BMW 320i touring Executive (2000) #2

autoreview

BMW 320i touring Executive (2000)
BMW 320i touring Executive (2000)BMW 320i touring Executive (2000)BMW 320i touring Executive (2000)BMW 320i touring Executive (2000)BMW 320i touring Executive (2000)BMW 320i touring Executive (2000)BMW 320i touring Executive (2000)BMW 320i touring Executive (2000)BMW 320i touring Executive (2000)

Signalement

Uitvoering320i touring Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf402.000 km
KM-stand laatst437.000 km
Lezerswaardering: 30%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn Full Options BMW

  • 402.000 km

Een eerste start in de review van mijn BMW, welke ik in Oktober 2019 heb aangeschaft.
Allereerst vind ik het een zeer mooie auto met werkelijk elke optie die ik het meest van belang vind! Een sterke zes cilinder motor die "Einwand frei" draait, zwarte lederen bekleding, Schuif/kanteldak, Android DAB+ dubbel DIN media radio. Uiteraard op LPG G3 (onderbouw), alhoewel ik nu een stuk minder kilometers afleg dan de jaren ervoor. Update volgt!

UPDATE

  • 415.000 km

Mijn start in de review voor de BMW was inderdaad iets te beknopt. Bedankt voor de reacties en kritische noten.
Enfin, voor alle duidelijkheid. Ik heb de BMW vorig jaar in Oktober gekocht. Het is inderdaad een import auto (uit België). De vorige eigenaar heeft de auto zakelijk gebruikt en na aankoop in 2015 een LPG G3 installatie laten inbouwen. Het onderhoud heeft hij in de afgelopen 4 jaar uit laten voeren bij een lokale garage. De facturen heb ik bij de koop meegekregen. Het totaalbedrag van al deze facturen uit de afgelopen 4 jaar overstijgen de somma van 8000 euro. Ik vond en vind de auto als nieuw rijden. En ja, ik heb in het verleden ongeveer 5 jaar lang alleen maar nieuwe auto's gereden dus ik weet een klein beetje waar ik over praat :-). Mede door de aantoonbare onderhoudsgegevens ben ik overstag gegaan voor de BMW, ondanks de hoge km stand. En ik moet zeggen dat ik er nog geen dag spijt van heb gehad! Echter, de BMW is niet perfect. Er zijn reparaties die uitgevoerd moeten worden. Zo lekt het reservoir van de koelvloeistof. Dit schijnt een kwaal te zijn heb ik gelezen? De elektrische zijruiten van bestuurder- en passagiers portier werken wel, maar niet soepel. Ook dit schijnt veelvuldig voor te komen bij dit type. Er zit veel speling in de versnellingsbak wat zich uit in een versnellingspook die "los" lijkt te zitten. Ik heb onlangs een 2e hands versnellingsbak op de kop weten te tikken die volgens de vorige eigenaar nog geen 2 ton heeft gedraaid. De aandrijving "bonkt" aan de achterzijde bij het inleggen van een versnelling. Ik vermoed dat de hardy schijf zijn langste tijd heeft gehad. De differentieel maakt geen bijgeluiden. De vorige eigenaar had dat "gebonk" ook aangehaald bij de garage waar de BMW in onderhoud was, maar men verklaarde dat het "normaal" was bij dit type. Ik ben geen expert in BMW's, maar dat lijkt mij een onzinnige verklaring. Ik heb de LPG installatie voor de zekerheid laten checken door Autogas Ruisen. Dit is een klein eenmansbedrijf die al meer dan 35 jaar gespecialiseerd is in LPG. De uitslag van de check was dat de LPG injectoren nog wel even mee kunnen, maar met een jaar (afhankelijk hoeveel km's er worden gereden) vervangen moeten worden. Gemiddeld gaan LPG injectoren zo'n 150.000km mee, volgens dit bedrijf.
En last but not least, de achterruitverwarming werkt niet (oorzaak nog onbekend). Ik heb door persoonlijke omstandigheden nog geen reparaties uit kunnen voeren aan al deze punten, maar de lekkage van het koelvloeistof reservoir is het eerste wat gedaan moet worden. Voor de rest werkt alles prima. Het enige wat ik tot nu toe heb gedaan is het aanschaffen van LM 17 inch velgen met winterbanden en LM 18 inch velgen met zomerbanden. Ik heb de auto gekocht met originele LM 16 inch velgen met zgan Michelin banden.

UPDATE

  • 429.000 km

Ik heb de BMW nu ruim een jaar in mijn bezit en ben er nog steeds zeer content mee. Afgelopen zomer haperde de motor en liep de motor op 5 cilinders. Na het testen van de bobine bleek er eentje defect te zijn. Bij een garage heb ik voor een leuk bedrag (€50,-) 6 bobines op de kop weten te tikken die getest en goed functioneren. Na het vervangen van de defecte bobine liep de motor weer als vanouds. Voor de rest moeten er nog wat "oude" zaken gerepareerd worden. Het koelvloeistofverlies wijtte ik aan een defecte reservoir, maar heb nu mijn twijfels. Denk nu zelf dat het aan de waterpomp en/of thermostaatbehuizing ligt. Ik zou het systeem moeten afpersen om het zeker te weten, maar heb hiervoor de mogelijkheden niet voor. En daarnaast vertrouw ik het niet om deze test elders te laten uitvoeren. Een te hoge bardruk kan de koppakking kosten..
De BMW rijdt, stuurt en remt nog steeds goed...ondanks de kleine "gebreken". Aankomende week ga ik nu echt bezig om het koelsysteem probleem op te lossen en in de daarop volgende maanden de bougies, luchtfilter vervangen en de olie met filter verversen...

UPDATE

  • 437.000 km

De BMW rijdt nog goed. Vorige maand is de waterpomp vervangen en het koelvloeistof reservoir. Nieuwe koelvloeistof en ook de olie van het differentieel is ververst.
Vorige zomer zijn de originele luidsprekers vervangen door MTX speakers voor en Pioneer speakers achter én heb ik een compacte subwoofer netjes in de kofferruimte aangesloten. Het geluid van de radio is nu super! Maar meestal luister ik muziek via Spotify. Maar wat een werk! Ben er een paar dagen mee bezig geweest om alles los te halen, aan te passen en de kabels door te trekken.
De BMW gaat zeker nog vele jaren mee, maar staat nu te koop. Ben bezig met een opleiding en krijg na afronding een auto van het bedrijf. En nu maak ik vrijwel geen km's meer. Zonde, want het is nog steeds een genot om in de BMW te rijden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.