BMW 530d xDrive Touring High Executive (2013) #2

autoreview

BMW 5-serie Touring
BMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie Touring 2010BMW 5-serie Touring 2010BMW 5-serie Touring 2010BMW 5-serie Touring 2010BMW 5-serie Touring 2010BMW 5-serie Touring 2010BMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serie TouringBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serie TouringBMW 5-serie Touring

Signalement

Uitvoering530d xDrive Touring High Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf89.000 km
KM-stand laatst150.000 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

wat wil je nog meer?

  • 150.000 km

Hierbij mijn ervaring van de in 2018 geimporteerde BMW 530XD (f11) vanuit Duitsland. Dit ivm lage KM stand icm vele opties (HUD, adaptief CC, verkeersboord herkenning). Eerder met veel plezier bmw 530D (E39) opgereden 405.000 km.

Hiervoor 2 jaar C klasse C350e gereden i(fijn, snel maar erg kleine tankinhoud) en V70D5 (total loss bij gesprongen multiriem cq distributieriem).

dus weer terug bij BMW 5 serie:

eerste indruk: ondanks oud model vind ik exterieur nog altijd fraai. interieur is echter gedateerd. met name het display doet erg druk en ouderwets aan (symbool " grote oranje auto " van een naderende auto bij gebruik van cruise control..)

ergonomie: goed. alles zit waar je het verwacht. CC op stuur werkt eenvoudig en snelheidslimiet vind ik zelf erg prettige functie. HUD prettig en duidelijk. dodehoek sensor is te traag en lane assist met stuur vibratie irritant. Dat was in de C klasse veel beter. Navigatie? werkt op zich goed maar google is vele malen beter. update bmw navigatie voelt als weggegooid geld. Verkeersboord herkenning was in het begin erg prettig maar met huidige regelgeving met de wisselende snelheidsadviezen afhankelijk van tijdstip weet BMW het zelf ook niet meer. laat maar.

rijden:
erg comfortabele reiswagen voor op de snelweg. naarmate de snelheid opgevoerd wordt lijkt het rijden zelfs prettiger te worden. Power begint bij 130-140 km/h. sportstand is ideaal voor rijden met zwaar beladen auto. reactie snelheid op gas en stuurbewegingen vele malen beter. In de smalle parkeergarages prima te hanteren en parkeren met 360 graden camera en sensors ook erg gemakkelijk. Automaat schakelt goed en kickdown reageert snel. Veel koppel. Afrolgeluid valt erg mee (18 inch) en windgeruis vind ik ook meevallen.
verbruik? 970 km op een tank van 70 liter is haalbaar.

praktisch:
ruimte achterin in prima. kids basisschool hebben voldoende ruimte op de achterbank. Achterklep in twee delen te openen is erg handig. Achterbak is groot (MTB past er makkelijk in zonder wiel er af te halen) maar niet zo ruim als de oude V70.

als ik het bovenstaande teruglees dan denk ik : perfecte auto, wat je nog meer? een betrouwbare auto.

dat is dit exemplaar in ieder geval niet. veel problemen gehad. naast regulier onderhoud echt wel wat problemen gehad. lekkende airco, EGR klep vervangen (terugroepactie), luchtbalgen vervangen, homokineet, aandrijfas hoezen, turbo, en vele storingen in de sensoren waar niet altijd een verklaring voor werd gevonden. En dat voor een auto met 90-150 duizend km op de teller. regulier onderhoud (en onderdelen) zijn ook serieus prijzig. wegenbelasting is bekend bij zware diesel. verzekering daarentegen valt het mee.

samenvattend:
erg fijne reiswagen voor lange afstanden. als je een goed exemplaar weet te vinden dan heb je een heerlijk rijdende auto. maar als je pech hebt..dan ben je ook goed aan de beurt.







6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.