BMW 316i (1989) #5

autoreview

BMW 316i (1989)
BMW 316i (1989)BMW 316i (1989)BMW 316i (1989)BMW 316i (1989)BMW 316i (1989)BMW 316i (1989)BMW 316i (1989)BMW 316i (1989)BMW 316i (1989)

Signalement

Uitvoering316i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1989
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf323.000 km
KM-stand laatst326.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prachtig in al zijn eenvoud

  • 326.000 km

€ 750,= moest ie kosten onder de noemer 'What-you-see-is-what-you-get'. Ik had mijn E30 verkocht om voor mij nog steeds onduidelijke redenen, maar al vrij snel kreeg ik spijt. Dus via het liefhebbersforum www.e30fansite.nl op zoek en daar werd deze aangeboden. Door de aanbieder gekocht om op te knappen en zijn grote verzameling (meer) compleet te maken, maar hij zag er geen heil in. Het was teveel werk.
Ik durfde het - verblind door hebzucht - wel aan en bijna met gevaar voor eigen leven naar huis gereden. De auto vloog alle kanten op, remmen deed ie ook nauwelijks en mijn zus in de volgauto had echt het idee dat ik stomdronken achter het stuur zat. Maar we hebben het gered en dan begint voor mij de echte lol. De auto was echt de meest basis 316i die je maar kunt vinden. Één elektrische spiegel en dat was de volledige optielijst. Geen elektrische ramen, stuurbekrachtiging, toerenteller of meer van dat soort luxe. Uiterlijk was het ook een drama. Elk plaatdeel was gedeukt of bekrast. Letterlijk elk deel van keienvanger tot kofferklep. Over de stoelen zaten goedkope hoezen om de schade aan de stoelen enigszins te camoufleren, maar zelfs de hoezen hadden hun beste tijd gehad. De kofferbak lag vol met mottenballen (blijkbaar deed de vorige eigenaresse iets met kleding) en de auto stonk dan ook vreselijk. En dan ook nog die vieze zwarte velgen er onder. Waarom zou je zoiets kopen? Omdat ik het leuk vind om er weer wat van te maken. En dat is - grotendeels - gelukt. Alle plaatdelen (bumpers, deuren, keienvanger, motorkap, kofferklep) zijn vervangen door goede gebruikte onderdelen. Technisch gezien moest er ook vrij veel gebeuren. Een wiellager bleek zo verrot te zijn dat het wiel slingerde, de remmen waren kapot (lekkende remcilinders o.a.) en zo was er nog het nodige aan te doen. De voorstoelen zijn vervangen, er is stuurbekrachtiging ingebouwd, het dashboard is helemaal opgewaardeerd naar toerenteller, digitale klok, etc. Ik heb er zelf mistlampen in geknutseld die nog werken ook, een zonnerollo voor de achterruit en nu is het een net autootje met een 1600 cc motor, handgeschakeld waar je met een grote glimlach in rond rijdt. Linksachter zit nog een lelijke plek die ooit weg gewerkt moet worden, maar plaat- en spuitwerk is nog steeds erg duur, dus dat moet nog even wachten. Het autootje rijdt heerlijk en is in de verzameling echt één van mijn favorieten. En dat maakt rijden er in ook tegelijkertijd een beetje beangstigend, want ik ben altijd bang dat er of iemand tegen aan rijdt of dat er iets met het motortje gebeurt. In de E30 wereld is de meest gezochte versie die tweedeurs met M20B25 (325i) motor. Die heb ik ooit ook nog gehad en dat is geweldig. Maar qua beleving en plezier doet deze 4 deurs 316i er echt niet voor onder. Want voor de ware liefhebber gaat het om deze auto, ongeacht de uitvoering.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens