BMW 320i Touring (2015)

autoreview

BMW 320i Touring (2015)
BMW 320i Touring (2015)BMW 320i Touring (2015)BMW 320i Touring (2015)BMW 320i Touring (2015)BMW 320i Touring (2015)

Signalement

Uitvoering320i Touring
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf68.000 km
KM-stand laatst81.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Genieten!

  • 75.800 km

Na lang sparen heb ik in september een BMW 320i touring sportline (Facelift, modeljaar 2015; import uit Duitsland in 2016) gekocht met toen een kilometerstand van 68000km. De auto is gekocht bij een dealer in Musselkanaal met grote tevredenheid tot op heden. We zijn direct op vakantie gegaan naar Frankrijk (Gorges du Verdon en de Ardeche) en dat was gewoonweg genieten. Nu was ik nog niet veel gewend (mijn vorige auto was een opel corsa 1.4 16v uit 2006, fijne auto), maar ik heb ontzettend genoten op zowel de snelweg als op de kleinere wegen. De motor heeft voldoende vermogen en is goed bij de les met de automaat.
Ik heb bewust geen 316 (want familie van THP) en 318 (want driecilinder).

De BMW staat op 18 inch velgen, bandenmaat 225, heeft onder andere een adaptief sportonderstel, LED-verlichting, half-leren sportstoelen met oppompbare lendensteun, privacyglas achter, elektrische achterklep en een ZF 8-trapsautomaat met flippers aan het stuur.
Ik ga de auto vooral gebruiken voor woon-werkverkeer. Tot nu toe haal ik een gemiddeld verbruik van ongeveer 1:14 (Veel snelweg). Ontzettend blij met de auto!! Ik ga nog een paar foto's van het interieur maken.

Winterbanden en interieur

  • 81.000 km

Inmiddels is het mooi afgekoeld buiten en hebben we te maken met winterse neerslag dus zodoende heb ik besloten om winterbanden te installeren op de auto. Ik heb gekozen voor de Bridgestone Blizzak LM001 in combinatie met 17 inch lichtmetalen velgen en uiteraard nieuwe druksensoren. Het geeft wel een net minder sportieve uitstraling en rijdt wat minder "scherp" maar desalniettemin mag het de pret niet drukken. Nog steeds grote tevredenheid over de auto. In april krijgt de auto een beurt waarbij ik ook de automatische transmissie-olie wil laten vervangen (Ook al adviseert BMW dit niet standaard te doen, heb ik wel gelezen dat ZF het adviseert). De auto heeft dan waarschijnlijk tussen de 90 en 100.000 gelopen en dat lijkt me wel zo netjes.

Zaken die me opvallen zijn dat het verbruik op de boordcomputer niet overeenkomt met hetgeen ik registreer bij de benzinepomp. Waar ik op de boordcomputer soms gemiddeld 6.5L/100km zou verbruiken, meet ik bij de pomp "gewoon" 1 op 12-13.
Daarnaast heb ik in de ECO PRO stand het idee dat de transmissie soms wel heel vroeg overgeschakeld en er dan een vibratie komt waarvan ik me afvraag of dat goed is wat betreft momentum op de aandrijfas. Ook in de ECO PRO stand heb ik de optie om te ontkoppelen bij het loslaten van het gas uitgezet daar me dit ook niet goed lijkt voor de duurzaamheid van de transmissie. (Bij elk moment dat je van het gas af gaat, ontkoppelt de transmissie).
Verder vind ik de automatische regensensor zelfs in de laagste snelheid wel heel overdreven reageren op regen op de ruit of soms waterdamp.

Ik besef me dat dit allemaal pietluttigheden zijn, daar de auto verder geweldig aanvoelt en het echt elke keer genieten is om in deze machine te mogen rijden. Onderstel is top, motor is rap en bouwkwaliteit lijkt tot nu toe dik in orde. Voor het interieur heb ik trouwens nog een mooie tip. De lederendelen smeer ik in met Liquid Leather, top spul! Op naar de volgende update!

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.