AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 3-serie Coupé
14

autoreview

BMW 325Ci Executive (2001)

Anoniem
  • Review
28 december 2007 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering325Ci Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf100.000 km
KM-stand laatst0 km
Gemiddelde lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 195.000 km
  • 27 december 2007

Zo, tijd om eens een update te plaatsen. We zijn inmiddels een aantal jaar verder, alsmede een flink aantal kilometers. De auto is nog steeds in mijn bezit, en voldoet nog steeds aan mijn eisen. Het verbruik blijft rond de 1 op 11 schommelen, deels omdat ik weinig grote afstanden rij, en hij in de stad nu eenmaal meer verbruikt. Afgelopen jaar toch maar eens in de buidel getast om heb 'up to date' te houden. De fuseekogels waren versleten, en blijkbaar betekent dat het vervangen van de draagarmen voor. Een van de PDC sensoren was van slag, de CD-wisselaar was defect, een koplamp was lekgeraakt, en het was tijd voor nieuwe vloeistoffen, banden, bougies etc. Voor ongeveer 2000 euro (225/45/17 van Michelin is niet echt goedkoop) voor een compleet pakket aan maatregelen is hij echter weer zo goed als nieuw.


Na jaren in Japanners te hebben gereden (2x een toyota corolla, 1x Honda Accord) wilde ik net als mijn ouders een BMW. Op benzine, want diesel is aan mij niet besteed, en geen LPG meer. Want zelfs Japanners lopen op dit goedje duidelijk minder mooi/soepel/snel.

De mooiste auto van BMW (die ik kan betalen) vind ik de E46 coupé. En die is het dus geworden. Het model uit 2001, vlak na de ’kleine facelift’ wat een nieuw stuurwiel betekent welke veel beter bij het moderne dashboard past. Maar belangrijker, 2.5i zescilinder inlijn, 192 pk, 245 Nm. Na enkele maanden alle autosites goed in de gaten te hebben gehouden, viel mijn oog op deze auto.

Alle opties die ik wilde hebben waren aanwezig: half leder interieur, Harman Kardon soundsystem, zwart interieur met alu-sierlijsten, xenon koplampen, 17 inch lichtmetalen velgen, sportonderstel, antraciet dakbekleding, elektrische sportstoelen met geheugen op de sleutel (ideaal, nooit meer stoel/spiegel verstellen), rolgordijn achter, parkeersensoren, regensensor, sportonderstel, alarminstallatie, climate control en dat was het volgens mij wel. Oja, de auto is zwart metallic, waarbij alles in kleur is gespoten; een van de meest tijdloze kleuren voor BMW. Zelfs een E36 in het zwart ziet er nog modern uit.

Maar wat een auto; de zescilinder huil is geweldig, de auto is snel (0-100 7,2 seconden, top 240 km/uur) maar soepel (50 in de 5 is prima te doen en de 3 is voldoende om door de stad te rollen), zuiniger dan verwacht (bijna 1 op 11 gemiddeld), super geluidsinstallatie en een geweldige wegligging, waar je lekker mee kan spelen. En niet onbelangrijk met mijn 1.93m zijn die verstelbare zittingen perfect.

Overigens zorgt het sportonderstel er wel voor dat dwarsnaden op de snelweg en dergelijke niet erg comfortabel zijn. Voor de veelrijder zou ik het sportonderstel afraden.

26-04-2008: Nieuwe foto’s
De auto is voor een poetsbeurt geweest, hier ga ik een jaarlijks terugkerend fenomeen van maken. Wat een verschil. Zeker het interieur (vlekken op de bekleding) en enkele krasjes zijn er zienderogen op vooruit gegaan. Guus Admiraal in Leeuwarden, topwerk!

PROBLEMEN

  • 27 december 2007

De auto heb ik met 1 jaar garantie gekocht. En alle problemen zijn prima door de verkopende partij opgelost (Autoarena Hardenberg). De garantieperiode is nog niet afgelopen, dus misschien dat er nog iets bijkomt. Ik heb bij de aankoop aangegeven dat ik niet moeilijk ging doen om de prijs, maar dat ik dan wel een ’perfecte’ auto verwachte. (Je kan voor de prijs van een 6 jaar oude Coupé een aardige Corsa rijden).

- Scheur in de voetensteun links (deze voelt overigens voor een BMW niet erg degelijk aan).
- Trilling bij hard remmen (schijven voor afgedraaid, schijnt typische BMW kwaal te zijn).
- Airbagsensor licht af en toe op. Dit was de sensormat in de bijrijdersstoel.
- Xenon koplamp had haperingen, viel af en toe uit. Dure grap als je dit zelf moet betalen.
- Verscheidene strips langs de ramen opnieuw vastgezet. Aan de binnenkant dus, wat een beetje montagekit al niet kan doen.
- Koplampsproeier rechtsvoor kapot (door monteur bij herstel Xenon).

Kortom; een aantal reparaties waarvoor je een auto met garantie wilt hebben. De auto moet volgens de computer over 7000 km voor zijn beurt. Ondertussen is al eens een keertje een halve liter olie bijgevuld.

30-03-2008: Update
In de winter is de auto minder zuinig dan in de zomer (wat een verrassing), de boordcomputer geeft gemiddeld 9,4 liter per 100 km op. En dat klopt wel ongeveer. Op dit moment wil de xenon koplamp aan de bestuurderskant wel eens flauw doen, opnieuw aan en uitzetten lost dit probleem op. Ook de dealer weet niet precies wat dit is, dus zal wel een duur grapje zijn (starter/lamp).

Verder 3 nieuwe banden gekocht (zat slechts 1 nieuwe op bij aflevering) de Dunlop vervangen door Michelin Sport 225/45/17, voor 160 euro per stuk. Ik kan maar 1 ding zeggen: Wat een verschil! De auto spoort 20 keer beter (pinkjesturen) en is stiller. Ik weet niet of het puur door nieuwe banden komt, maar voor mij voortaan Michelin eronder. Verder fluit het rechter zijruitje, hier moet de garage nog naar kijken, is iets met de rubber afdichting.

Binnenkort (1 april 08) moet hij voor de APK, waar waarschijnlijk ook nieuwe remblokken/schijven noodzakelijk zijn. Benieuwd wat voor kosten dat met zich meebrengt.

04-04-2008: APK Update
Auto voor de APK, dacht dat hij er soepel doorheen zou gaan. Maar toch niet. Schijven bleken achteraf prima in orde te zijn, dus uitsluitend nieuwe blokken rondom. Maar, draagarmrubber rechtsvoor versleten. Kost iets van 130 euro, en wat uurtjes uiteraard. Rijdt nu wel ’strakker’ en een apart geluidje is weg, wat je nog wel eens wilde horen met een putdekseltje is weg. Verder wat nieuwe olie, filtertje en dat soort ongein. Kosten ongeveer 500 euro.

09-07-2008: Fluitje weg!
Ha eindelijk wist iemand een oplossing voor mijn fluitje. De rubber afdichting tussen het zijruit en de spiegel sluit niet meer volledig, waardoor de wind op de rand van de spiegelmontage ruist/fluit. Oplossing is erg eenvoudig; demonteer de spiegel voor een deel, plak de binnenkant van de spiegel vol met dempend materiaal - chinese stront -. En voila; een vrijwel geruisloze auto, en meer genieten van het motorgeluid! De auto nu meer dan een jaar in bezit; altijd starten/lopen. Dus de betrouwbaarheid naar 4 sterren. Hij is wel betrouwbaar; niet goedkoop in onderhoud.

16-03-2009: Onderhoud
We zijn weer een jaartje verder. De auto heeft weinig problemen gehad. De andere xenon koplamp hield het voor gezien (tenminste, die viel steeds vaker uit), dus deze is vervangen. Samen met wat andere lampjes, ben je dan 206 euro verder. De thermostaat en de kachelkraan waren aan vervanging toe en een onderhoudsbeurtje. Dat betekende weer 350 euro. Op zich is het geen enorme kostenpost. Maar.. toch.. het rijden maakt het tot nu toe altijd weer goed.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 3-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

INFO
Alphabet
BMW 318i (4D/6H)
€ 579
Stel samen ▸
Athlon
BMW 318i Corporate Executive (4D/8A)
€ 619
Stel samen ▸
Arval
BMW 318i Touring (5D/8A)
€ 601
 
BMW 3-serie in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Coupé 325Ci Exe| M-tech 2 | Harman Kardon | Pano

    BMW 3-serie Coupé 325Ci Exe| M-tech 2 | Harman Kardon | Pano

    • 2002
    • 209.814 km

    € 6.450

    Coupé 320Ci Executive | CSL | Navi | Leder | NAP

    BMW 3-serie Coupé 320Ci Executive | CSL | Navi | Leder | NAP

    • 2004
    • 176.952 km

    € 6.450

    Compact 320td Executive XENON/airco/CRUISE/6-bak

    BMW 3-serie Compact 320td Executive XENON/airco/CRUISE/6-bak

    • 2003
    • 277.000 km

    € 1.999

Meer BMW 3-serie occasions

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 3-serie specificaties
  • BMW 3-serie occasions
  • BMW 3-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 3-serie tests
  • BMW 3-serie gebruikersreviews
  • BMW 3-serie index
PREMIUM
Test: Jaguar XF Sportbrake D200 vs. BMW 520d Touring

Test: Jaguar XF Sportbrake D200 vs. BMW 520d Touring

Over vier jaar kun je alleen nog elektrische Jaguars kopen. Toch staat er sinds kort een nieuwe...

Lees meer
 

BMW 3-serie reviews

  • Review
    BMW 318Ci Executive (2001)

    BMW 318Ci Executive (2001)

    3
    • 27 oktober 2018
  • Review
    BMW 325Ci Executive (2001)

    BMW 325Ci Executive (2001)

    8
    • 23 oktober 2018
  • Review
    BMW 325Ci Executive (2001)

    BMW 325Ci Executive (2001)

    2
    • 19 augustus 2018
  • Review
    BMW 330Ci Executive (2001)

    BMW 330Ci Executive (2001)

    32
    • 15 juni 2018
  • Review
    BMW 330Ci (2000)

    BMW 330Ci (2000)

    2
    • 19 november 2017
  • Review
    BMW 318Ci (2003)

    BMW 318Ci (2003)

    8
    • 16 december 2016
  • Review
    BMW 323Ci (1999)

    BMW 323Ci (1999)

    19
    • 23 september 2016
meer reviews
Tuning: BMW 318Ci

Tuning: BMW 318Ci

7

BMW’s zijn mooie auto’s. Dat vindt de 30-jarige kok Jeroen Pezarro, en daarom rijdt hij een...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    BMW 320i (2019)

    BMW 320i (2019)

    3
    • 11 april 2021
  • Review
    BMW M340i xDrive Touring (2020)

    BMW M340i xDrive Touring (2020)

    7
    • 2 april 2021
  • Review
    BMW 320i Touring (2018)

    BMW 320i Touring (2018)

    3
    • 21 maart 2021
  • Test: BMW M3 Competition

    Test: BMW M3 Competition

    • 16 maart 2021
  • Review
    BMW 320i Touring (2007)

    BMW 320i Touring (2007)

    3
    • 10 maart 2021
  • Autonieuws
    BMW 3-serie Touring (1994) - In het Wild

    BMW 3-serie Touring (1994) - In het Wild

    47
    • 5 maart 2021
  • Review
    BMW 318i Executive (1999)

    BMW 318i Executive (1999)

    2
    • 27 februari 2021
Merk
Merk
  • PREMIUM
    Test: Jaguar XF Sportbrake D200 vs. BMW 520d Touring

    Test: Jaguar XF Sportbrake D200 vs. BMW...

    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    BMW M4 'CSL' voor het eerst in beeld

    BMW M4 'CSL' voor het eerst in beeld

    9
    • 12 april 2021
  • Review
    BMW 320i (2019)

    BMW 320i (2019)

    3
    • 11 april 2021
  • Autonieuws
    BMW en Mercedes boeken verkooprecords

    BMW en Mercedes boeken verkooprecords

    54
    • 8 april 2021
  • Autonieuws
    Alpina krijgt twee verkooppunten in Nederland

    Alpina krijgt twee verkooppunten in Nederland

    20
    • 8 april 2021
  • Autonieuws
    Elektrische BMW iX1 gesnapt

    Elektrische BMW iX1 gesnapt

    31
    • 8 april 2021
  • Review
    BMW 545e xDrive (2021)

    BMW 545e xDrive (2021)

    6
    • 7 april 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep