BMW 325i Coupé (1992)

autoreview

BMW 3-serie Coupé

Signalement

Uitvoering325i Coupé
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf190.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 17%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na mijn eerste auto, een opel kadett uit 1982 heb ik alleen nog maar bmw’s gereden. Op een of andere manier raak je verslaafd aan de manier waarop zo’n auto rijdt. De bmw waar ik nu al bijna 2 jaar in rijdt is daar een exponent van.

Verassing achteraf.

Het is een vrij luxe uitvoering met o.a. climate control die lins en rechts appart is in te stellen, een m3 interieur met stof en alcantara, boordcomputer met check control (geeft aan of er lampjes stuk zijn of een vloeistofniveau te laag) en een automatisch dimmende winterspiegel. Ook is de auto uitgerust met een automatische vijfversnellingsbak, deze is op drie standen in te stellen. Een ander hadigheidje is de afneembare trekhaak, deze is kompleet onzichtbaar als hij niet is aangebracht en binnen een paar seconden gemonteerd. Bij aanschaf van de auto ging ik er van uit dat er geen trekhaak opzat toen ik thuis in de kofferbak keek zag ik een instructiesticker zitten voor de montage.

14 jaar?

Ondanks het feit dat deze auto al 14 jaar oud is komt hij zeker niet oudbollig over, mensen met wat minder verstand van auto’s vragen regelmatig hoe ik in zo’n dure auto kan rijden. Als ik dan uitleg dat de auto 14 jaar oud is geloven ze me in eerste instantie vaak niet. Dit is een groot compliment aan de intwerpers die een redelijke tijdloze auto heben ontworpen. Ik moet er wel bijzeggen dat als gevolg een kleine parkeerschade het front is vervangen door een 97’ er model. De wat dikkere nieren geven de auto toch een modernere ’smoel’. Ook het feit dat er opties op zitten die op veel modernere auto’s vaak nog niet voorkomen zoals de automatisch dimmende binnenspiegel helpen daaraan.

Dr. Jeckyl / Mister Hyde

Rijden met deze auto is een uitermate ontspannende ervaring, je zit op hele comfortabele stoel en in het interieur heerst een weldadige rust. Het rijden van grote afstanden is in deze auto dan ook zeker niet vermoeiend, het ontbreken van een cruisecontrol doet hier helaas enigszins afbreuk aan, maar deze wordt binnenkort ingebouwd. De rust in de auto kan bedriegelijk zijn, als je honderdtachtig rijdt heb je geenszins het idee dat je illegaal bezig bent.
Er is nog een mogelijkheid, zet de automaat in stand ’S’, zoek een leuk binnenweggetje of liefst een circuit doe je ramen open en vloer het gas.
Je wordt dan getraxteerd op een prachtige zescilinder huil en een flinke acceleratie. De auto laat zich precies door een bocht sturen en door met het gas te spelen kun je flink door een bocht driften. Het wordt dan net geen sportauto maar komt er akelig dicht bij in de buurt.

Jammer

Deze auto heeft ook een aantal nadelen, zo heb ik het gevoel dat de kwaliteit van het interieur in de vorige (e30) gewoon beter was. Het voelde gewoon meer solide aan en de gebruikte materialen waren voor mijn gevoel een stuk steviger. De interieurruimte in deze coupe houdt niet over, achterin zitten is geen pretje. En de toegang tot de overigens vrij ruime kofferbak is niet geweldig. Het scharniersysteem van de kofferbak vind ik trouwens wel prachtig, dit fraaie staaltje techniek zorgt ervoor dat er binnen de kofferruimte geen scharnieren zitten.

Verslaafd?

Deze auto heeft me definitief bmw verslaafde gemaakt, de volgende zal hoogstwaarschijnlijk weer een bmw zijn, dan waarschijnlijk een 320d automaat. Dit schijnt een vrij zuinige maar toch snelle auto te zijn en zuinig is iets wat je van een 325i niet kunt zeggen

PROBLEMEN

Ik ben met deze auto een aantal problemen tegengekomen:

Slecht werkende en ruikende airco, verdamper vernieuwd, schoongemaakt en afgevuld
(BMW Dealer Maaral) € 265,-

Linker portierruit hapert, motorunit vervangen
(BMW Dealer Maaral) € 185,-

Onregelmatig stationair draaien, een van de zes bobines vervangen
(BMW Dealer Maaral) € 132,-

Lambda Sonde Vervangen
(BMW Dealer Maaral) € 165,-

Centrale Vergrendling hapert, snoer naar kofferbaksluiting vervangen
(Auto Molenaar Heerhugowaard) € 85,-

Keuzeschakelaar automaat vervangen
(Auto Molenaar Heerhugowaard) € 35,-

Verder heb ik winterbanden aangeschaft omdat er met de Pilot Premacy banden in de gladheid niet te rijden viel kosten € 450,-

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.