BMW 528i touring Executive (1998) #3

autoreview

BMW 5-serie touring

Signalement

Uitvoering528i touring Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf273.000 km
KM-stand laatst273.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste lange reis

  • 273.800 km

Omdat ik uitgekeken was op mijn Passat, heb ik voor dit type BMW gekozen. Ik moet eerlijk zegen dat ik niet al te lang heb gezocht en de wagen tegen beter weten in heb gekocht. De wagen kreeg een vol jaar APK bij aanschaf en mij werd verzekerd dat er van alles aan vervangen was.
Maar zoals vaker was ik een beetje verblind door mijn hebzucht. Ik moest en zou 'm hebben, daarmee begon het avontuur.

Een week na aanschaf zouden we met de auto naar Zuid Duitsland op vakantie gaan. Ik had er al geen lekker gevoel bij, maar ik had niet echt een reden om de ellende die we uieindelijk kregen te verwachten.

Pluspunten:
Motor loopt mooi, voldoende vermogen en redelijk verbruik.
Automaat schakelt zeer soepel.
Auto stuurt heerlijk, bochtenwerk is een genot, maar dat was met mijn e34 525tds Touring ook al zo.

Minpunten:
Dode pixels in het display.
Zitvlak van de stoel te kort voor mij.
Binnenruimte is niet zo ruim.

De mankementen:
-Bestuurdersportier vroor telkens vast.
-Vul slang ruitensproeierreservoir was kapot.
-Motorkap viel niet in het slot.
-Geen remdruk bij temperaturen < -14C, oorzaak onbekend.
-Niveau regeling 1 x keer uitgevallen, oorzaak onbekend.
-Statmotor kapot
-Accu kapot
-Startrelais kapot

Bovengenoemde mankementen zijn inmiddels gerepareerd, echter direkt na de reparatie van de laatste drie manko's (traden tegelijkertijd op) heeft de auto een halve kilometer gereden, hierna sloeg de motor tijdens het rijden af en ging niet meer aan. Op dit moment wordt nog gezocht naar de oorzaak hiervan.

Tot nog toe komt de auto niet zo mooi uit de bus. Het is mijn eerste e39, de vele andere reviews die wel lovend over dit type BMW spreken staan in contrast met mijn ervaringen. Mijn oordeel is negatief, ik wil de auto ze snel mogelijk weer aan de praat krijgen en dan zie ik wel wat ik ermee doe. Maar ik heb er niet veel zin meer in.

De oorzaak van mijn problemen liggen in de eerste plaats bij mij, ik had het ding nooit moeten kopen. En anderzijds is dit een mooi voorbeeld van wat je voor ellende kunt verwachten met een slecht onderhouden BMW.

Ik ben altijd een BMW liefhebber geweest, heb er dan ook 5 stuks gereden. Geen enkele was perfekt, maar deze is wel de ultieme BMW nachtmerrie. Voor deze BMW heb ik twee Mercedessen gehad, een C en een E klasse. Deze waren ook niet perfekt, maar op basis van mijn rijervaringen en het algehele gevoel van behagenonbehagen dat je soms kunt hebben, zegt me dat een Mercedes-Benz kwalitatief beter is dan een BMW. Nou schop ik natuurlijk tegen vele zere beentjes, maar uit mijn ervaringen concludeer ik voor mijzelf dat een Mercedes de voorkeur heeft.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.