Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 3-serie Touring

BMW 325i Touring High Executive (2009)

autoreview

BMW 325i Touring High Executive (2009)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering325i Touring High Executive
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst7.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 7.000 km
  • 30 maart 2009

De aankoop:
Begin november 2008 is de BMW 325i Touring in het zwart besteld. Midden december was de auto reeds bij de dealer te bewonderen. Toen begon voor mij het tandenknarsend wachten tot het moment dat de auto in januari op kenteken gezet kon worden.

Voor de aankoop ben ik op zoek gegaan naar een niet al te lange stationwagen (tussen 4,5 en 4,75 meter). Helaas worden tegenwoordig de meeste wagens steeds zwaarder en langer. Gelukkig kon daardoor de selectie van mogelijke kandidaten snel kleiner worden. Uiteindelijk bleven drie kandidaten over, namelijk de Mercedes-Benz C-klasse Estate, de Audi A4 Avant en de BMW 3-serie Touring. Op papier had ik de BMW (pre-facelift) vanwege de looks en de probleemgevende iDrive computer afgeschreven. De Audi A4 Avant (facelift 2008) had vergeleken met de Mercedes-Benz C-klasse een goede mix aan mogelijkheden en kwaliteiten. Conclusie, mijn zinnen waren gezet op de Audi A4 Avant.
De eerste kandidaat voor een proefrit was de Mercedes-Benz C200 Kompressor. Zeer goed gelopen verkoopafhandeling. De verkoper was zeer serieus en had op al mijn mogelijke vragen goed antwoord en uitleg voorhanden. De proefrit is ook goed geslaagd. Alleeen ..... wat ben ik afgeknapt op het lage kwaliteitsgevoel van het interieur. Ik had het gevoel dat ik omringd werd met teveel goedkoop plastic. Het volledig dashboard is van een hard goedkoop uitziend plastic, de middenarmsteun is alleen verkrijgbaar in plastic (kan niet in stof of leer uitgevoerd worden) en het navigatiesysteem komt tevoorschijn uit een gammel voelend plastic schuifsysteem. Verder irriteerde de kilometerteller me. Dit omdat niet duidelijk de snelheid af te lezen valt. De wijzer beweegt zich namelijk volledig over de cijfers heen en had een schaalverdeling waarin de precieze snelheid niet afgeleid kan worden. Met andere woorden, ik werd bevestigd in mijn papieren keuze dat het de Audi A4 Avant gaat worden.

Vol goede moed ben ik naar de dichstbijzijnde Audi dealer gegaan. Tjonge, wat werd dat een moeizaam en traumatisch verkooptraject!
Na zeer traumatische ervaringen met de verkoopmethoden bij de Audi, heb ik moeten kijken naar een eventueel alternatieve scenario buiten Audi om. De zeer slechte ervaring zijn als volg samen te vatten:
- Vier verschillende zeer teleurstellend werkende dealers en uiteindelijk een goede vijfde dealer gevonden op advies van een collega;
- Niet serieus genomen behandelingen en/of het totale negeren als klant;
- Niet nakomen van duidelijke afspraken voor een proefrit. Op de afgesproken dag wist men niets af van mijn proefrit en wilde niets alsnog ter plekke gaan regelen;
- Zeer slechte ervaring bij de eerste proefrit met een 'verkeerde' auto (sedan i.p.v. stationwagen, standaardstoel die me rugklachten gaf, handgeschakeld terwijl het doel is een automaat, etc.);
- Te weinig tijd over voor de tweede proefrit (max. 30 minuten tijdens spitsuur) door tenminste 1,5 uur wachten op de verkoper (moest alles nog regelen voor de proefrit) ondanks vantevoren gemaakte afspraak;
- Niet goed luisteren naar wat de klant wilt en uiteindelijk opgescheept zitten met adviezen over een verkeerde configuratie;
- etc.
Ik heb elke dealer een kans gegeven door de 'moeite' te nemen om gemiddeld bij elk driemaal langs te gaan, ondanks de gemaakte missers. Dit omdat ik mijn tanden gezet heb in het willen kopen van een Audi A4 Avant!

Gelukkiger besefte BMW ondertussen dat het tijd werd om de 3-serie een facelift te geven. De facelift heeft precies die missers teniet gedaan, die ik had op de pre-facelift model. Gevolg is dat ik vol verwachtingen naar de dichstbijzijnde BMW dealer gegaan ben. Een schot in de roos! Het verkoopproces is uiterst glad en makkelijk verlopen. Gemaakte afspraken werden nagekomen, proefrit kende geen beperkingen (kon de auto een heel weekend meenemen) en de onderhandelingen kende geen starheid in prijzen en regelingen, die je meestal bij grote dealers tegenkomt.

Na afweging tussen de BMW en de Audi heb ik uiteindelijk mijn potentiele oogappel (de Audi) weggedaan op grond van de volgende argumenten:
- Eerste indruk van de running-daylight via leds is indrukwekkend. Echter na verloop van tijd begonnen ze me te irriteren. Te agressief en te fel. M.a.w. de houdbaarheid van deze looks is kort en niet classy.
- Teveel knoppen rondom de automaat in het liggend midden console, waardoor het een zeer onrustig en druk gevoel geeft. Daarnaast is elk knop voorzien van achtergrondverlichting, die bij mij vooral 's-nachts de indruk geeft van een drukke kerstboomverlichting.
- Het beeldscherm kan niet uitgeschakeld worden, waardoor het in de nacht voor mij teveel onrustig afleidend licht geeft.
- Om na prijsonderhandelingen de Audi gelijkwaardig te houden met de BMW moest teruggevallen worden naar de 1.8 TFSI motor i.p.v. de 2.0 TFSI motor, die dan ook nog minder zuiniger is dan die van de BMW 3-liter motor.
- De wegligging, vooral bij veel bochtenwerk, voelt minder sterk aan vergeleken met de BMW.

Na onderhandelingen met de BMW dealer is uiteindelijk de onderstaande configuratie ontstaan:
- 325i stationwagen, automaat
- Uni Zwart, edelhout wortelnotenhout en bekleding stof beige
- Multifunctioneel 3-spaak sportstuurwiel met leder bekleed
- 8x lichtmetalen wielen dubbelspaak 161 8Jx17 voor zowel de winter- als de zomerbanden 225/45 R17
- BMW sportstoelen
- Bi-Xenon lampen voor dim- en grootlicht
- Uitgebreid verlichtingspakket
- M sportonderstel inclusief carrosserieverlaging
- Automatische dimmende antiverblindingsbinnenspiegel
- Middenarmsteun voor, verschuifbaar
- Park Distance Control (PDC) voor en achter
- Regen- en lichtsensor
- Active Cruise Control
- Navigatiesysteem Professional Nederlands en Engels omschakelbaar
- Active Front Steering (AFS) inclusief Servotronic
- Stuurwielrand verwarmd
- Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
- Elektrisch bediend glazen schuif-/kanteldak
- Voetmatten velours
- Binnen/buitenspiegels elekt. Inklapbaar, dimmend en stoeprand functie
- Rokerspakket
- Elektrisch verstelbare lendensteunen op voorstoelen
- Opbergpakket voor bekerhouders, netjes en 12V
- Elektrisch verwarmde voorstoelen
- Mistlampen voor
- Adaptieve bochtverlichting met variabele lichtverdeling
- Airconditioning, gescheiden links/rechts, automatisch regelend
- Grootlichtassistent
- Buitenste hoofdsteunen achter neerklapbaar
- Spraaksturing
- Bluetooth telefoonvoorbereiding
- Hifi Professional luidsprekersysteem LOGIC7
- USB/Audio-aansluiting
- Individual extra getint glas in achter(portier-)ruiten en achterruit
- Spraakversie Nederlands en Engels

Nabehandeling met de volgende zaken:
- Regenspatlappen op de achterbanden om vuilafzet op de achterruit sterk te verminderen
- Beschermingsfolie op de kwetsbare buitendelen (volledige voorkant, deurgrepen en bumper kofferbak)
- Nanotechnologie aan de binnen- en buitenkant voor een eenvoudige vuilafvoering en sterk verbeterde zicht door de voorruit bij regen.
- Bekleding half leder/Alcantara in 2 kleurschakering


Ervaringen:
Inmiddels heb ik er bijna 7000 km op zitten met het rijden door diverse Europese landen als Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk en Zwitserland op zowel snelwegen, steden, binnenwegen als kleine landweggetjes.


Motor en aandrijving:
De motor werkt over het algemeen soepel en stil. Wanneer je power nodig heb, heb je die direct voorhanden (218 pk, 270 Nm). Het enige dat me in negatieve zin opvalt is dat de motor zich sterk lijkt in te houden wanneer je vanuit stilstand rustig wilt optrekken zoals bijvoorbeeld bij een verkeerslicht. Tot 1700 toeren lijkt de motor er geen of weinig puf in te hebben. Daarna voel je opeens dat de motor flink vooruit wilt en gaat trekken. Druk je daarentegen meteen vanaf het begin flink op het gaspedaal, dan is de power er direct en staat voelbaar tot je beschikking. De BMW garage zegt dat dit normaal is. Van het schakel gedrag van de automaat merk je in het algemeen weinig van. Tijdens sterke hellingen heb je nooit het gevoel dat de motor buiten adem raakt.


Comfort:
De auto wordt standaard geleverd met runflat zomerbanden. Het rijden met runflat banden levert alleen bij perfecte asfalt een comfortabel rijgenot op. Zodra de weg gebreken kent, voel je deze gebreken direct tijdens het rijden. Na pogingen te hebben gedaan om deze runflat af te voeren bij de BMW dealer blijkt dit onbegonnen werk te zijn. BMW wilt niet meewerken aan non-runflat banden. Kort daarop heb ik, buiten BMW om, de runflat zomerbanden vervangen door non-runflat winterbanden. Wat een rijgenot! Zelfs op niet perfecte wegen. De runflat zomerbanden zullen door mij normaal uitgereden worden en uiteindelijk later worden vervangen door non-runflat zomerbanden.

De auto is uitgerust met een actieve cruise control. Nooit meer stressen met het aan-uit-aan-uit schakelen van je cruise control, vooral bij druk verkeer. De actieve cruise control houdt automatisch de ingestelde afstand in acht met je voorganger zodra die een lagere snelheid heeft dan de door jouw ingestelde cruise control snelheid. Uit ervaring kan ik ook zeggen dat het brandstofverbruik sterker flink omlaag gaat dan dat ik dat gewend ben bij een standaard cruise control.

Via een usb-ingang van het audiosysteem heb ik de mogelijkheid om een groot hoeveelheid eigen gekozen MP3-muziek te horen over het Logic7 surroundsysteem. Daarvoor hoef ik alleen maar een 32 GByte USB memory stick aan te sluiten in mijn middenarmsteun. De hoeveelheid is zo immens dat ik tenminste 4x Nederland-Zwitserland route kan afleggen voordat ik het eerste lied weer hoor langskomen!

De spraaksturing ondersteunt zowel Nederlands als Engels. Na verloop van tijd weet je hoe diverse onderdelen direct via de spraaksturing aangestuurd kunnen worden. Tenminste 95% van de uitgesproken commando's komt goed en correct over, wat een sterk comfortabel gevoel oplevert.

De telefoon (PDA, HTC Tynt II) aansturing via bluetooth werkt foutloos. Het geluid is zo goed dat mensen aan de andere kant van de lijn niet door hebben dat ik vanuit een rijdende auto bel! De volledige besturing en telefoonlijst zijn aan te sturen via de iDrive computer. Alleen de in optie verkrijgbare smartphone adapter blijkt (achteraf) voor mij volledig nutteloos te zijn. BMW moet namelijk voor elk modeltype telefoon een hiervoor geschikte adapter beschikbaarstellen. Aangezien dit niet voor mijn telefoontype beschikbaar is, heb ik geen directe toegang tot de autoantenne en de oplader. De telefoon wordt nu opgeladen door een USB aansluiting in mijn middenarmsteun.

Sterk comfortabel verhogend werkt het plannen van je route. De BMW maakt het mogelijk om via Google maps thuis achter de computer de volledige route te plannen. Het resultaat wordt op een USB memorystick gezet, die in de auto uitgelezen kan worden. Alle routepunten zijn hierdoor direct beschikbaar voor de navigatie. 'Vroeger' moest je het moeizame proces ondergaan om in je auto uitgebreid elke routepunt handmatig te programmeren. Kleine plaatjes en routebeschrijvingen kunnen ook aan de routeplanning thuis vantevoren toegevoegd worden, die je later in de autocomputer kunt terugzien.


Onderhoud:
Wat ik fijn vind is de manier hoe BMW het onderhoud heeft vorm gegeven. Alleen als er wat is of als de tijd rijp is voor onderhoud meldt de iDrive autocomputer dat er een afspraak gemaakt dient te worden met een BMW garage. Niet meer op grond van vaste kilometersperioden (als alles meestal nog goed lijkt te werken) onnodig een kostbare onderhoudsactiviteit laten uitvoeren door de dealer. Verder levert BMW bij elke nieuwe auto een aantal jaren kosten vrije onderhoudservice. Dus voorlopig geen onverwachte onderhoudskosten meer voor mij.


Storingen:
N.v.t.


Conclusie:
Ik verheug me elke dag op het mogen rijden in de BMW. Tot nu toe ontdek ik nog steeds wat de auto meer kan en doet. Het iDrive computersysteem lijkt wat mogelijkheden zowat onbeperkt. M.a.w. elke rit levert me comfortabele ontdekkingsreis.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 3-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 3-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

INFO
Athlon
Athlon
BMW 318i Touring Business Edition (5D/8A)
€ 699
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
BMW 318i Touring Business Edition (5D/8A)
€ 705
 
BMW 3-serie in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    BMW 320 EXE/NAV/LEER/AUTOMAAT/2E EIGENAAR

    BMW 320 EXE/NAV/LEER/AUTOMAAT/2E EIGENAAR

    • 2009
    • 107.429 km

    € 8.900

    BMW 3-serie Coupé 320i Corporate Lease Mineralgrey Edition | Navi | Xenon | Leder | Stoelverwarming |

    BMW 3-serie Coupé 320i Corporate Lease Mineralgrey Edition | Navi | Xenon | Leder | Stoelverwarming |

    • 2013
    • 94.792 km

    € 19.900

    BMW 335i Gran Turismo M-sport xDrive - Pano etc

    BMW 335i Gran Turismo M-sport xDrive - Pano etc

    • 2013
    • 111.110 km

    € 25.950

Meer BMW 3-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 3-Serie G20/G21 | Nieuw: M3 Touring

    506
    • 23 juni 2022

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 3-serie specificaties
  • BMW 3-serie occasions
  • BMW 3-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 3-serie tests
  • BMW 3-serie gebruikersreviews
  • BMW 3-serie index
PREMIUM
BMW 316 Touring (2009) - Mazda 6 Sportbreak (2010)

BMW 316 Touring (2009) - Mazda 6 Sportbreak (2010)

Stel nu dat je wel alle noden van het gezin met één auto wilt ondervangen, maar ook nog een...

Lees meer
 

BMW 3-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 335d Touring M Sport Edition (2011)

    BMW 335d Touring M Sport Edition (2011)

    7
    • 24 november 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 320i Touring Luxury Line (2011)

    BMW 320i Touring Luxury Line (2011)

    3
    • 11 november 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 335i Touring High Executive (2008)

    BMW 335i Touring High Executive (2008)

    7
    • 15 januari 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 316i Touring Business Line (2010)

    BMW 316i Touring Business Line (2010)

    • 30 december 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 316i Touring (2009)

    BMW 316i Touring (2009)

    12
    • 30 december 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 318d Touring (2010)

    BMW 318d Touring (2010)

    3
    • 21 april 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 318i Touring Luxury Line (2012)

    BMW 318i Touring Luxury Line (2012)

    2
    • 1 april 2020
meer reviews
BMW 3-serie (E90) - Occasion Aankoopadvies

BMW 3-serie (E90) - Occasion Aankoopadvies

112

Nee, de allermooiste 3-serie uit de historie is dit zeker niet. Toen hij net op de markt kwam,...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    BMW 320e Touring Business Edition Plus (2022)

    BMW 320e Touring Business Edition Plus...

    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 3-serie (1998)

    BMW 3-serie (1998)

    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    BMW M3 Touring als safetycar

    BMW M3 Touring als safetycar

    16
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    103
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    BMW M3 Touring wordt bijna onthuld

    BMW M3 Touring wordt bijna onthuld

    11
    • 10 juni 2022
  • Nieuws
    BMW M3 Touring toont productieproces en facelift-dashboard

    BMW M3 Touring toont productieproces en...

    18
    • 6 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 330e iPerformance (2016)

    BMW 330e iPerformance (2016)

    • 31 mei 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    BMW 320e Touring Business Edition Plus (2022)

    BMW 320e Touring Business Edition Plus...

    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    7
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    6
    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 3-serie (1998)

    BMW 3-serie (1998)

    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    BMW M3 Touring als safetycar

    BMW M3 Touring als safetycar

    16
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    103
    • 21 juni 2022
  • PREMIUM
    BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

    BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz...

    • 21 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden