BMW 325i M Sport Edition (2012)

autoreview

BMW 325i M Sport Edition (2012)

Signalement

Uitvoering325i M Sport Edition
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf166.000 km
KM-stand laatst241.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van E28 naar E90

  • 166.000 km

Na dat ik 8 jaar in een E28 535iA heb gereden werd het tijd voor wat anders, daar ik al een E46 330XiA voor de deur had staan en daar heel tevreden over was, op zoek gegaan naar een nette E46 coupe van de laatste serie. Bij toeval liep ik tegen mijn huidige E90 aan, daar deze eigenlijk aan 90% van mijn wensen tegemoet kwam de auto gekocht.

Had al een aantal auto’s bekeken met lagere km standen, waarbij ik mij echt afvroeg of het ook wel echt klopte. Bij deze had ik ook het idee dat er iets niet klopte, echter in positieve zin, super netjes van buiten en binnen, geen beschadigingen aan het interieur en in het bijzonder de bestuurderstoel.

Wel een afweging gemaakt daar zowel de E46 als de E90 motoren serie zo hun kwaaltjes kunnen hebben. Die mogelijk toch wel behoorlijk in de knip kunnen gaan bij defecten.
De E90 6 cil motoren leken mij dan ook de betere keuze. De 325 bleef ook onder de MRB grens de 330 gaat er met 4 kilo net overheen.

Na de korte proefrit van 5 minuten, was ik overtuigd van de gedetunde 3 liter motor, daar is echt niks mis mee.

Het betreft hier de " Carbon sport edition" waarvan er slechts 150 gemaakt zijn aan het einde van de productie periode. ( uitsluitend sedans en touring met 6 cil benzine motoren) helaas zaten de peperdure 19 inch M Performance wielen er niet meer onder. De huidige 18 inch wielen met zgan winterbanden direct vervangen voor een 17 inch M sport wielen in breedset zoals deze standaard onder de Sport editie zitten. Dat komt wel ten goede van het rijcomfort.

De " Carbon sport editie" is rijkelijk gevuld met de belangrijkste opties, M pakket, lederen sport stoelen, Profesional navi, Harman Kardon audio, automaat, trekhaak wegklapbaar, schuifkanteldak ,xenon, PDC , enz enz. De lak van de auto valt onder de individual uitrusting en is zwart metallic met een blauwe gloed.

De eerste 1000 km bevallen uitstekend de 3 liter motor die in deze 325i zit is snel, stil en relatief zuinig. Huidig verbruik ligt op 1 op 12,5.

Met mijn lange lichaam heb ik een uitstekende zit positie, mede door de sportstoelen krijgen mijn lange benen extra ondersteuning.

Moet echt wennen aan de geweldige audio installatie, de E28 had muziek voor die tijd misschien ok, maar de Harman Kardon set is echt van een hele andere klasse.
Bluetooth standaard, ideale carkit, USB aansluiting om muziek af te spelen of om muziek op de interne hardeschijf te zetten.

Zit ruimte achterin houd niet over, als ik rij kan er een kleuter achter zitten dan houd het ook wel op. Maar de kids zijn het huis uit dus voor mij niet belangrijk.

Hij stuurt met de 17 inch wielen als of ik op rails rijd, zeer direct tikje zwaarder aan het stuur als de E28. Op klinker wegen is het precies te doen, met 19 inch zal het zeker te stuiterig worden.
Wel is het met sommige drempels een uitdaging om de bodem niet te raken, de auto is 15 mm verlaagd middels het M onderstel. Ook goed opletten met de M bumper voor met stoepranden en parkeerplaats balken.

Nou maar wat gaan genieten van de auto, eens kijken of ik in de toekomst mijn 10% gemis kan upgraden aan de auto. Het E90 forum is een uitstekende bron van kennis en informatie.

Wordt vervolgd!

Auto ingeruild

  • 241.000 km

Na ruim twee jaar en rond de 80000km verder kan ik niets aanmerken op de auto.
Wel laten tunen naar de 330i soft en hardware (280 pk) bij Mosselman, echt een aanrader, je krijgt een hele andere auto terug.
Het injector probleem deed zich ook voor bij circa 220000 km, dat had ik wel verwacht, simpel klusje Zelf gedaan maar wel 1400 euro armer ( extra korting gehad).
Qua verbruik echt een meevaller, gemiddeld genomen over 10000 km rond de 1 op 13,5.
Niet gek dacht ik.
Wel een min punt is dat de auto met M onderstel erg laag ligt voor drempels ed.
Verder stuurt de auto echt rete strak ( breedset 17 inch)
Door omstandigheden ingeruild op een Outlander limited van nov 2019 met 3000 km op de teller.
Mocht de nieuwe eigenaar interesse hebben m.b.t ins en outs van de auto, laat maar een bericht achter, want er is wel het e.a. Aan de auto gedaan. Dealer had niet veel interesse om dat te weten. Facturen heb ik dus maar zelf bewaard.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens