BMW 520i Luxury Edition (2017)

autoreview

BMW 5-serie
BMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serie

Signalement

Uitvoering520i Luxury Edition
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf100.600 km
KM-stand laatst109.000 km
Lezerswaardering: 45%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe start

  • 10.870 km

Na jaren Renault Megane gereden te hebben vond ik het tijd om eens wat anders te rijden. De F10 5 serie vond ik altijd al een leuke auto en na een zoektoch van een jaar heb ik eindelijk een 520i kunnen vinden met de opties die ik er in wou hebben.

Deze 520i Luxuryline uit 2017 is van de laatste gebouwde f10's net voordat de G30 was ingevoerd.

Volgende opties waren voor mij een must:
- Digitale cluster
- Professioneel NBT scherm
- Automaat
- Comfort stoelen
- Leder bekleding
- HiFi / Harman Cardon
- 18 inch velgen

Ik heb er HiFi optie erin. Geluid is super goed en is haast niet te onderscheiden van de Harman Cardon.

Eerste ervaringen:
- Voelt als een zware auto en is t ook
- Verbruik wordt wennen. Rustig rijden in de stad is de verbruik tussen 9 en 11/100. Verbruik bij 100 km/h is 5,2/100 en bij 120 6/100, dat valt wel mee. Gemiddeld na 400 km komt uit rond de 8/100 wat vrij netjes is voor een 1600 kg wegende auto.
- Erg stil,goed geisoleerd.

Verder heb ik nog te weinig in gereden om een uitgebreid revieuw over te kunnen schrijven.

Foto's volgen nog.

3500 km lange rit

  • 109.000 km

Update na de vakantie bij 109.000.
Ja ja in 3 weken tijd rond 8500 km gereden in de vakantie.
Kortom het was een heerlijke reis. Wat is dit een ideale reisauto.

Met de start van de zomervakantie richting Turkije gaan rijden met 4 personen en een volle kofferbak (trouwens wat is het een ruime kofferbak zeg. 5 grote tassen plus van koelbox tot aan nog wat kleine spullen en er was nog plek over) gaan rijden.
Net over de grens in Elten bij de Aral Ultimate 102 octaan getankt. Schijnt goed te zijn voor de auto. In Oostenrijk en Servie ook 100 MaxxiMotion getankt bij de OMV.
Op de cruise controle 150 een verbruik van rond de 7,5/100 op de Bundesautobahn 3.
In Oostenrijk waar je max 130 mag was verbruik 6,5/100 en in Hongarije 6.4/100. In Servie 7,2/100 en in Bulgarije 7.1/100.
Turkije is erg bergachtig, kreeg het verbruik niet onder de 8,5/100.
Kortom verbruik valt best mee voor een beladen auto van dit formaat.
Deze auto's vinden filerijden/wachten aan de grens niet leuk. Bulgaars/Servische grens 4 uur gewacht in de hitte met draaiende motor. Ongeveer een kwart tank vloog weg.

De Comfortstoelen zitten heerlijk. Bediening in de auto gaat heel makkelijk niks op aan te merken.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.