liefde in auto’s… denk ik althans…. Het geval wil wel dat sinds ik mij kan heugen mijn hobby auto’s is geweest.

Mijn eerste eigen auto was een teleurstelling… zelfs voor mezelf. Ik had voor mijn stage een auto nodig en had in die tijd een laten we het voorzichtig houden een zeer maar dan ook zeer beperkt budget… 200 euro uhh gulden bedoel ik (jongere lezers onder u, gulden? Gulden? Ja, dat was geld dat opa vroeger in zijn portemonnee had en je tegenwoordig alleen nog kan zien in musea zoek maar op op wikipedia) om exact te zijn. Wat kocht je daarvoor in 98 (ja negentienhonderdachtennegentig… de vorige eeuw dus) nou zelfs toen… toen alles goedkoper was dan nu stelde 200 euro he verhip doe ik het weer… gulden bedoel ik… gulden.. 200 GULDEN stelde niet veel voor als budget om een auto te kopen. Ik kocht daarom niet particulier (had misschien gekund maar marktplaatst bestond toen nog niet en kon ik dus ook niet zoeken, je had toendertijd nog huis aan huis blaadjes). Wat je wel had… autosloperijen… en in Friesland waar ik toendertijd nog woonde waren er daar in elk dorp wel 1 van te vinden. Op z’n sloperij vond ik mijn hoopje ellende. Een vaal blauwe Toyota Corolla deuk… de laatste benaming kreeg hij van mij omdat alle schermen deuken hadden… behalve de linker achterpaneel… maar dat heb ik snel verholpen met een goed gemikte trap.
Waarom vertel ik in hemelsnaam over een aftandse Corolla? En niet verder over de BMW? Nou daar vertel ik zo weer verder over… maar dit geld meer als inleiding. En ik ben graag lang van stof ;).
Terug naar 1998. De Corolla, tja ik vond het 1 brok ellende! Maar waarom… vanwege de reden dat ik altijd fantaseerde over mijn eerste auto… en wat dat zou gaan worden. Het waren altijd GTi’s Amerikaanse sloepen Met roffelende V8’ten, BMW’s met jankende 6 cylinders en Mercedes coupe’s met een zo hoog mogelijk nummer op de kofferbak en altijd eindigend met SEC. (tja u kan zien dat ik een boertje was uit het hoge noorden toendertijd), maar van alle auto’s waarover ik fantaseerde stond niet een vaal blauwe Toyota en wat ik was vergeten vermelden het was ook nog eens een diesel met 58 hele PeeKaas… En dat was toen ie nieuw was. Laat staan met 380.000 plus kilometers op de teller.
Vanaf toen ook iets met mezelf afgesproken, dat ik als ik later groot en volwassen ben ik alleen nog maar mooie auto’s zou gaan rijden, en dus beter mijn best moest gaan doen op school om een betere baan en carrière te krijgen dan tot dusver voor mij in het verschiet lag. Het laatste is helaas nooit gelukt, maar heb in plaats daarvan een rijke vriendin aan de haak geslagen.
Na dus een tijdje met de Deuk te hebben rondgereden en flink gespaard te hebben heb ik de eerste van een lange lijst begerenswaardige mobielen gekocht. Een Nissan Sunny…. Ik hoor u al lachen… een Sunny ja dat is begerenswaardig!!! Nee een reguliere Sunny niet maar wel een zeldzame GTi R. En zo is het altijd gebleven… Vanaf die tijd alleen nog maar zeldzame onbetrouwbare maar oh zo veel lol gevende automobielen bezit.

Terug naar de BMW, het is namelijk een review over dit exemplaar. In huize 4x4 is het crisis en moet dus bezuinigd worden. En dat doe je dus door een 4,4 liter V8 uit Beijeren aan te schaffen. Zoals u misschien vanuit mijn andere review weet bezat mijn wederhelft een Grand Cherokee. Die is verkocht. En aangezien de jeep met gemak 1 op 3 reed zonder daar veel moeite voor te doen scheelt kan u wel zeggen dat de 4,4 van de BMW een eco mobiel is. Maar waarom dan z’n oude? Nou dat heeft met jaaa weer z’n crisis gevalletje financieel en belasting technisch. De 540 zoals die hier staat is bijna 15 jaren jong en komt dus in aanmerking voor de Young timer regeling en dat scheelt zelfs voor een auto als dit enorm in maandelijkse lasten.
Er staan nu dus 2 power stations van formaat op de oprit van huize 4x4. De W8 heeft vrouwlief dus betrokken als primair voertuig. En ik ga deze dus berijden zowel zakelijk als voor plezier ritjes.
Het betreft hier een origineel geleverde BMW 540i Touring Excecutive en nagenoeg vol in de opties. Het enige wat ontbreekt is de bandenspanningscontrole systeem en de automatische rolgordijnen. De rest zit er op. En dat is en was een heleboel. Vele opties die deze 15 jaar oude e39 heeft zijn nu nog steeds geen gemeengoed op nu te koop staande modellen. Te denken valt aan Vol automatische airco/ gescheiden, lederen bekleding, multifunctioneel stuurwiel, board computer, Xenon verlichting, automatich verstelbare stoelen en stuurwiel, electrisch dakraam, 10 airbags en etc etc etc. het enige wat ontbreek t.o.v. de W8 is een navigatie systeem. Verder kent deze BMW een sport interieur met sport stoelen en onderstel.

Hoe rijdt dat nu z’n BMW… 1 Woord geweldig. Zelfs na 15 jaar en een dikke 2 ton aan ervaring. Dit exemplaar is door de voorgaande eigenaar erg vertroeteld en onderhouden. De carrosserie is nog geheel gaaf en vertoond slechts enkele kleine oppervlakkige krasjes maar daarvoor moet je goed kijken. Ook het interieur heeft de hand des tijds goed doorstaan. Ook hier alleen enkele kleine niet noemenswaardige gebruikssporen. Dan alle opties en elektrische zaken… alles doet het nog… oh nee dat lieg ik. Net gemerkt dat de achterruitverwarming het niet meer uit. Verder de bekende pixeluitval is bij dit model geen sprake.

De motor dan, dit is een 4,4 liter metende V8 met op papier 286 PK. Al zal hij dat misschien niet meer halen met deze kilometerstand. Maar het het karakter van deze motor zeker in vergelijking met de W8 is een goedmoedige Sint Bernardhond waar de W8 een ADHD labrador is. De sint bernard komt pas in beweging als de baas daarom vraagt. De W8 (zeker nu met de nieuwe motor) de opgefokte labrador… komkomkomkom. Ook de akoestiek van beide krachtbronnen zijn zeer uiteenlopend. De V8 in de BMW is sonoor maar krachtig en lijkt op gehoor minder omwentelingen te maken dan in de praktijk. De W8 klinkt meer als een turbine met een hoog toerige snerp. Ook de manier van kracht geven zijn wezenlijk anders. De W8 is bruusker en wil altijd met een sprongetje van zijn plek af, bij elk pedaalbeslag. De BMW geeft bij gasgeven het gevoel of door een handschoen te zijn opgepakt en naar voren wordt geduwd. Dit heeft metname temaken met de standaard hogere koppel van de BMW die ook eerder vrijkomt (bij een eerder toerental) dan de standaard W8. Zelfs nu de W8 meer koppel heeft dan af fabriek komt dit koppel er later in.

Qua rijden ansich. De BMW voelt veel groter aan dan de Passat ook optisch oogt de BMW groter. Terwijl de afmetingen elkaar niet veel ontlopen. Maar rij in beide direct na elkaar dan voelt de BMW een slag groter dan de W8. De grap is dat de W8 zwaarder is dan de BMW, dit komt mogelijk door de toepassing van het quattro systeem (ja er staat 4 motion, maar de W8 heeft het Quattro systeem van Audi). Qua sturen zijn er ook verschillen. De BMW is scherper en directer dan de W8.
Over een tijdje meer over de Sint Bernard uhh BMW bedoel ik. Eerst maar eens wat meer kilometers en ervaring opdoen.

Voor nu dank voor het lezen.

Groeten,

Dr4x4

Voor nu zoals ook in de vorige review eerst alles op voldoende gezet. zal deze details later op reële indrukken invoegen

1 jaar vertraging

  • 279.800 km

Zo. Als we de andere review hebben kunnen updaten dan ook gelijk maar eens deze.
Het is al weer meer dan een jaar geleden dat ik deze BMW heb aangekocht. En sinds dien al heel wat kilometertjes in comfort kunnen afleggen, helaas niet zonder kosten maar daarover meer. Meestal houd ik mijn mobielen niet meer dan een half jaar tot een jaar het begint dan vaak weer te kriebelen en te jeuken om de zoektocht weer eens te starten naar een ander exemplaar (het gras is altijd ergens ander groener). Echter heb ik dat met deze wagen niet zo. Het is een vertrouwde lobbes die continue mij een glimlach bezorgd wanneer ik er in rij. En dat gebeurd zelden kan ik u melden.

Ik heb in een jaar tijd vele kilometers gemaakt. De eerste maanden heb ik de BMW ingezet als zakelijk vervoersmiddel daar ik geen lease auto wilde (de lease auto's die ik wel graag wil zijn simpelweg buiten mijn leasebudget). Helaas is het beleid binnen mijn werk veranderd en heb ik een aantal maanden erna toch overstag moeten gaan. Ik moet voor werkkilometers gebruik maken van een company car (BLECH). De BMW is sindsdien gebombardeerd tot hondenwagen/ stadsautotje, daar het met de Infiniti vaak niet mogelijk is te parkeren in parkeergarages en in ander Randstedelijk gebied en mijn vrouw niet wil hebben dat de vuile honden (nee dat is geen belediging, we gaan vaak met de honden naar het bos en te zwemmen en dan worden ze vies vandaar de benaming) in de Infiniti meereizen, maar volgens haar past dat beeld goed in een Boeren Mest Wagen. Verder is de auto vooral het mooiste speelgoed van mijn grootste dochter (of de minst kleine zoals u wilt). Die is volledig verrukt van snelheid en broem broem geluidjes. Zij vind papa's auto de leukste van de twee mobielen die voor het huis staan. En dat terwijl mama's auto een volledige dvd installatie heeft, nee madammetje wil altijd in haar stoel gedrukt worden ze drukt zichzelf de stoel in met de woorden papa auto rennen. Qua prestaties kan de auto het nog aardig bijbenen zoals zij heeft gedemonstreerd ook op de autobahn tijdens ons jaarlijkse skitripje kon de 15 jarige station de BMW M4 Testwagen aardig bijhouden (tot het verkeer wat drukker werd en de volgauto van schoonpapa al een tijdje kwijt was het gas maar gelicht).

Mindere dingen zijn er de afgelopen jaar ook geweest. Zo heeft de wagen mij 3 maal in de steek gelaten. 1 x door een platte accu, maar dat kan ik de techniek niet aanrekenen. Wat ik de techniek wel kan aanrekenen is dat ik 2 maal met koelingsproblemen ben gestrand.
De eerste maal bleek het expantie vat er de brui aan te geven de onderkant van het plastic container bedacht zich ineens te willen scheiden van de andere zijkanten.
De andere keer was op de terugreis van een 3 daags bezoek voor werk in het buitenland. Ik had mijn wederhelft beloofd vroeg thuis te zijn die vrijdag (stom... moet je nooit doen weet ik nu achteraf). Op de A2 ter hoogte van Eindhoven tot Vught werd ik continue opgehouden door een donkerblauwe Ford Focus eerste type die het nodig vond om 30 kilometer de linker rijbaan te bezetten, en dat hij met 115 kmu snel zat rijdt. Nadat hij zich uiteindelijk bij Vught zich naar de rechterbaan voegde zag ik kans de V8 2 zetten terug te zetten en er met een noodgang vandoor te gaan. Helaas dacht de 15 jaar oude techniek daar anders over. De achterste koelslang bleek de druk niet meer aan te kunnen en braakte met een diepe zucht alle 12 liter koelvloeistof op de hete uitlaten. Dit zette de gehele A2 blank met grijze/ witte rook. Ik zag me dus genoodzaakt om de wagen per direct langs de kant te zetten en de ANWB maar weer eens te bellen. Alleen... het ergste moet nog komen. Die zelfde Focus kwam dus weer voorbij en de bestuurder keek mij aan met z'n gezicht (ach ik ga hem niet eens meer beschrijven, u kent dat genoegzame gelaatsuitdrukking vast wel)... wat ik alleen niet had kunnen raden dat het 1 van mijn eigen werknemers betrof (zo een die u erft als werkgever, zo een persoon die al 25 jaar in dezelfde functie is blijven zitten). Tja ik heb dat verhaal dus op mijn kantoor niet kunnen verbloemen.

Zaken die verder zijn aangepakt het afgelopen jaar.

1 x spoeling automaat.
2 x kleine beurt (olie plus filters).
1 x resetten niveau regeling.
Gangbaar maken handrem.
4 nieuwe winterbanden in de maat 225/55/16.
Nieuwe multisnaar.
1 x nieuwe voorruit

Overall gebruik: 1op9 (met uitlopers van 1op5 en 1 op12) gemeten aan de getankte liters afgemeten tegen de gemaakte kilometers.

Dit was het wel weer over de BMW. De vraag is nu alleen nog of ik deze ga behouden of stiekem toch graag weer eens iets anders wil. Het feit is alleen dat elke keer als ik weer eens een wat groter stuk rijd het allemaal zo vertrouwd en goed aanvoelt. Alleen het uiterlijk begint tegenwoordig wat verouderd te raken... ach ja de tijd zal het leren.

Dank voor het lezen,

Met vriendelijke groet,

Dr4x4

Langste auto in bezit

  • 292.000 km

Het is al weer meer dan een jaar, of zelfs nog langer, dat ik een update heb gegeven over onze BeuhWheej zoals onze oudste dochter hem noemt. Het is nu officieel de auto die ik het langst in bezit heb gehad, al moet ik wel bekennen dat hij niet heel veel meer wordt gebruikt. Het is namelijk ook auto 4 (schaam) die bij ons voor de deur staat. In den beginne heb ik hem gekocht als zakelijk vervoer daar ik geen lease gebakje wilde hebben ala Polo oid, niks ten nadele van die automobielen maar ik ben gewoon een verwende snuiter en rij graag wagens met... laat ik het voorzichtighouden nogal wat reserve vermogen in het vooronder. Echter al kort na aanschaf kreeg ik wel een lease auto door verandering van werk, en werden de meeste kilometers gemaakt in een Alfa Romeo Guilietta QV. De initiele keus was toen om de BMW maar weer te verkopen, echter hij reed (rijdt nog steeds) zo lekker en zo kwam het dat de BMW enkel nog dienst deed als hondenvervoer. Oh en primair vervoersmiddel voor naar de wintersport, daar voor de (in menig ogen Aso bak) Infiniti geen fatsoenlijke winterbanden te verkrijgen zijn/ of financieel niet leuk meer/ uit te leggen voor die 3000 km per jaar dat er gebruik van wordt gemaakt.

Helaas merk ik nu wel dat de wagen wat ouder begint te worden. Zo zijn er steeds meer kleinere euvels en of ouderdoms gebreken die zichtbaar worden.

• De lak; krasjes her en der, lichte schuurplekken, rondom.
• Roestplekjes (achterklep), binnenzijde dorpel bestuurderzijde.
• Pixel uitval instumentarium, metname kliomerterstand
• Plastic delen interieur worden minder / loslaten (scheurtje plasticdeel bestuurdersstoel), plastic omranding achterklep laat los.
• Doffe koplampglazen.

Dus nu is er een keuze, wat gaan we met het oude beetsje doen? Oplappen? Verkopen? technisch is zij nog helemaal het baasje... dus toch de wagen aanhouden als hobby en hondenwagen? Echter door weer nieuw werk komt er ook weer een ander leuk speeltje voor de deur staan die (een speeltje uit Affelterbach) die gaat worden ingezet als dagelijks vervoersmiddel. Dus alstublieft help mij om een keuze te maken, of mocht er iemand rondlopen die heel graag een 540 wil hebben en haar in al haar oude glorie doen herleven.

Onderhoud:
• 1 maal nieuwe olie koeler plus leidingen (deze was lek)
• Stuurkogels li/re (1 versleten, direct maar beide vervangen
plus alla andere kogels zoals fusee en stabilisator stangen)
• Fuseekogels li/re
• Stabilisator stangen li/re
• Uitlijnen (ivm bovenstaande verrichtingen)
• Radiator (ivm lekkage)
• Luchtmassameter (inhouden, moeilijk starten bij warme
Motor, onregelmatig stationair lopen)
• Grote beurt, filters/ bougies/ vloeistoffen (regulier onderhoud)
• Kleinebeurt
• 4 nieuwe banden (245/45/18 zomerset merk Infinity)
• 2 maal stadslichten
• Nieuwe bedrading kentekenverlichting (kabelbreuk)

Het verbruik is wel wat forser geworden, maar blijft wel stabiel met een gemiddeld verbruik van ongeveer 14l per 100km. Er wordt nu relatief veel kortere ritten mee gereden en ook wordt het vaker wat meer gebruik van het vermogen gemaakt omdat de dochters dat zo leuk vinden. Zijn het langere afstanden met een gemiddelde snelheid van 140 (=2500 toeren) is het verbruik 10 a 10,5 liter op 100km).

Met vriendelijke groet,

Afscheid

  • 305.000 km

De bimmert is niet langer meer in bezit. Met enig spijt in het hart haar een aantal maanden geleden van de hand gedaan. Ik kon het niet uitleggen dat deze maar voor de deur stond te staan. En die keren dat ik er dan wel in wilde rijden ging dit niet doordat vanwege het lange stilstaan de accu leeg was gelopen. Dit was gewoon zonde. Na een korte periode van te koop te hebben gestaan is deze uiteindelijk opgehaald door een handelaar die hopelijk een goed baasje voor haar gaat zoeken. Deze handelaar was onder de indruk van hoe ze erbij stond en de staat van onderhoud en de complete onderhoudshistorie die erbij hoorde. Ik heb doordat ik gekozen heb haar via een handelaar te verkopen niet de hoofdprijs gekregen, maar ik vind dat prima in de wetenschap dat via deze de auto eerst nog wat TLC gaat krijgen alvorens zij bij een ander baasje terecht gaat komen.
Ik hoop daarom dat iemand in de nabije of al reeds heeft haar een goede (derde) leven gaat geven.

Maar ja en dan. Het was toch een hobby wagen. En papa keek naar buiten naar de oprit en besefte/ realiseerde zich ineens dat hij geen hobby object meer heeft. In mijn 20 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik altijd (met uitzondering van mijn allereerste auto genaamd Toyota Corolla deuk diesel) een snelle/ potente auto in bezit heb gehad dat ook als hobby fungeerde. Nu had in enkel nog maar 2 SUV’s voor de deur staan. Ja de Infiniti is ook rap in rechte lijn, maar dat laat de portemonnee ook maar 2 keer per maand toe om dat te doen. Daarbij, een leuk bochtje pakken met een 3,5 ton zware vrachtwaggel is ook geen pretje. De andere SUV is z’n elektro hybride geval waar 0.0% emotie in zit die rijdt prima maar niet om een leuk stukje te sturen en al helemaal niet om G krachten en of voorwaartse drang mee te ervaren.

Zo was het dus dat ik op een avond spontaan en metname zonder overleg met moeders de vrouw thuiskwam met een nieuw speeltje. Iets dat ik al jaren niet meer heb gehad. Specificaties 1.0 liter 2 cilinder cabrio.
Ik hoor al iemand op de achtergrond proesten. Heb ik het 2 zinnen geleden nog over G krachten en voorwaartse drang, kom ik aan met een 1 liter 2 cilinder. U heeft helemaal gelijk, maar als z’n blokje 163PK levert en maar 165kg gewicht behoeft voort te bewegen (ok eerlijk is eerlijk daarbij zit het gewicht van Dr4x4 niet bij inbegrepen en de 4x4 staat zoals al eens eerder gezegd voor mijn omvang) gaat dit als de zogenoemde brandweer.
Dus samenvattend van V8 naar V2 en van 4.4 naar een 1.0.
Zoals u misschien tussen de regels door heeft kunnen lezen is dat ik een motor heb aangeschaft. Iets van waar ik gezworen heb er nooit meer op te gaan zitten. Ik heb namelijk 12 jaar geleden met een motorrace ongeval bijna al mijn botten gebroken en heb dat ternauwernood overleefd. Daarna na een herstelperiode weer een motor aangeschaft en binnen een jaar frontaal aangereden door een automobilist. Ook hier weer bovenop gekomen Dit was kort alvorens vrouw 4x4 te hebben ontmoet. Deze was dus niet erg gecharmeerd (lichtelijk uitgedrukt) dat ik en dan al helemaal zonder haar medeweten aan kwam gereden met z’n rijdend orgaandonor codicil. Genoeg over mijn nieuwe speeltje. Ik zal hier verder niet over uitweiden het forum alhier heet Autoweek en niet Moto73.

Deze review houdt hierbij op. Ik heb 4 jaar lang met veel plezier in de BMW gereden. Het is een auto die het langst voor de deur heeft gestaan/ in bezit is geweest. De BMW was een goede reisgenoot en heeft in de kilometers dat ik hem bezat weinig rare fratsen gehad (met uitzondering van 2 keer koelingsproblemen door A een kapotte waterleiding. B een expansievat die door de geest gaf).
Het onderhoud was al om al best een hele lijst en verre van goedkoop. De wegenbelasting E 81 per maand. Verzekering E 32 per maand (maximale no claim) op basis van WA Casco +.
Het totaal verbruik gemiddeld komt rond de 1 op 7. In den beginne toen de wagen vaak werd ingezet voor langere snelweg ritten lag het verbruik op tegen de 1 op 10. Maar met veel korte stukken en stadsverkeer houd rekening met tussen de 1 op 4 en 1 op 5.
Bij deze hartelijk dank voor het meelezen en tot een volgende keer.
Met motor groet,
Dr4x4

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.