BMW 525i (1992)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 525i |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 1992 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 180.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
We hebben deze auto kunnen kopen van een BMW clublid. De prijs was niet echt laag maar daar kregen we wel een echte auto voor. Niet versleuteld en nog compleet met autotelefoon. Het enige wat er aan moet gaan gebeuren is het opnieuw aansluiten autoradio (door verkeerd aansluiten van een externe radio fluit hij).
Op de snelweg voelt de auto wat vaag aan. Volgens een specialist komt dit door een verkeerde uitlijning; de vorige eigenaar had er extreem brede banden op zitten. Dit zal dus op korte termijn gedaan worden. Wat ons verbaasd is het lage verbruik van de auto op lange afstanden. Met de cruise control op 130km/h hebben wij een verbruik kunnen realiseren van 7,5-8l/100km. In de stad loopt dit helaas dan weer op tot 14,5 liter.
De automaat schakelt soepel en snel. En wanneer de sportstand wordt gebruikt lijkt het wel alsof auto ook sneller reageert op het gas. Helaas ontbreekt een airco.
Eind september is de auto meegegaan naar Berlijn voor vakantie. Eenmaal op de autobahn heeft de BMW zijn sterkste punt laten zien. Lange afstanden in een hoog tempo afleggen. En wat nog meer tot de verbeelding spreekt is de vanzelfsprekendheid waarmee dit gebeurd. De automaat blijkt echter op hoge snelheden niet meer terug te schakelen wanneer de cruise control wordt gebruikt. Dit betekend dat je bij bergop en een snelheid van 170+ zelf de kickdown moet bedienen om de auto op snelheid te houden. We hebben het brandstof gebruik gemiddeld over de hele vakantie. In de omgeving van Berlijn is ongeveer 500km gereden. De heen en terugreis komt op 15000km. Het gemiddelde verbruik is echter niet meer geweest dan 10l/100km.
PROBLEMEN
Sissende temperatuursensor interieur: kosten 10 euro
Nieuwe banden (205/65 R15 V): Kosten 250 euro
Radio opnieuw aansluiten: kosten 3,50 euro
Nog te doen:
- uitlijnen
- olie verversen
Update oktober:
- Koelvloeistof lekkage waarschijnlijk radiateur
- Speling stuurinrichting, waarschijnlijk af te
stellen
- Lekkende einddemper, wordt met de APK vervangen
- Wieluitlijning achter niet correct, waarschijnlijk versleten ophangrubbers of vroegere aanrijding.
- Centrale vergrendeling bestuurderskant defect, motor moet vervangen worden
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren