BMW 520i Luxury Edition (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 520i Luxury Edition |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 100.600 km |
KM-stand laatst | 109.000 km |
Nieuwe start
- 10.870 km
Na jaren Renault Megane gereden te hebben vond ik het tijd om eens wat anders te rijden. De F10 5 serie vond ik altijd al een leuke auto en na een zoektoch van een jaar heb ik eindelijk een 520i kunnen vinden met de opties die ik er in wou hebben.
Deze 520i Luxuryline uit 2017 is van de laatste gebouwde f10's net voordat de G30 was ingevoerd.
Volgende opties waren voor mij een must:
- Digitale cluster
- Professioneel NBT scherm
- Automaat
- Comfort stoelen
- Leder bekleding
- HiFi / Harman Cardon
- 18 inch velgen
Ik heb er HiFi optie erin. Geluid is super goed en is haast niet te onderscheiden van de Harman Cardon.
Eerste ervaringen:
- Voelt als een zware auto en is t ook
- Verbruik wordt wennen. Rustig rijden in de stad is de verbruik tussen 9 en 11/100. Verbruik bij 100 km/h is 5,2/100 en bij 120 6/100, dat valt wel mee. Gemiddeld na 400 km komt uit rond de 8/100 wat vrij netjes is voor een 1600 kg wegende auto.
- Erg stil,goed geisoleerd.
Verder heb ik nog te weinig in gereden om een uitgebreid revieuw over te kunnen schrijven.
Foto's volgen nog.
3500 km lange rit
- 109.000 km
Update na de vakantie bij 109.000.
Ja ja in 3 weken tijd rond 8500 km gereden in de vakantie.
Kortom het was een heerlijke reis. Wat is dit een ideale reisauto.
Met de start van de zomervakantie richting Turkije gaan rijden met 4 personen en een volle kofferbak (trouwens wat is het een ruime kofferbak zeg. 5 grote tassen plus van koelbox tot aan nog wat kleine spullen en er was nog plek over) gaan rijden.
Net over de grens in Elten bij de Aral Ultimate 102 octaan getankt. Schijnt goed te zijn voor de auto. In Oostenrijk en Servie ook 100 MaxxiMotion getankt bij de OMV.
Op de cruise controle 150 een verbruik van rond de 7,5/100 op de Bundesautobahn 3.
In Oostenrijk waar je max 130 mag was verbruik 6,5/100 en in Hongarije 6.4/100. In Servie 7,2/100 en in Bulgarije 7.1/100.
Turkije is erg bergachtig, kreeg het verbruik niet onder de 8,5/100.
Kortom verbruik valt best mee voor een beladen auto van dit formaat.
Deze auto's vinden filerijden/wachten aan de grens niet leuk. Bulgaars/Servische grens 4 uur gewacht in de hitte met draaiende motor. Ongeveer een kwart tank vloog weg.
De Comfortstoelen zitten heerlijk. Bediening in de auto gaat heel makkelijk niks op aan te merken.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.