Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 4-serie Gran Coupé

BMW 418i Gran Coupé (2016)

autoreview

BMW 418i Gran Coupé (2016)
BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)BMW 418i Gran Coupé (2016)
Anoniem
  • Gebruikersreview
19 september 2016 om 21:51
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering418i Gran Coupé
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand laatst23.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heerlijke kilometervreter

  • 23.000 km
  • 19 september 2016

Na hiervoor een VW Scirocco 1.4 TSI gereden te hebben, wilde ik nu gaan voor een BMW. Aangezien ik onder de 40k aanschafwaarde moest blijven (lease), leek het eerst een 1 serie te worden, tot tot mijn vreugde de driepitter van de 4 serie werd uitgebracht, de 418i. De kritiek barste gelijk los in de pers, een driecilinder in een BMW, dat kon toch echt niet volgend de liefhebbers. Tja, mensen die graag hun mening aan anderen willen laten weten zijn er altijd al genoeg geweest, mijzelf inclusief (zie deze review). Feit is dat met automaat het een prima, vlot rijdende combinatie is. Niks mis met dikke 9 seconden tot de honderd, vooral als je er niet bij hoeft te schakelen maar gewoon je voet hoeft te laten zakken.
Wel koste het nog wat overredingskracht dat een grand coupe toch heel wat anders is dan de ouderwetse tweedeurscoupe's van vroeger. Zo heeft de 4 serie slechts 1 cm minder hoofdruimte dan een 3 serie (dat gaf de doorslag voor HR, haha). Achterin is de auto echt ruim genoeg voor volwassen personen.

Wel heb ik moeten wennen aan het relatief indirecte stuurgedrag, maar daar hebben de meeste merken (incl de VW scirocco) tegenwoordig last van. Sleuren aan het stuur is toch echt van vroeger, alhoewel het o.a. Ford toch wel lukt om een goed gevoel met de weg te krijgen. Maar goed, ook dat went blijkt, en na 23 duizend kilometer gewenning stuurt hij nu behoorlijk scherp voor mijn gevoel.

Vanwege het maximale bedrag bleven er weinig opties over, daar zal ik wel een uitzondering in zijn :) Naast de automaat zit er de witte bekleding breeze/oyster in (fraai met de witte kleur van de auto), cruisecontrol (schande dat dit niet standaard was, inmiddels wel), stuurwielverwarming (heeeerlijk). Kleur dus Alpinweiss, al twijfelde ik over de andere kant van het spectrum, zwart. Geen spijt van de keus, al was het een verrassing voor het thuisfront. Mijn vorige auto had stoelverwarming, die op stand 1 al te warm was voor continue aan te hebben, en eerlijk gezegd is deze stuurwielrandverwarming veel prettiger, en dat voor 203 euro. Onder de 15 graden buitentemperatuur kan je hem al continue aanzetten, zonder je vingers eraf te fikken.

Het verbruik is volgens de fabrieks specs 5,2 liter per 100km, het zal best te halen zijn, maar dan heb je geen lol meer van de BMW. Ik rijd op de snelweg best boven de max, maar anticipeer wel redelijk goed, en kom op 6.8 l/100km. Als ik 120 op de teller ga rijden kom ik in de buurt van de 6.0, en als ik 100 als max aanhoud is 5.5 wel haalbaar.
Drie standen zijn beschikbaar, ECO PRO, normaal en SPORT. In de ECO stand rijd de auto in zijn vrij uit (>40 km/h), en standaard gebruik ik deze stand op de snelweg. Met goed anticiperen scheelt dit ook een sloot benzine, en het is best een uitdaging niet te veel te remmen, maar je moet er maar van houden... In SPORT (niet de transmissie maar de auto instellingenstand) kun je kiezen of de automaat ook SPORT meedoet, ik heb dat uitstaan, dat kun je namelijk altijd met de pook kiezen (tikje naar links en de motor gaat hoger in toeren rijden, ook ideaal voor afremmen op de motor). Wel veranderd stuur en wegligging dan subtiel, het is wel voelbaar. Nog even over de ECO PRO, het wordt dan echt niet een suffe bak, je moet het gaspedaal alleen wat dieper indrukken wil je toch snel optrekken, ook dat is even wennen. Vol intrappen werkt dan nog idem als in enig andere stand, namelijk zo snel mogelijk optrekken, incl. veel toeren maken. BMW heeft daar echt goed over nagedacht, het blijft Freude am Fahren.

Kortom, een aanrader deze bolide...

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 4-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 4-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    BMW 4-serie Coupé 435 435i Executive

    BMW 4-serie Coupé 435 435i Executive

    • 2015
    • 94.022 km

    € 31.950

    BMW 418i High Executive Aut. M-Sport | Navi | Leer

    BMW 418i High Executive Aut. M-Sport | Navi | Leer

    • 2017
    • 129.507 km

    € 24.900

    BMW 4-serie Cabrio 430d M Sport Aut. [ Head-up Leder Stuur-&stoelverwarming ]

    BMW 4-serie Cabrio 430d M Sport Aut. [ Head-up Leder Stuur-&stoelverwarming ]

    • 2016
    • 104.385 km

    € 28.945

Meer BMW 4-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 4 Serie / i4 | Nieuw: M4 CSL

    276
    • 21 mei 2022
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 4-serie specificaties
  • BMW 4-serie occasions
  • BMW 4-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 4-serie tests
  • BMW 4-serie gebruikersreviews
  • BMW 4-serie index
PREMIUM
Jaguar XE - BMW 420 - Mercedes-Benz C220

Jaguar XE - BMW 420 - Mercedes-Benz C220

BMW en Mercedes-Benz hadden lange tijd nagenoeg de hegemonie in het achterwielaangedreven D-segment.

Lees meer
 

BMW 4-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 420d Gran Coupé Executive (2015)

    BMW 420d Gran Coupé Executive (2015)

    2
    • 27 november 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 418d Gran Coupé Corporate Lease Edition (2015)

    BMW 418d Gran Coupé Corporate Lease Edition...

    10
    • 26 maart 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 420d Gran Coupé Executive (2015)

    BMW 420d Gran Coupé Executive (2015)

    2
    • 23 mei 2018
  • Gebruikersreview
    BMW 435i xDrive Gran Coupé High Executive (2015)

    BMW 435i xDrive Gran Coupé High Executive...

    2
    • 30 oktober 2017
  • Gebruikersreview
    BMW 418d Gran Coupé (2016)

    BMW 418d Gran Coupé (2016)

    7
    • 8 april 2017
  • Gebruikersreview
    BMW 420i Gran Coupé High Executive (2015)

    BMW 420i Gran Coupé High Executive (2015)

    3
    • 29 januari 2017
  • Gebruikersreview
    BMW 418i Gran Coupé (2016)

    BMW 418i Gran Coupé (2016)

    • 19 september 2016
meer reviews
Dubbeltest - Volvo S60 Polestar vs BMW 435i Gran Coupe

Dubbeltest - Volvo S60 Polestar vs BMW 435i Gran Coupe

115

Polestar heeft de Volvo S60 onder handen genomen. Met 350 pk zal hij de BMW M3 niet aankunnen,...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    BMW M4 CSL: sterker, lichter, sneller

    BMW M4 CSL: sterker, lichter, sneller

    80
    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    BMW M4 CSL gelekt

    BMW M4 CSL gelekt

    17
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe motorversies voor diverse BMW's

    Nieuwe motorversies voor diverse BMW's

    16
    • 18 mei 2022
  • Nieuws
    BMW M4 CSL gedeeltelijk te zien

    BMW M4 CSL gedeeltelijk te zien

    9
    • 4 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 440i xDrive Gran Coupé (2018)

    BMW 440i xDrive Gran Coupé (2018)

    7
    • 3 mei 2022
  • Nieuws
    BMW laat M4 'CSL' kort zien

    BMW laat M4 'CSL' kort zien

    6
    • 24 februari 2022
  • Nieuws
    BMW M4 naar hoger plan getild door AC Schnitzer

    BMW M4 naar hoger plan getild door AC Schnitzer

    10
    • 24 februari 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    BMW M4 CSL: sterker, lichter, sneller

    BMW M4 CSL: sterker, lichter, sneller

    80
    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 320i (2016)

    BMW 320i (2016)

    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    BMW M4 CSL gelekt

    BMW M4 CSL gelekt

    17
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 3-serie facelift zonder M, met prijzen

    BMW 3-serie facelift zonder M, met prijzen

    44
    • 18 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe motorversies voor diverse BMW's

    Nieuwe motorversies voor diverse BMW's

    16
    • 18 mei 2022
  • BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    21
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Officieel: BMW 3-serie facelift

    Officieel: BMW 3-serie facelift

    98
    • 17 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden