BMW 320d Gran Turismo (2013) #2

autoreview

BMW 320d Gran Turismo (2013) #2

Signalement

Uitvoering320d Gran Turismo
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf60.000 km
KM-stand laatst166.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn 1ste BMW

  • 60.000 km

Door de dure Mercedesoccasies bij BMW uitgekomen. Specifiek een 3GT gezocht wegens het zachtere rijcomfort en de grote plaats achterin.
Uitgekomen bij een grijs model met als opties wit leder interieur en grote GPS. Er is ook een elekrisch uitschuifbare trekhaak aanwezig.
Eerste bevindingen zijn goed. Auto is werkelijk een bom en de automatische versnellingsbak schakelt naadloos en precies. Het is insturen verloopt zeer precies en ook qua baanligging valt er niets op aan te merken. De beenruimte achterin is indrukwekkend en ook de koffer is ondanks het lage kofferdeksel naar behoren. Een lekker toetje is de muziekinstallatie met woofers onder de zetel. Speelt opvallend luid en zuiver.
Een minpunt is het windgeruis op de autosnelweg. Ik denk dat dit te maken heeft met de ramen die bloot zitten en dus geen bovenstijl hebben.

1 jaar bij ons

  • 102.388 km

Meer dan 40000km afgelegd en toch wat kosten gehad. Wagen was net uit garantie en moest naar de Technische keuring waar de inspecteur me aanwees dat er smurrie op de differentieel hing. Resultaat: revisie differentieel. Eerder ook alle remblokken en schijven vervangen en met de olie en de filters erbij dit jaar toch aan 2000 euro kosten. En ik ga niet eens naar een dealer. Die had er mijn galant het dubbele voor kunnen aanrekenen.
Rijden blijft ie wel als een trein doen en ook het verbruik is geweldig. Met een stevige rijstijl kom ik uit tussen de 5,7l/100KM en de 6,3/100KM.

2 jaar en niet helemaal tevreden

  • 125.500 km

Door de griephysterie een pak minder kilometers gemalen, maar daarom niet minder irritaties opgevangen. Remblokken kon ik alweer rondom vervangen en daar waar ik met vorige auto's 60000km deed met remblokken is dat hier dus amper 20000. De 2 12V-stekkers begaven het ook los van elkaar. Dus geen zekering, gewoon stuk. Voorts is er nu al instapschade in het leder interieur bij zowel passagier als chauffeur en ook het stuur is bovenaan helemaal afgevreten. Hallucinant dat dergelijk merk zulke waardeloze materialen hanteert. Er werden ook wiellagers vervangen en er blijft een rommelend geluid aan de voorwielen die enkel voorkomt bij warm weer. Zowel de garagist als ik zelf staan hier voor een raadsel.
Wat wel positief blijft zijn de prestaties en het verbruik.

Net geen 3jaar BMW en eruit

  • 166.000 km

Vandaag de 3GT ingeruild voor een E-200 break van 2016. Het afgelopen jaar heb ik voor de verandering nog eens de blokken en de schijven rondom kunnen vervangen en ook het kloppend geluid bij de voorwielen is nooit opgelost geraakt, ook niet na interventie van de officiële dealer. Nogmaals vermelden dat dit enkel bij warm weer voorkwam, mevrouw had zo haar kuren. De druppel kwam er echter toen ik een paar keer bij koude motor een ratelend geluid hoorde bij het vertrekken. Volgens een kennis van me die bij BMW werkt hebben ze nog altijd kettingproblemen. Nou, dan kan die ketting wat mij betreft maar aan de andere kant van Europa aan flarden kletsen. Weg ermee. Hallucinant dat ze dit na 15 jaar nog altijd niet willen of kunnen voor mekaar krijgen. Even tergend zijn de slijtagegevoeligheid en de gebruikte materialen binnenin. De naam premium onwaardig, tot op het schandalige af.
Kijk ik dan enkel met negativiteit terug op mijn Bimmer-avontuur?
Welnee, het rijplezier, het wegscheuren aan het rood licht, het aantikken van 210 op de Autobahn terwijl de motor niet eens 3000 toeren loopt, ik zal het allemaal missen, zeker nu ik 50pk inlever en de Automatische transmissie van Mercedes toch nog een paar trapjes lager staat dan deze ZF. De motor en de versnellingsbak waren een ware delicatesse en eerlijkheid gebied mij te vertellen dat de auto mij nooit langs de kant van de weg heeft laten staan. Of er ooit nog een BMW op de oprit komt valt wel ten zeerste te betwijfelen.

3,3
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    3
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens