BMW 525i (1992)

autoreview

BMW 5-serie
BMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serie Touring - interieurBMW 5-serie Touring - interieur

Signalement

Uitvoering525i
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf180.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

We hebben deze auto kunnen kopen van een BMW clublid. De prijs was niet echt laag maar daar kregen we wel een echte auto voor. Niet versleuteld en nog compleet met autotelefoon. Het enige wat er aan moet gaan gebeuren is het opnieuw aansluiten autoradio (door verkeerd aansluiten van een externe radio fluit hij).
Op de snelweg voelt de auto wat vaag aan. Volgens een specialist komt dit door een verkeerde uitlijning; de vorige eigenaar had er extreem brede banden op zitten. Dit zal dus op korte termijn gedaan worden. Wat ons verbaasd is het lage verbruik van de auto op lange afstanden. Met de cruise control op 130km/h hebben wij een verbruik kunnen realiseren van 7,5-8l/100km. In de stad loopt dit helaas dan weer op tot 14,5 liter.
De automaat schakelt soepel en snel. En wanneer de sportstand wordt gebruikt lijkt het wel alsof auto ook sneller reageert op het gas. Helaas ontbreekt een airco.

Eind september is de auto meegegaan naar Berlijn voor vakantie. Eenmaal op de autobahn heeft de BMW zijn sterkste punt laten zien. Lange afstanden in een hoog tempo afleggen. En wat nog meer tot de verbeelding spreekt is de vanzelfsprekendheid waarmee dit gebeurd. De automaat blijkt echter op hoge snelheden niet meer terug te schakelen wanneer de cruise control wordt gebruikt. Dit betekend dat je bij bergop en een snelheid van 170+ zelf de kickdown moet bedienen om de auto op snelheid te houden. We hebben het brandstof gebruik gemiddeld over de hele vakantie. In de omgeving van Berlijn is ongeveer 500km gereden. De heen en terugreis komt op 15000km. Het gemiddelde verbruik is echter niet meer geweest dan 10l/100km.

PROBLEMEN

Sissende temperatuursensor interieur: kosten 10 euro
Nieuwe banden (205/65 R15 V): Kosten 250 euro
Radio opnieuw aansluiten: kosten 3,50 euro

Nog te doen:
- uitlijnen
- olie verversen

Update oktober:
- Koelvloeistof lekkage waarschijnlijk radiateur
- Speling stuurinrichting, waarschijnlijk af te
stellen
- Lekkende einddemper, wordt met de APK vervangen
- Wieluitlijning achter niet correct, waarschijnlijk versleten ophangrubbers of vroegere aanrijding.
- Centrale vergrendeling bestuurderskant defect, motor moet vervangen worden




7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.