Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 3-serie Gran Turismo

BMW 335i Gran Turismo High Executive (2013)

autoreview

6
BMW 335i Gran Turismo High Executive (2013)
Tinusdc
  • Tinusdc7
  • Gebruikersreview
3 januari 2020 om 22:02
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering335i Gran Turismo High Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf68.500 km
KM-stand laatst77.400 km
Lezerswaardering: 79%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Onbekend maakt onbemind?

  • 77.400 km
  • 3 januari 2020

Nooit gedacht dat ik in een 3GT zou belanden. Ik lees dat ze vandaag de productie ervan zijn gestopt.

Al veel verschillende auto’s gereden, zowel lease als privé, maar toch altijd wel een voorliefde voor BMW en anno 2020 met al het EV geweld, ben ik nog altijd gek van een mooie benzine 6 cilinder en dan is de 3 liter 6 in lijn in de vorm van een .35i of .40i voor mij echt het summum.

Mijn vorige auto was een 2017 Audi A4 avant 2.0 TFSi en eerlijk is eerlijk, dat was een fijne auto. Maar zo saai! Er kwam gezinsuitbreidingen en dus maxi cosi’s op de achterbank (wat vreet dat een ruimte), in combinatie met mijn 2.00 meter, maakte dat de A4 eruit ging want achterin veel te klein.

Inmiddels ook dichter bij huis gaan werken en dus veel minder kilometers per jaar. Had de keuze vanuit mijn werkgever voor een lease auto of een maandelijkse autovergoeding en heb voor dat laatste gekozen in combinatie met de aanschaf van een privé auto.

Wilde persé een 6 cilinder benzine, heel veel ruimte op de achterbank en uiteraard gebonden aan een budget. Maandenlang alle auto sites bekeken en werd er, als autofanaat, helemaal gek van. Zoals gezegd ben ik een absolute fan van de BMW 6 in lijn en ik heb toen met mezelf afgesproken dat ik een auto om een .35i blok heen ging kiezen om de keuze makkelijker te maken. Mijn vrouw was inmiddels helemaal gek geworden van mijn auto gelul en wilde gewoon asap een gezinsauto.

Koppie koel gehouden en wat door gespaard en serieus gaan kijken naar een 535i touring uit 2011/2012. Één gevonden bij een dealer en met gezin gaan kijken, spannend en leuk! Ging zitten, stoel in achterste stand om mijn lange benen kwijt te kunnen en oeps....kon mijn zoontje met geen mogelijkheid meer achter mij zitten met kinderstoel. Wat een teleurstelling. De 2013 3 serie touring had ik al eerder gereden en ook veel te krap op achterbank. Ging het dus niet worden. De verkoper snapte mijn issue en zei als u nou beenruimte zoekt achterin, grote kofferbak en veel ruimte voor uw lange benen, probeer die dan eens? Hij wees een 3 GT aan...ik kende hem en vond dat zo’n lelijk hok. Toch maar even gekeken en man, wat een ruimte! Ik kon riant achter mijzelf zitten en de kinderstoelen gingen er makkelijk achter en nog ruimte over en zat voorin als een vorst. De verlengde wielbasis t.o.v. de normale 3 serie maakt echt veel verschil. Ook grote kofferbak was top.

Vol gemengde gevoelens naar huis want vind de 5 touring echt mooi, maar te weinig beenruimte dus en vond/vind de 3 GT echt een suf lelijk model. Tja... Na wat nachtjes slapen toch maar de ratio laten overheersen en besloten op zoek te gaan naar een 3GT, family first. Voor de goede orde nog eens proef gereden in een 328i, niet verkeerd, maar wat een gemis aan beleving met die 4 cilinder. Een 335i GT moest het gaan worden! Zoeken zoeken zoeken en na maanden eindelijk bij een particulier in BE een mooie zwarte high executive equivalent gevonden uit eind 2013 met relatief weinig km’s en werkelijk in top staat en goed onderhouden. Afijn, die staat nu voor de deur :-) Heb andere 18 inch velgen onder de auto gezet en heb er een setje andere speakers in laten zetten (Gladen boxmore) en een versterker erbij.

De looks van het 3GT model blijven niet mijn smaak alhoewel ik er aan gewend ben inmiddels. Met name die rare kont blijft een dingetje. Maar van voren is het een mooie auto en lijkt op de gewone 3 serie en zelfs 4 serie. De auto zit goed in de opties, zoals gezegd vergelijkbaar met high executive en o.a. panorama dak en alle luxe en comfort wat je zoekt.

De ruimte is werkelijk geweldig, het is nog net geen Skoda Superb op de achterbank maar het scheelt niet veel. Ik weet zeker dat veel mensen dit niet weten qua ruimte aanbod bij dit model en de auto direct overslaan vanwege de looks. Mijn dochter van 0.5 jaar slokt veel ruimte op met maxi cosi achterstevoren en het past makkelijk. Mijn zoontje van 4.5 jaar kan zwemmen achterin, top. Kofferbak ook groot zat. En ik zit heerlijk voorin en hoef mijn stoel niet naar voren te zetten, dat was in mijn A4 wel anders.

Maar goed, allemaal leuk en aardig... Het N55 blok, 3 liter, turbo’tje, 6 in lijn, 306 pk met de ZF 8 traps automaat is natuurlijk waar het mij echt om gaat, wat een heerlijk blok! Prima hoor al die Tesla’s, E-trons etc etc, maar ik vind er niets aan. Elke dag als ik mijn 335i start en even die verhoogde toerental cyclus heb met die sound, dan start de dag met een een smile. Zodra het blok warm is helemaal genieten, heerlijk rustig cruisen of vol op het gas met de (vind ik) mooiste motor sound ooit. De auto is zwaar, maar nog altijd lekker rap, genieten.

De 3 serie touring rijdt wat verfijnder, wat strakker en de zit is wat lager bij de weg. De 3GT is echt wat comfortabeler en de zit is ook wat hoger. Zoals mijn vrienden zeggen, een ouwe lullen bak, ik snap die ouwe lullen inmiddels wel :-) Zeker na het gestuiter van een A4 s-line is dit gewoon veel fijner voor mij persoonlijk.

Zolang ik nog kleine kindjes heb vind ik het echt een hele fijne auto in combinatie met deze motor, zeker ondergewaardeerd. Ik moest er niets van hebben, maar soms moet je een open mind houden, en voila. De komende paar jaar blijft dit mijn auto, maar de plannen voor een volgende zijn er al: mijn vrouw in een gezinshok zien te krijgen en dan zelf mijn droomauto gaan rijden (handgeschakelde 2018 M140i). Je moet wat te dromen houden....

To be continued!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 3-serie GT? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 3-serie GT
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    BMW 3-serie GT 320i M Sport Edition

    BMW 3-serie GT 320i M Sport Edition

    • 2015
    • 54.523 km

    € 28.950

    BMW 3-serie GT 328i M Sport Edition High Executive

    BMW 3-serie GT 328i M Sport Edition High Executive

    • 2013
    • 140.902 km

    € 19.950

    BMW 3-serie GT 318d Executive | LEDER | NAVIGATIE | ELEKTRISCHE ACHTERKLEP | LED KOPLAMPEN | CRUISE CONTROL | CLIMATE CONTROL | PARKEERSENSOREN |

    BMW 3-serie GT 318d Executive | LEDER | NAVIGATIE | ELEKTRISCHE ACHTERKLEP | LED KOPLAMPEN | CRUISE CONTROL | CLIMATE CONTROL | PARKEERSENSOREN |

    • 2016
    • 93.675 km

    € 22.900

Meer BMW 3-serie GT occasions

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 3-serie GT specificaties
  • BMW 3-serie GT occasions
  • BMW 3-serie GT video's
Advies en informatie
  • BMW 3-serie GT tests
  • BMW 3-serie GT gebruikersreviews
  • BMW 3-serie GT index
PREMIUM
BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

Over het uiterlijk van de nieuwe 4-serie Gran Coupe kun je al een halve editie van AutoWeek...

Lees meer
 

BMW 3-serie GT reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 320d Gran Turismo (2014)

    BMW 320d Gran Turismo (2014)

    9
    • 2 januari 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 320i Gran Turismo (2015)

    BMW 320i Gran Turismo (2015)

    2
    • 9 januari 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 320i xDrive Gran Turismo High Executive (2014)

    BMW 320i xDrive Gran Turismo High Executive...

    4
    • 8 januari 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 335i Gran Turismo High Executive (2013)

    BMW 335i Gran Turismo High Executive (2013)

    6
    • 3 januari 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 320i Gran Turismo High Executive (2015)

    BMW 320i Gran Turismo High Executive (2015)

    1
    • 8 april 2019
  • Gebruikersreview
    BMW 320d Gran Turismo High Executive (2013)

    BMW 320d Gran Turismo High Executive (2013)

    • 30 augustus 2017
  • Gebruikersreview
    BMW 328i Gran Turismo High Executive (2013)

    BMW 328i Gran Turismo High Executive (2013)

    12
    • 19 april 2016
meer reviews
Rij-impressie BMW 3-serie GT

Rij-impressie BMW 3-serie GT

53

De ruimte van een suv, maar de rij-eigenschappen van een 3-serie? Dat willen we wel eens zien....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    BMW 320d Gran Turismo (2014)

    BMW 320d Gran Turismo (2014)

    9
    • 2 januari 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 320d xDrive Gran Turismo (2020)

    BMW 320d xDrive Gran Turismo (2020)

    11
    • 10 april 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 320d Gran Turismo (2016)

    BMW 320d Gran Turismo (2016)

    11
    • 22 februari 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 320i Gran Turismo (2015)

    BMW 320i Gran Turismo (2015)

    2
    • 9 januari 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 320i xDrive Gran Turismo High Executive (2014)

    BMW 320i xDrive Gran Turismo High Executive...

    4
    • 8 januari 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 320i Gran Turismo High Executive (2015)

    BMW 320i Gran Turismo High Executive (2015)

    1
    • 8 april 2019
  • Gebruikersreview
    BMW 320i Gran Turismo (2018)

    BMW 320i Gran Turismo (2018)

    43
    • 8 maart 2018
Merk
Merk
  • Achtergrond
    BMW heeft alles aan de Neue Klasse te danken

    BMW heeft alles aan de Neue Klasse te danken

    15
    • 28 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 120d High Executive (2005)

    BMW 120d High Executive (2005)

    • 28 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 216d Active Tourer Corporate (2017)

    BMW 216d Active Tourer Corporate (2017)

    2
    • 27 mei 2022
  • Nieuws
    BMW gaat per 2025 ander soort accucellen gebruiken

    BMW gaat per 2025 ander soort accucellen...

    41
    • 27 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW iX3 High Executive (2022)

    BMW iX3 High Executive (2022)

    • 27 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW M140i (2017)

    BMW M140i (2017)

    1
    • 26 mei 2022
  • Autosport
    BMW niet terug naar Formule 1: 'Willen sneller elektrificeren'

    BMW niet terug naar Formule 1: 'Willen...

    17
    • 25 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden