BMW 320i Cabrio (1991)

BMW 3-serie Cabrio E30
BMW 3-serie CabrioBMW 3-serie Cabrio E30BMW 3-serie CabrioBMW 3-serie E30BMW 3-serie Cabrio E30BMW 3-serie Cabrio - interieur

Uitvoering320i Cabrio
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf2004

Eén van de eerste woordjes die ik uit m"n mond kreeg (na het voorzichtige ’papa’ en ’mama’) was het woord BMW. Al vanaf jeugdige leeftijd heb ik een zwak gehad voor dit merk. Opa reed altijd ’7’ en m"n ouders lange tijd in een ’3’.

Toen ik dus een aantal weken terug via via deze E30 320i cabrio, in orginele (!!!) staat, aangeboden kreeg was ik direct verkocht... Het is er een in de kleur Diamantschwarz met zwart lederen sport interieur. Mooie zgn. honingraatvelgen, een M-sportonderstel, -stuur en -pookknop. De stoelverwaring doet het nog uitstekend evenals de uitgebreide boordcomputer.

De technische staat van de auto is, zeker voor de 227.000 km, OK. Het motortje loopt (en klinkt) nog perfect, de versnellingsbak schakelt zoals het hoort, alle electronische snufjes werken.

Over het rijden van deze auto kunnen we kort zijn. Gewoon goed, maar wat verwacht je anders van een Beemer met een M-sportonderstel? Zeker als je in acht neemt dat de auto niet de meest stijve carosserie heeft en al meer dan 13 jaar op deze planeet z"n kilometers maakt.

Conclusie: Een BMW cabrio rijden is absoluut niet voor de ’happy few’ weggelegd. Ook voor starters als ik is dit best te behappen, al moet de kanttekening wel geplaatst worden dat onderhoud en onderdelen en verzekering niet de goedkoopste zijn. Maar ach, je moet er toch wat voor over hebben?

Voorlopig slechts een aantal kleine zaken. De verstelling van de passagiersstoel weigerde dienst, ikzelf (met twee linker handen) heb dit euvel verholpen.

De uitlaat is niet helemaal luchtdicht meer. Bij het komende beurtje moet dit maar vervangen worden.

PRIVATE LEASE BMW 3-serie