BMW 320i (1987) #3

autoreview

BMW 320i (1987)

Signalement

Uitvoering320i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1987
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf154.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wat een wagen! Ik heb mijn BMW nu iets meer dan een jaar in bezit en nog altijd weet hij bijna dagelijks een glimlach op mijn gezicht te toveren.

Hij stuurt heerlijk, wel beetje zwaar bij het inparkeren natuurlijk zo zonder stuurbekrachtiging, maar dat neem je graag voor lief. Over parkeren gesproken; de achterruit is gigantisch en daardoor heb je verdomd veel zicht wat je aan het doen bent bij het fileparkeren. Erg praktisch.

De motor is geen beest, maar het zescilinder geluid klinkt heel lekker, hij schakelt goed en erg traag is hij ook niet. Laatst reed ik nog met wat vrienden in de auto 190 op het klokje en iedereen was verbaasd over de relatieve stilte en de stabiliteit van de koets.

In de stad met alle drempels en hobbels en bochten is het niet echt een feest. Hij is gemaakt voor buitenwegen, en dat merk je wel. Is dat erg? Ik vind van niet.

Hij lust - net als zijn baasje overigens - best grote slokken op zijn tijd. Het verbruik kan ik niet precies zeggen aangezien ik mijn tank niet helemaal meer kan vullen, maar het ligt bijna altijd ergens tussen de 1:9 en 1:11. Vooral afhankelijk van je rijstijl.

PROBLEMEN

Het meest ellendige is toch wel die onverlaat geweest die uiteraard zonder een briefje achter te laten een deuk(je) heeft gereden in het rechtsachterscherm, boven de wielkast. Wat een naarling! BMW’s E30 zijn nou niet echt bepaald de duurste auto’s om aan te schaffen - de mijne kocht ik voor 600 euro - en daarom is het laken maken niet echt een optie. Kun je beter een nieuwe kopen.

De uitlaat die eronder zat was behoorlijk rot, dus voor 250 euro inclusief montage zitten er een nieuwe middendemper en achterdemper op.

Voor de APK moest ik een nieuwe remleiding rechtsachter en moesten mijn lampen worden afgesteld. Niet echt goedkoop, zeg 160 euro.

Er zit een distributieriem in, viel me qua kosten nog best mee: 220 euro. Ik had op veel meer gerekend eigenlijk.

Verder nog, kleine dingen zoals nieuwe bougies, oliefilter, luchtslang, luchtfilter, nieuwe remvloeistof. Dat zijn niet echt problemen, maar toch wederom goed voor een euro of 100 bij elkaar.

En wat wel echt een probleem was: een lekkende tank! De vulslang van mijn tank was gewoon op lekte daar behoorlijk. Elke keer als ik getankt had stonk mijn auto naar benzine. Wel zuur. Toen een nieuwe vulslang gekocht, maar nog steeds is het probleem niet verholpen. Ook de vacuumslangen boven de tank zullen vervangen moeten worden. Veel zin heb ik daar niet in en tegenwoordig gooi ik 45 liter in een 55 liter tank. Dan wordt er niet gelekt. Probleem opgelost voor zover.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.