BMW 320i (1987) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | 320i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1987 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 154.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Wat een wagen! Ik heb mijn BMW nu iets meer dan een jaar in bezit en nog altijd weet hij bijna dagelijks een glimlach op mijn gezicht te toveren.
Hij stuurt heerlijk, wel beetje zwaar bij het inparkeren natuurlijk zo zonder stuurbekrachtiging, maar dat neem je graag voor lief. Over parkeren gesproken; de achterruit is gigantisch en daardoor heb je verdomd veel zicht wat je aan het doen bent bij het fileparkeren. Erg praktisch.
De motor is geen beest, maar het zescilinder geluid klinkt heel lekker, hij schakelt goed en erg traag is hij ook niet. Laatst reed ik nog met wat vrienden in de auto 190 op het klokje en iedereen was verbaasd over de relatieve stilte en de stabiliteit van de koets.
In de stad met alle drempels en hobbels en bochten is het niet echt een feest. Hij is gemaakt voor buitenwegen, en dat merk je wel. Is dat erg? Ik vind van niet.
Hij lust - net als zijn baasje overigens - best grote slokken op zijn tijd. Het verbruik kan ik niet precies zeggen aangezien ik mijn tank niet helemaal meer kan vullen, maar het ligt bijna altijd ergens tussen de 1:9 en 1:11. Vooral afhankelijk van je rijstijl.
PROBLEMEN
Het meest ellendige is toch wel die onverlaat geweest die uiteraard zonder een briefje achter te laten een deuk(je) heeft gereden in het rechtsachterscherm, boven de wielkast. Wat een naarling! BMW’s E30 zijn nou niet echt bepaald de duurste auto’s om aan te schaffen - de mijne kocht ik voor 600 euro - en daarom is het laken maken niet echt een optie. Kun je beter een nieuwe kopen.
De uitlaat die eronder zat was behoorlijk rot, dus voor 250 euro inclusief montage zitten er een nieuwe middendemper en achterdemper op.
Voor de APK moest ik een nieuwe remleiding rechtsachter en moesten mijn lampen worden afgesteld. Niet echt goedkoop, zeg 160 euro.
Er zit een distributieriem in, viel me qua kosten nog best mee: 220 euro. Ik had op veel meer gerekend eigenlijk.
Verder nog, kleine dingen zoals nieuwe bougies, oliefilter, luchtslang, luchtfilter, nieuwe remvloeistof. Dat zijn niet echt problemen, maar toch wederom goed voor een euro of 100 bij elkaar.
En wat wel echt een probleem was: een lekkende tank! De vulslang van mijn tank was gewoon op lekte daar behoorlijk. Elke keer als ik getankt had stonk mijn auto naar benzine. Wel zuur. Toen een nieuwe vulslang gekocht, maar nog steeds is het probleem niet verholpen. Ook de vacuumslangen boven de tank zullen vervangen moeten worden. Veel zin heb ik daar niet in en tegenwoordig gooi ik 45 liter in een 55 liter tank. Dan wordt er niet gelekt. Probleem opgelost voor zover.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.