BMW 530d touring Executive (2000)

autoreview

BMW 530d touring Executive (2000)

Signalement

Uitvoering530d touring Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf250.140 km
KM-stand laatst305.000 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ingeruild...

  • 305.000 km

Al jaren lang check ik dagelijks de myreviews, en nu mag k eindelijk zelf :D:D:D

Nu ongeveer twee weken de auto in bezit, een beste wagen voor een eerste auto! Maargoed, de mensen die me dat vertellen hebben niks met auto’s, of zijn enigzins jaloers! Ik ben er maar wat blij mee!

Tijd gekeken naar een v70, erg mooie auto. Maar in vergelijking met de BMW doet het plastic-achtig aan. Ik ’moest’ en station hebben, daar ik vaak met de fiets achterin op stap ga. En aangezien ik een autofiel ben, werdt het geen opel astra station (overigens prima auto!).

Auto is in 2006 ingevoerd door de vorige eigenaar uit duitsland, toen met 200dkm op de teller, daarvoor was de wagen eigenaar van een transport ondernemer. Particulier gekocht dus, wel een lange tijd op zoek geweest. Ook veel foute auto’s aangetroffen. Voorbeeldje: In de buurt van Nijmegen (eronder) één die er super gaaf uit zag, echter zou deze in de eerste 4 jaar 246dkm hebben gereden, en in de 4 jaar erna maar 13dkm!! theoretisch idd mogelijk. Maar een auto welke EUR 400,- in de 3mnd in de wegenbelasting kost heb je niet om stil te laten staan!

Na een geruime tijd zoeken dus één gevonden in Hengelo OV, maar 10 km bij me vandaan! De auto heeft werkelijk alle opties (op de navi na, mja heb ik op me telefoon), naast vol leer is de mooiste (en meest prijzige) optie de massagestoelen! Wel relaxed op een lange rit! Stoelen zijn driedubbel in het kwadraat elektrisch in te stellen, en t stuurtje dat omhoog gaat bij t uitstappen is ook wel leuk!

Auto van te voren even goed gecheckt, zowel op de brug als via NAP en autoschade verleden. Omdat hij in 2006 is ingevoerd was dat laatste beperkt, gelukkig gaat mijn zus met een auto-deskundige ;)

Maargoed, nu over de auto.. wat rijdt dat ongelofelijk super. echt geweldig! was ook meteen verkocht na de eerste rit met deze auto! heerlijk rustig als ik naar mijn werk rijd, automaat schakelt soepel, dus rustig wakker worden is geen probleem. En als het stoplicht dan net op oranje springt... wedden dat je hem haalt voor t rood is! Wat een vermogen! in het begin is t wel even wennen, als je t gas vol in trapt duurt het nog ff. Na twee weekjes gaat t al vanzelf overigens, tikje tegen de pook, in de sportstand.. en weer een ’statement’ gemaakt tegen een notoire 70kmh rijder.

Kortom, ik heb hem nu 2.5 week, en t is helemaal wat ik in gedachten had!

Even wat specs:
M onderstel,
M bumper,
M sportstuur,
vol leder (zwart)
zwart inleg dash en deuren
tiptronic
standkachel
xenon
massagestoelen
alles elektrisch
kantelende spiegel bij achteruit rijden
etc etc etc

Overigens, ik heb hem nu op 220km/h geklokt (duitsland, toen mocht ik weer remmen). En het verbruik in de stad ligt rond de 1 op 10, autobaan (120/140 kmh) 1 op 14,3, autobaan 180 km/h 1 op 10,5. Dat is wat ik kon meten in de 2000km die ik er tot op heden mee heb gereden.

UPDATE 10-02-2010 AUTO INGERUILD.

Met heel veel pijn in mijn hart afscheid genomen van deze geweldige auto. Ik had de auto in 2009 nog verfraaid met een set 19"m6 velgen (breedset) wat de auto nog dikkere 'looks' gaf (niet fout maar erg sjiek!). Maar omdat ik ga emigreren en de niet originele onderdelen niet werden goedgekeurd door de Duitse TUV moest ik de auto wel inruilen. Uiteindelijk ingeruild op een Fiat Grande Punto Sport 1.9 jtdm, ook een fijne auto maar heel wat anders dan de BMW. Overigens onvoorstelbaar wat je nog voor zo'n mooie BMW terugkrijgt (4.500,- euro inruil). Ook nog geprobeerd via marktplaatst te verkopen maar daar komt niets serieus op af, een handje vol dromers uitgezonderd. Ik heb in iedergeval een heerlijke 60.000km afgelegd in de auto in minder dan 2 jaar tijd en wil hier nog even de auto bedanken voor bewezen diensten! Subliem!

PROBLEMEN

  • 305.000 km

Auto heeft apk gekregen voor ik hem overnam. zelf nog maar één probleem gehad, een achter lampje wat er spontaan geen zin meer in had.

Verder zijn er een aantal gebruiksporen zoals:
- Steenslag voorbumper
- Deukje linger voor spatbord.
Beide dingen ga ik laten repareren.

Verder vocht in koplamp, ook dat gaat eruit. En de bekende pixel uitval, maar ben er al aan gewend geraakt.

Het is wel SUPER belangrijk goed in en uit te rijden, de motor klinkt namelijk best rauw als hij koud is, en dat is eigenlijk een waarschuwing: trap je nu het gas diep in, dan stop ik ermee! Overigens ook niet echt slim om met een koude motor te gaan trappen, maar dat weten de meesten hier wel.

Ohja, en drempels, das echt een probleem. Auto is echt laag aan de voorkant, ondanks mijn voorzichtigheid schuurt de bumper wel eens over de grond!

Ik hoop vooral nog heel veel plezier van de wagen te hebben! En als het zo blijft als nu, is dat geen probleem!

Not bad for a first car, right? ;)

UPDATE 10-02-2008

Problemen/kosten in 2 jaar tijd:
- remblokken en schijven rondom vervangen +/- 800,- incl beurt en apk.
- kleine beurt bij volvo garage: 200,-
- grote beurt bij volvo garage: 450,-
- abs sensor vervangen: 90,-
- uitlezen abs storing: 65,- ( blijf het gevoel houden dat ik ben afgezet bij de BMW garage in Oldenzaal, 10 minuten werk)
- Nokkenassensor vervangen + uitlezen: 180,- (top service bij BMW Smudde in Almelo)
- Accu vervangen (200,-)en heb preventief de EGR gereinigd (zelf gedaan, handleiding op internet gevonden) auto trok een stuk beter.
- Turbo slang vervangen: 70,-.

Niet heel goedkoop in onderhoud maar dat weet je als je een BMW rijd en auto geeft zoveel plezier dat je het snel vergeten bent als je weer rijd!

Verder zag mijn auto er nog top uit, diverse malen gehoort van verschillende monteurs, komt mede doordat onderkant auto volledig dicht is.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.