BMW 325d Touring M Sport Edition (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 325d Touring M Sport Edition |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand laatst | 14.267 km |
Auto gaan afhalen
- 14.267 km
Na lang wikken en wegen en vooral berekenen door de recente aanpassingen in het Belgisch belastingssysteem, toch voor een BMW 325dA gegaan.
Het was initieel de bedoeling om een 330d te kopen, maar de inverkeersstelling en CO² waren voor deze wagen fiscaal niet interessant.
Na een zoektochtje van enkele maanden in Duitsland de wagen gevonden die ik wou.
Ik wou een Sapphirschwarz of Spacegrau uitvoering, met Sattelbraun of Oyster leder en zowieso met M-pakket voor de sportieve look.
Het is een Sapphirschwarz geworden met Dakota Oyster, een prachtige combinatie.
Met M-pakket en 18" 193M velgen.
Voorts wou ik ook een heleboel opties.
- Individual High End Soundsystem
- Active Steering
- Active Cruise Control
- trekhaak
- verwarmde zetels
- Navigatie Professional
- Panoramisch open dak
- Xenon
- Automatisch dimmende spiegels
- ...
Het is uiteindelijk een full option geworden, met uitzondering van TV-functie en standverwarming. Alle andere opties zitten erop.
Hij had 14114 km op de teller.
Exterieur en interieur waren splinternieuw, geen krasje of veegje. Velgen waren perfect, motor geen vuiltje aan.
De eerste kilometers waren beetje wennen aan de active steering, een totaal ander gevoel t.o.v mijn E46. Stuur veel lichter en superdirect. Heel aangenaam om mee te rijden. Afdraaien op ronde puntjes kan nu met een kwart draaitje aan stuur.
Geluid van de 6-cilinder straalt rust uit, draait veel zachter, minder geluid in interieur, minder trillingen.
Eerst even warm gereden en dan met de schakelpaddles aan het stuur versnelling teruggestoken en eens doorgeduwd. Kracht komt heel geleidelijk tot 2000-2200 toeren en dan krijg je goede duw in de rug. Wel iets minder als de 330d, heeft 100Nm meer en dat voel je toch wel.
Direct een goeie 400km naar huis gereden, verbruik eens gereset en ik kwam op een 8.0l/100km, redelijk sportief gereden en in Duitsland toch geregeld de 200km/h aangetikt.
Dit valt zeer goed mee.
Er zit een standaardophanging onder, deze is wel zeer comfortabel, ook met de 18" velgen. Hij hangt niet echt over de in bochten, alles vloeit vrij sereen in elkaar over.
De active cruise control is ook een zalige optie. Op de autobahn gewoon ff aantikken hoeveel afstand je wil laten tussen voorligger en hij remt automatisch af en versnelt terug als verkeer doorrijdt.
Hij kan wel niet volledig stoppen, dat laatste beetje moet je zelf afremmen.
De Individual High End Soundsystem is verslavend. Zo'n zuiver geluid en het volume gaat zo hard, zeer leuke optie.
Heb ondertussen 1000km gereden, geen kraakje of piepje in interieur.
Zeker een grote verbetering t.o.v E46
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.