BMW 520i (2014)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 520i |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 69.000 km |
KM-stand laatst | 98.345 km |
Rijervaring met de vijf serie
- 69.000 km
Heb de auto in oktober 2017 gekocht, en heb er nu circa 8000 km mee gereden. De auto is gekocht bij de BMW dealer in Groningen en valt onder het premium selection grarantie systeem, 24 maanden garantie.
Heb tot nu toe geen problemen of storingen gehad, wel heb ik de velgen laten opknappen, ondanks dat het BMW velgen zijn was de lak van de velgen aangetast, heb dit laten doen bij een autoschadeherstelbedrijf, ze zien er weer als nieuw uit.
Het rijden met de auto is erg comfortabel, hij is uitgerust met comfortstoelen met zwart leren bekleding, een achttraps automaat en Climate control.
Het gemiddelde brandstofverbruik ligt tussen de 1 op 11 en 1 op 12 in.
Op langere afstanden met hoofdzakelijk snelwegkilometers is een verbruik van 1 op 13,5 goed haalbaar.
De auto is erg vlot voor een zware auto met een twee liter motor, schakelen gaat bijna ongemerkt.
Het standaard onderstel van de auto nodigt niet uit om er erg sportief mee te rijden, maar is op comfort gericht.
Mijn vorige auto was een E92 320 coupe deze reed een stuk sportiever.
Het is een keuze die je maakt, heb gekozen voor een meer comfortabele auto.
Update
- 78.000 km
Ik heb mijn banden laten vervangen, had een spijker in de linkerachterband, zou in principe twee nieuwe achterbanden moeten hebben, heb echter alle vier laten vervangen, ben ik wat dat betreft voor de komende jaren klaar. Banden Bridgestone driveguard runflat, 245-45-18-Y. (Kosten 700 euro). Deze banden bevallen mij erg goed.
Stoelgeheugen passagiersstoel is onder garantie gerepareerd, bleek een los zittend contactje in de schakelaar te zijn.
Gemiddeld verbruik is circa 1 op 11
Update
- 88.000 km
Ik heb de auto nu bijna twee jaar, hij bevalt nog steeds goed.
Met de auto naar de garage geweest, de middelste hoofdsteun van de achterbank onder garantie vervangen.
Prima service.
Update
- 90.000 km
Gisteren voor apk, olieservice, remolie en microfilter naar de garage geweest. Auto kwam zonder problemen door de apk.
Update
- 98.345 km
Na drie en halfjaar tijd de auto ingeruild, voor een drie touring uit 2018.
De vijf serie is mij goed bevallen, geen problemen of storingen gehad. Het is een prima reisauto met veel comfort, wel miste ik het rijgevoel die een drie serie wel geeft, het gaat allemaal iets teveel vanzelf. Ook is de auto voor mij wel wat aan de grote kant, dit merk je vooral bij het parkeren in parkeergarages en op krappe parkeerplekken. Het gemiddelde benzine gebruik lag op circa 1 op 11,5. Nu maar eens kijken hoe de drie mij bevalt.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

BMW 5-serie vs Volvo S90 - Dubbeltest

Mercedes E-klasse vs. BMW 5-serie - Dubbeltest

BMW 520d - Jaguar XF 20d - Mercedes-Benz E220d

BMW 518d - Infiniti Q70 2.2d - Audi A6 TDI Ultra

Mercedes-Benz E 220 Bluetec - BMW 520dA Efficient Dynamics
