AutoWeek 2 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 2 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 3-serie
3

autoreview

BMW 320i High Executive (2009)

Anoniem
  • Review
28 september 2018 om 15:45
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering320i High Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf105.320 km
KM-stand laatst120.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1 jaar verder

  • 115.322 km
  • 28 september 2018

nu 1 jaar in bezit:

Even terugblik hoe tot stand gekomen:
Na 13 jaar leaseauto's te hebben gereden (half jaar huurauto's, toen zelf gekozenen auto's: Ford Focus TDCI, Honda Civic 1.8 iVTEC en Mazda 6 Sportbreak SkyActiv-D) moest ik zelf weer een auto aanschaffen: hetzelfde werk, maar dan vast in dienst.
Doordat ik diverse merken heb gereden en voor het werk ook regelmatig in diverse huurauto's gereden, werd er een shortlist opgesteld:
- BMW 3-serie: ik had een E36 voordat ik aan de leaseauto ging en deze beviel prima, dus zeker op de lijst. Gezien budget een E90 LCi. in ieder geval sportstoelen, navi pro, cruise control, en automatisch airco. Voorkeur voor Touring (ivm praktisch) en minimaal 320i.
- Honda Civic: beviel goed als leaseauto, het nieuwere model, maar dan station.
- Honda Accord: maatje groter. Goede reviews en betrouwbaarheid
- Mazda6; beviel uitermate goed
- Skoda Superb; erg ruim en goede stoelen (bij juiste uitvoering)
- Volvo V70; ruim en die lekkere 5 cilinder

de Afvallers:
De Honda's vielen af, korte zittingen bij de Civic was toen mijn pijnpunt en zal het nu weer worden. Accord: te weinig keus en inhoud kofferbak valt tegen
Mazda6: ik wilde eigenlijk hetzelfde modelgeneratie, maar viel buiten budget. Model ervoor spreekt me niet echt aan.
Skoda Superb: durf de gok met TSI motoren en eventueel DSG niet aan ivm betrouwbaarheid
De Volvo viel af omdat mijn vrouw dit niet bij me vond passen en verbruik vond ze te hoog.

Dus werd het een 3-serie, maar welke...door de gewenste opties vielen er heel veel af.
Proef gereden in een 325i touring met juiste opties. Reed perfect, alleen mijn vrouw vond hem te duur (net boven budget) en verbruik te hoog (theoretisch verbruik best goed, maarr ja...theorie...goed balen dus). 318i touring met eigenlijk de gewenste opties, alleen na de 325i viel het tegen en had het idee dat de auto inhield en afgeknepen was.
Toen de vraag van mijn vrouw kwam van mijn vrouw waarom ik naar station aan het kijken was (ze vindt een sedan mooier), toch naar sedan gaan zoeken...last minute (ik moest voor 1 okt mijn leasebak inleveren en moest nog ruim week weg voor het werk) eentje gevonden via mijn zwager die alles bleek te hebben: 320i High Exective en M-sport exterieur en interieur.
Snel gebeld voor proefrit (al paar keer achter het net gevist). Dag later er heen gereden. Auto in perfect staat, aankoopbon zat erin plus alle facturen van onderhoud (2 eigenaren, maar altijd zelfde BMW dealer). Rijden voelde ook erg goed aan, wat een verschil met die 318i.
Snel de knoop doorgehakt, want ik was beller 1 vd 5 en dus 1e keus.
eind september dan eindelijk opgehaald.

Inmiddels precies 1 jaar en bijna 10.0000 km verder.
Hoe bevalt het? Erg goed moet ik zeggen.
+ sportstoelen: erg goede zit en goed in te stellen (wel hanmatig alles)
+ wegligging, sturen en schakelen des BMWs. Ik merk dat als je wat meer gaat pushen dat je dan echt het verschil merkt en de wegligging erg goed is
+ ruimte achterbank; stuk ruimer dan mijn E36. Vreesde dat het te weinig was maar valt reuze mee
+ best goed geluid voor standaard radio (mis wel USB aansluiting)

+/- comfort: goede stoelen, maar M-sport en 18 inch met runflat toch best wel stug zeker op slechte weg. Achter nu gewone banden, is iets beter.
+/- verbruik: zit gemiddel op 1:13 a 1:13,5. Had het iets beter verwacht, maar woon-werk is 21 km en maar de helft snelweg. Bij langere stukken gaat het verbruik naar 1:14 tot 1:15 (wat ik dan weer goed vind)
+/- motor: na de dikke diesel van de Mazda (150 pk en 380 Nm) is het koppel wennen, en bij koude motor bokt ie wat. Echter bij warme motor en zeker na lange stuk loopt ie wel lekker. En dan bij doorhalen merk je toch wel dat ie aardig wat power heeft (nee, hij haalt het niet bij die 325i die ik had proef gereden zowel kwa snelheid als sound)

- praktisch: ik wilde eigenlijk een touring, maar mijn vrouw vroeg zich af waarom. Nadat ze een fiets mee wilde nemen en dat niet lukte klaagde ze dat ie niet praktisch is (tsja, neerklapbare bank was toen een optie). Te zijner tijd misschien toch maar eens een trekhaak eronder misschien?
- ....zou het zo even niet weten

Onkosten tot nu toe:
- vorig jaar okt: 2 nieuwe achterbanden, vond het profiel aan de krappe kant voor het najaar
- gister APK, helaas moesten er voor nieuwe remschijven en blokken en achter nieuwe blokken op. Prijzig, maar moest gebeuren en kunnen we er tegenaan.
Verder niks

ingeruild

  • 120.800 km
  • 15 juli 2019

Na 15.000 in nog geen 2 jaar toch alweer afscheid genomen van de BMW. De redenen;
- verbruik valt tegen; ik had verwacht rond de 1:14 uit te komen, maar in de praktijd is 1:14 of hoger alleen haalbaar op lange afstand. Nu op 1:13 uit gekomen over de 15.000 km. Vooral stadsverkeer en winterperiode is erg onzuinig.
- onderhoudkosten en betrouwbaarheid valt (zwaar) tegen; vorig jaar dure beurt gehad (APK en nieuwe remschijven en -blokken), 2 maanden daarna rembekrachtiger en vaccuumpomp defect (in totaal bijna 2000 euro); maand terug emissiestoring en sensor moeten laten vervangen (150 euro).
- toch niet echt praktisch; met gezin en 2 kinderen is de kofferbak alleen net krap aan voor lang weekend weg en de auto had ook geen neerklapbare achterbank, dus grote voorwerpen of fiets meenemen was ook lastig.

Dat praktische wist ik eigenlijk wel, maar moest 2 jaar geleden op korte termijn prive een auto aanschaffen vanwege inleveren leaseauto. Deze auto moest aan aantal voorwaarden voldoen en aangezien er geen 3-touring met de juiste opties op tijd zich aandeed, werd het toch een sedan.


Gecombineerd met de tegenvallende betrouwbaarheid en bijbehorende onderhoudskosten, op zoek naar auto die stuk betrouwbaarder is en praktischer en ook zuiniger, dan kom je al snel uit bij een Japanner. En ook automaat was een pre na de laatste keren huurauto's in het buitenland alleen maar met automaat te hebben gereden.
En een Japanner is het geworden, zie andere aanstaande review

2,5
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 3-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    325Ci Executive

    BMW 325Ci Executive

    • 2002
    • 288.748 km

    € 3.250

    Cabrio 318Ci Executive STOELVERWARMING

    BMW 3-serie Cabrio 318Ci Executive STOELVERWARMING

    • 2003
    • 191.763 km

    € 5.495

    Touring 340i M Sport High Executive

    BMW 3-serie Touring 340i M Sport High Executive

    • 2019
    • 15.400 km

    € 51.850

Meer BMW 3-serie occasions

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 3-serie specificaties
  • BMW 3-serie occasions
  • BMW 3-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 3-serie tests
  • BMW 3-serie gebruikersreviews
  • BMW 3-serie index
PREMIUM
BMW 325i (2008) vs. Lexus IS 250 (2008) - Occasion Dubbeltest

BMW 325i (2008) vs. Lexus IS 250 (2008) - Occasion Dubbeltest

Turbomotoren met drie of vier cilinders, daar moeten we het anno 2020 meestal mee doen. Vermogen...

Lees meer
 

BMW 3-serie reviews

  • Review
    BMW 325i xDrive (2009)

    BMW 325i xDrive (2009)

    6
    • 2 december 2019
  • Review
    BMW 325d (2009)

    BMW 325d (2009)

    13
    • 5 januari 2019
  • Review
    BMW 320i High Executive (2009)

    BMW 320i High Executive (2009)

    3
    • 28 september 2018
  • Review
    BMW 325i M Sport Edition (2012)

    BMW 325i M Sport Edition (2012)

    • 10 juli 2018
  • Review
    BMW 318i (2008)

    BMW 318i (2008)

    2
    • 22 juli 2017
  • Review
    BMW 318i M Sport Edition (2012)

    BMW 318i M Sport Edition (2012)

    5
    • 6 oktober 2016
  • Review
    BMW 335i xDrive High Executive (2010)

    BMW 335i xDrive High Executive (2010)

    4
    • 14 april 2016
meer reviews
BMW 3-serie (E90) - Occasion Aankoopadvies

BMW 3-serie (E90) - Occasion Aankoopadvies

112

Nee, de allermooiste 3-serie uit de historie is dit zeker niet. Toen hij net op de markt kwam,...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    BMW 335i Touring High Executive (2008)

    BMW 335i Touring High Executive (2008)

    7
    • 15 januari 2021
  • Review
    BMW 325Ci Cabrio (2001)

    BMW 325Ci Cabrio (2001)

    6
    • 6 januari 2021
  • Review
    BMW 330e (2019)

    BMW 330e (2019)

    6
    • 5 januari 2021
  • Review
    BMW 316i Touring Business Line (2010)

    BMW 316i Touring Business Line (2010)

    • 30 december 2020
  • Review
    BMW 316i Touring (2009)

    BMW 316i Touring (2009)

    6
    • 30 december 2020
  • Review
    BMW 320i Touring (2020)

    BMW 320i Touring (2020)

    2
    • 27 december 2020
  • Review
    BMW 325i Executive (2002)

    BMW 325i Executive (2002)

    6
    • 26 december 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    BMW wil dit jaar sprong maken met EV-verkoop

    BMW wil dit jaar sprong maken met EV-verkoop

    31
    • 18 januari 2021
  • Autonieuws
    Back to Basics: BMW iX3

    Back to Basics: BMW iX3

    57
    • 16 januari 2021
  • Review
    BMW 335i Touring High Executive (2008)

    BMW 335i Touring High Executive (2008)

    7
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Samsung: digitale autosleutel, SmartThings voor Android Auto

    Samsung: digitale autosleutel, SmartThings...

    14
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Vernieuwde BMW X4 weer gespot

    Vernieuwde BMW X4 weer gespot

    6
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Verkoop BMW licht gedaald in 2020

    Verkoop BMW licht gedaald in 2020

    13
    • 12 januari 2021
  • Autonieuws
    BMW komt met nieuwe versie iDrive

    BMW komt met nieuwe versie iDrive

    40
    • 11 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep