Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 3-serie Touring

BMW 320i Touring High Executive (2014) #3

autoreview

7
BMW 320i Touring High Executive (2014) #3
Anoniem
  • Gebruikersreview
2 juni 2018 om 09:32
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering320i Touring High Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf61.000 km
KM-stand laatst85.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Even wennen

  • 65.000 km
  • 2 juni 2018

Na ruim 2,5jr naar alle tevredenheid in mijn A3 sportback te hebben gereden was het weer tijd voor iets anders.

Nadat een paar modellen de review waren gepasseerd en de 4serie gran coupé met mijn eisen buiten budget viel, liep ik tegen deze 3serie touring aan. Sjieke auto aan de buitenkant door alle chroomaccenten van de Luxury Line. Aan de binnenkant voorzien van alle opties die ik nodig acht. Voor mij waren de navi professional, (lederen) sportstoelen, xenon, pdc voor en achter, sportautomaat en 20i motor de minimale vereisten. Opties als elektrisch schuif-kanteldak en comfort access zijn leuk maar als ik alles voor het kiezen had zou ik liever een M-sportstuur en een HUD hebben.

Afijn, na een proefrit wist ik wel genoeg, geweldig fijne auto om in te rijden. Was al wel bekend met de automaat maar sta nog steeds regelmatig versteld hoe fantastisch soepel deze schakelt. Op papier is de 320i best een rappe auto maar in de praktijk merk ik dat ik vrijwel nooit de behoefte heb om het gaspedaal vol in te trappen, mede doordat je vrij weinig meekrijgt van de acceleratie en het motorgeluid iets te snerpend is om van te genieten. Om te cruisen echter is de auto echt perfect, 120kmu bij 2000toeren is genieten.

Helaas is deze 320i van vóór de facelift wat inhoudt dat hij iets andere lampen heeft, een enkel uitlaatje (ziet er echt heel sneu uit bij alle BMW's vind ik) en nog wat kleine puntjes. Om de auto er iets frisser uit te laten zien heb ik bij PM Performance een dubbel sierstukje laten monteren, smoelt een stuk beter. Daarnaast heb ik in het interieur de houtinleg laten vervangen door aluminium paneeltjes en de radio omlijsting laten vervangen door een hoogglans zwart exemplaar met led verlichting zoals dat bij de facelift het geval is. Verdere plannen zijn de mistlampen vervangen door led exemplaren en wil de auto nog laten chippen (260pk en 420nm).

Na 4.000km te hebben gereden vallen me een paar dingen op.
Pluspunten:
* Motor icm automaat, fantastische combinatie, rijdt en schakelt superfijn.
* Ruimte, de 3serie touring is echt lekker ruim (zeker wanner je van een a3 sportback komt uiteraard), ben blij dat ik niet voor een 5serie touring ben gegaan.
* Design, blijf het een mooi ogende auto vinden ook al gaat dit model al aardig wat jaartjes mee.

Minpunten:
* Kwaliteit, ivm de A3 vind ik de afwerking in het interieur toch wel wat minder. Veel grote plastic delen en ook de knopjes voelen wat minder degelijk aan. Ook hoor ik zo nu en dan een kraakje in het interieur bij een scherpe bocht of drempel, dit was bij Audi absoluut niet het geval.
* Multimedia, wederom ivm mijn vorige A3 vind ik het MMI Plus van Audi wat mooier en verfijnder dan het iDrive systeem van BMW hoewel ik moet zeggen dat de bediening van het iDrive systeem iets instictiever is.
* Stoelverstelling, wil ik toch even apart noemen en dit is iets wat ik al wel wist maar de handmatige stoelverstelling van BMW is echt armoedig te noemen.

Tot nu toe dus een tevreden BMW rijder, enige probleempje wat ik heb gehad was dat de comfort access af en toe haperde maar dit is onder garantie bij de BMW dealer vervangen.

Zal proberen mijn ervaringen bij te houden en sowieso een nieuwe update te schrijven zodra de auto is gechipt, heb hierbij geen haast maar wel hoge verwachtingen!

Korte update

  • 79.000 km
  • 29 december 2018

Even een korte update voor jaareinde. Inmiddels bijna 80.000km op de teller waarvan bijna 20.000 zelf gereden en nog steeds een tevreden bestuurder. Blijf nog steeds bij de eerder genoemde plus- en minpunten hoewel ik moet zeggen dat de "professional" audio installatie echt een stuk voller geluid geeft dan Audi's audio.

Over 5000km weer gepland onderhoud, ben benieuwd of er nog iets noemenswaardigs uit gaat komen. Wensenlijstje is nooit helemaal afgevinkt dus ben rustig aan het kijken naar een 19inch breedsetje en ook een M-sportstuurtje zou ik graag nog eens laten monteren.

Laatste puntjes op de i

  • 85.000 km
  • 6 april 2019

Begin januari pech gehad door een vervelend stoeprandje te raken en mn band lekgereden, resultaat was 2 nieuwe winterbanden. Kort daarna de eerste onderhoudsbeurt gehad, niets geks op het 'fluiten' van de distributieketting na. Was volgens de BMW specialist nóg niets om me zorgen om te maken maar zou wel binnen een 10.000km aan vervanging toe zijn, blijkbaar een zwak punt van deze motor. Het fluiten was me eerder weleens opgevallen maar nooit de link gelegd. Na deze opmerking hoorde ik uiteraard niks anders meer dan gefluit dus besloot na het maken van de afspraak om de 19inch zomerwielen te monteren ook maar meteen de distributieketting (en olieketting) te laten vervangen. Om de looks nog wat mooier te maken ook maar besloten om een setje Eibach verlagingsveren te bestellen en meteen te laten monteren.
Vorige week werd de auto weer opgehaald door de BMW specialist en 3 dagen later volgens afspraak weer thuisgebracht. Het resultaat is een muisstille motor, besefte na de ingreep pas dat het gefluit eigenlijk altijd aanwezig was. Dure ingreep maar wat mij betreft zeker het geld waard. Leuk detail was een uitgebreid fotoverslag van de monteurs waarin ook duidelijk werd dat de oude onderdelen fikse slijtage vertoonden.
De verlaging staat de auto in mijn ogen erg goed en moet zeggen dat het nog steeds comfortabel rijdt, moet alleen wat meer oppassen met het nemen van drempels. De 19 inch Vossen (replica) breedset wielen maken het wat mij betreft echt af. Ben normaal niet echt van niet-originele wielen maar vind dit de mooiste wielen onder een 3 serie. Origineel zijn ze niet te betalen en dus maar voor replica's gegaan. Wensenlijstje is weer wat korter geworden, alleen een M-stuur zou ik nog eens willen laten monteren als ik er tegenaan loop.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
  • Rijd je zelf met een BMW 3-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 3-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

INFO
Athlon
Athlon
BMW 318i Business Edition (4D/8A)
€ 649
Stel samen ▸
Arval
Arval
BMW 318i Touring Business Edition (5D/8A)
€ 644
 
BMW 3-serie in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    BMW 320d High Executive LEER,NAVI,PDC

    BMW 320d High Executive LEER,NAVI,PDC

    • 2014
    • 210.222 km

    € 13.888

    BMW 3-serie Coupé 320d LEDER SPORTSTOELEN NAVIGATIE LMV CRUISE

    BMW 3-serie Coupé 320d LEDER SPORTSTOELEN NAVIGATIE LMV CRUISE

    • 2012
    • 185.434 km

    € 12.996

    BMW 3-serie Touring 320i High Executive AUT8 / LEDER / NAVI / PDC / XENON / CRUISE CTR. / AIRCO-ECC / STOELVERW. / LM-VELGEN

    BMW 3-serie Touring 320i High Executive AUT8 / LEDER / NAVI / PDC / XENON / CRUISE CTR. / AIRCO-ECC / STOELVERW. / LM-VELGEN

    • 2013
    • 200.661 km

    € 14.990

Meer BMW 3-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 3-Serie G20/G21 | Nieuw: i3 (CN)

    489
    • 14 mei 2022

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 3-serie specificaties
  • BMW 3-serie occasions
  • BMW 3-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 3-serie tests
  • BMW 3-serie gebruikersreviews
  • BMW 3-serie index
PREMIUM
BMW 320d Touring - Doorgelicht

BMW 320d Touring - Doorgelicht

Voor het succesnummer uit München is een dieselmotor niet langer vanzelfsprekend. Wie had dat...

Lees meer
 

BMW 3-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 320d Touring High Executive (2014)

    BMW 320d Touring High Executive (2014)

    2
    • 18 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 335d xDrive Touring Executive (2014)

    BMW 335d xDrive Touring Executive (2014)

    4
    • 25 november 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 320d Touring High Executive (2012)

    BMW 320d Touring High Executive (2012)

    2
    • 24 januari 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 316i Touring High Executive (2013)

    BMW 316i Touring High Executive (2013)

    5
    • 13 januari 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 320d Touring High Executive (2014)

    BMW 320d Touring High Executive (2014)

    9
    • 13 januari 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 320d EffiecientDynamics Edition Touring High Execu (2013)

    BMW 320d EffiecientDynamics Edition Touring...

    6
    • 13 maart 2019
  • Gebruikersreview
    BMW 320i Touring High Executive (2013)

    BMW 320i Touring High Executive (2013)

    11
    • 8 maart 2019
meer reviews
Rij-impressie BMW 328i Touring

Rij-impressie BMW 328i Touring

131

De nieuwe BMW 3-serie Touring is er. We rijden de 328i en dat betekent dat de krachtigste viercilinder...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    28
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 3-serie facelift gelekt

    BMW 3-serie facelift gelekt

    62
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 315 (1983) - Liefhebber Gezocht

    BMW 315 (1983) - Liefhebber Gezocht

    67
    • 3 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 330e Touring (2021)

    BMW 330e Touring (2021)

    18
    • 1 mei 2022
  • Achtergrond
    BMW 320i vs. Alfa Romeo 155 V6 - Uit de Oude Doos

    BMW 320i vs. Alfa Romeo 155 V6 - Uit de...

    80
    • 20 april 2022
  • Mercedes-Benz C300e Estate – BMW 330e xDrive touring - Dubbeltest

    Mercedes-Benz C300e Estate – BMW 330e xDrive...

    • 15 april 2022
Merk
Merk
  • BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    28
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    BMW XM: 650 pk sterk plug-in hybride bakbeest

    BMW XM: 650 pk sterk plug-in hybride bakbeest

    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW iX3 High Executive (2021)

    BMW iX3 High Executive (2021)

    7
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 3-serie facelift gelekt

    BMW 3-serie facelift gelekt

    62
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    BMW en Volkswagen: EV’s snel net zo winstgevend als de rest

    BMW en Volkswagen: EV’s snel net zo winstgevend...

    86
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    'BMW werkt aan 30 procent goedkopere accu's'

    'BMW werkt aan 30 procent goedkopere accu's'

    48
    • 11 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden