Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 5-serie

BMW 525i Executive (1994) #4

autoreview

3
BMW 525i Executive (1994) #4
Anoniem
  • Gebruikersreview
16 oktober 2016 om 20:28
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering525i Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf158.000 km
KM-stand laatst316.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geweldig en gevoelig

  • 316.000 km
  • 16 oktober 2016

Na 10 jaar bezit en vele jaren tot en met vandaag met plezier erin gereden te hebben is het tijd om een keer een review te schrijven over mijn BMW 525i Automaat Executive II uit 94. Een geweldige auto in totaal, niet het meest ruime en praktische (als je daarvoor een Passat Variant hebt gehad) maar een absolute aanrader om veel kilometers erin te rijden. En dat heb ik gedaan. En dat doe ik nog steeds - met een glimlach. Wat een heerlijke rijdersauto. De zes-in-lijn is echt verslavend. Ik was altijd een fan van de 7serie uit '86 en de 5 serie uit '88, toen was ik maar 9 (11 jaar) toen zij op de markt kwamen.
In 2006 was het toevallig zo ver: de Passat was op en ik had al een half jaar geen auto toen kreeg ik een aanbod die ik niet kon afslaan: Ik heb hem voor maar 2k€ gekocht, overgenomen van een familielid. Ik ben dus de tweede eigenaar, behoorlijk zelden voor een auto van inmiddels 22jaar uit, lijkt mij. Ik moest hem toen wel importeren (ik ben afkomstig uit Duitsland), wat ook geen koopje was. Stijgende benzineprijzen hebben ervoor gezorgd, aangezien ik van plan was, langer met die auto te rijden, om LPG in te laten bouwen. Het verbruik van 6 zylinder, 192pk viel me toch wat tegen in vergelijking met de 90PK van mijn Passat (vierpitter). De LPG installatie vond plaats bij 207k km.

Wat is er allemaal aan stuk gegaan in de tussentijd? Een heleboel. De radiateur. De airco 2x, sinds jaren rij ik zonder werkende airco rondt. Goed te doen in principe. De benzinepomp (pech onderweg 's avonds op de snelweg midden in Beieren, wel goed afgelopen, er zat ook een hotelletje ernaast). Spanrol (pech, in Amsterdam). Een keer pech bij Arnhem, bobine stuk. Aardig en goed verholpen van de ANWB altijd. Nu meest recent was de gaspomp van de LPG installatie stuk, dat kan ik de auto niet kwalijk nemen, die hoort ja niet origineel erbij. Op benzine liep hij nog steeds zonder problemen. Even gerekend, maar naar iets meer dan 10k km heb ik de investering weer binnen, dus even slikken en doorgaan.
Kleppendekselpakking 2x, zelf vervangen. Remleidingen.
Schokdempers voor werden vervangen, sowieso is bijna op de schokdempers achter na (ze zijn nog steeds goed) het hele onderstel een keer onder de mes geweest.
Geweldig rijden met een gevoelig onderstel dus.
Gevoeld 20 keer uitlijnen.
Maar dan rijdt ie ook als nieuw voor een te overzien prijs. Behoorlijk lager in ieder geval dan een aanschaf van een nieuwe BMW.

Toch ben ik onder de indruk van de kwaliteit van de auto: de uitlaat is nog de eerste. Origineel BMW. Binnenin piept of kraakt niets. Alles voelt degelijk aan. Na 22jaar en meer dan 3ton op de teller!
Ook de remmen gaan lang mee, althans als je niet als een debiel rijdt.
Omdat ik zo lang fan van het merk en deze type ben geweest heb ik hem optisch zo origineel mogelijk gehouden. Niet verlaagd (het komfort is buitengewoon goed) of iets dergelijks. Wel heb ik op technisch vlak het eea toegevoegd: PDC achter (aftermarket set van Conrad, ziet er origineel uit). Afstandsbediening, afneembaar trekhaak, (ook met dank aan de auto klusser cursus in Rotterdam zelf geplaatst). Minder nuttig dan gedacht is een regensensor.

Schade: mijn vrouw moest in het begin toch erg wennen aan die auto waardoor meteen in het begin de zijkant in een parkeergarage schade liep. Een keer vond iemand mijn vers gewassen en glimmend Beemer té mooi en heeft hem met een sleutel aan de linke zijkant 'versierd'. Nog een parkeerschade rechts achter op reis in Zuid-Frankrijk ondanks een waarschuwend geluid van de PDC, tja, mijn vrouw weer afgelopen jaar.
En roest. De roestduivel zit erin. Het blijkt dat de 5 serie van de laatste jaren, met name ook de Executives erg gevoelig zijn voor roest. Mijn E34 is er geen uitzondering op helaas. De onderkant van de deuren, op de klep van de kofferbak, onder de brandstofklep, overall zie je wat kleine puntjes of zelfs veel meer. Genoeg om te zeggen dat ik ermee stop. In 2018 als de Duitse Gründlichkeit van de Tüv gaat toeslaan....Jammer eigenlijk. Maar tot die tijd ga ik door. Daarna graag elektrisch (i3 REX?).

3,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 5-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 5-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    BMW 530I V8 E34 Executive - Leder - Cruise - Clima - Origineel NL

    BMW 530I V8 E34 Executive - Leder - Cruise - Clima - Origineel NL

    • 1994
    • 228.220 km

    € 11.900

    BMW 520i Youngtimer! | LPG! | Uniek!

    BMW 520i Youngtimer! | LPG! | Uniek!

    • 1993
    • 118.509 km

    € 12.999

    BMW 518i Edition/YOUNTIMER!!

    BMW 518i Edition/YOUNTIMER!!

    • 1995
    • 257.950 km

    € 5.449

Meer BMW 5-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 5-serie (G30)

    1144
    • 12 april 2021

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 5-serie specificaties
  • BMW 5-serie occasions
  • BMW 5-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 5-serie tests
  • BMW 5-serie gebruikersreviews
  • BMW 5-serie index
PREMIUM
BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

Over het uiterlijk van de nieuwe 4-serie Gran Coupe kun je al een halve editie van AutoWeek...

Lees meer
 

BMW 5-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 525i Executive (1994)

    BMW 525i Executive (1994)

    20
    • 17 februari 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 525i (1995)

    BMW 525i (1995)

    4
    • 25 april 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 518i (1992)

    BMW 518i (1992)

    2
    • 2 augustus 2018
  • Gebruikersreview
    BMW 525i Executive (1994) #4

    BMW 525i Executive (1994) #4

    3
    • 16 oktober 2016
  • Gebruikersreview
    BMW 530i (1994)

    BMW 530i (1994)

    8
    • 23 januari 2015
  • Gebruikersreview
    BMW 520i (1994)

    BMW 520i (1994)

    6
    • 18 maart 2014
  • Gebruikersreview
    BMW 518i Executive (1995)

    BMW 518i Executive (1995)

    3
    • 3 maart 2014
meer reviews
Barrelbrigade Klokje Rond - BMW 518i - Roland Tameling

Barrelbrigade Klokje Rond - BMW 518i - Roland Tameling

65

De discutabele BMW van Roland is het laatste barrel dat aan de beurt is voor de Klokje Rond-keuring....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    BMW 528i (2010)

    BMW 528i (2010)

    4
    • 25 maart 2022
  • Nieuws
    Nieuwe BMW M5 met elektrokracht jaagt over de 'Ring

    Nieuwe BMW M5 met elektrokracht jaagt over...

    14
    • 22 maart 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 520e Touring Business Edition Plus (2022)

    BMW 520e Touring Business Edition Plus...

    3
    • 22 maart 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 520e Business Edition Plus (2022)

    BMW 520e Business Edition Plus (2022)

    2
    • 18 maart 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 530e Business Edition Plus (2022)

    BMW 530e Business Edition Plus (2022)

    9
    • 3 maart 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 525i Executive (1994)

    BMW 525i Executive (1994)

    20
    • 17 februari 2022
  • Nieuws
    Nieuwe BMW M5 rolt stekkerspieren

    Nieuwe BMW M5 rolt stekkerspieren

    30
    • 14 februari 2022
Merk
Merk
  • BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    3
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Officieel: BMW 3-serie facelift

    Officieel: BMW 3-serie facelift

    18
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    BMW jaagt gefacelifte X6 over de Ring

    BMW jaagt gefacelifte X6 over de Ring

    12
    • 17 mei 2022
  • BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    32
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    BMW XM: 650 pk sterk plug-in hybride bakbeest

    BMW XM: 650 pk sterk plug-in hybride bakbeest

    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW iX3 High Executive (2021)

    BMW iX3 High Executive (2021)

    7
    • 13 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden