BMW 320d Touring M Sport Edition (2012)

autoreview

BMW 320d Touring M Sport Edition (2012)

Signalement

Uitvoering320d Touring M Sport Edition
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand laatst155.000 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Hij is binnen!

Hij is binnen! Dinsdag de 24e haal ik hem op, erste rij impressie volgt asap

YES!

  • 980 km

Oh; heerlijk! Nu een week in het bezit en bijna 1.000km verder met deze geweldige auto. En ik vind hem er echt fantastisch uitzien. Ik heb eerder een E91 gehad en na drie jaar A4 was ik vergeten hoe fijn een BMW kan rijden, hoewel ik af en toe nog een ritje heb gemaakt in de E91 van mijn Belgische collega. Hij kreeg bijna gelijktijdig zijn nieuwe 320d/163 en wat ons allebei opviel is de serene rust in de facelift uitvoering. Motor, banden- en windgeruis: alles is veel stiller geworden! En mijn collega kan het weten; hij ging letterlijk van de 1e generatie E91 direct in de 2e generatie. Je rijdt echt veel te snel veel te hard in zowel bebouwde kom als op de autosnelweg..... Maar dat komt niet alleen door de stilte; de Beemer knalt echt vooruit als je het gas indrukt! Vooral in de eerste versnellingen van de perfect werkende automaat spuit ie naar voren. Bij hogere snelheden wordt het allemaal wat rustiger hoewel de naald toch snel oploopt; de beleving is dan wat minder. Daar was de V6 van mijn A4 in het voordeel. Bij snelle gaswisseling geeft de automaat me af en toe het gevoel niet helemaal te weten in welk verzet hij hem moet zetten; hier was de Multitronic van mijn A4 consequenter in. Maar het kan nieuwigheid zijn; we moeten nog aan elkaar wennen hahaha! Verder alles top; de 255 banden 18" achter plakken aan het wegdek hoewel hij op het zout wat op het wegdek ligt in de bocht de kont wel bijgooit... Ik ben nog in strijd over de winterbanden; dit kon door het formaat een probleem worden! Binnenin is het heerlijk vertoeven; de sportstoelen zitten fenominaal en de stoelverwarming maakt overuren met deze kou. Navi werkt zeer goed, het Harman Kardon setje kan de techno klanken van Chris Liebing goed aan en zelfs BWM Apps werkt en bij stilstand heb je gewoon Facebook in het scherm. Door een meevaller in de aanschafprijs kan ik alsnog leder erin laten zetten; ik heb de stalen thuis. Toch wel jammer dat het mooie Alcantara gewoon de prullenbak ingaat! Maar leer staat toch ook wel erg gaaf zeker in mijn voorkeurskleur roodbruin. Goed; dit is het voor vandaag! ik meld me binnenkort weer.

Help; mijn uitlaatsierstuk blaast!

  • 13.500 km

In ruim twee maanden al 13.500 kilometer weggedraaid in deze overheerlijke auto. De zomerbanden die er bij aflevering onder zaten na twee weken vervangen door winterbanden op dezelfde velgen... Inmiddels staat hij gelukkig weer op zomer rubber en deze liggen toch wel een stuk strakker op de weg. Uitlaat sierstuk bij PM Performance laten vervangen door een dubbele uitvoering en dat staat toch een stuk beter nietwaar? Ik mis echter nu wel 10km in topsnelheid maar dat wordt de aankomende week weer opgelost (te kleine pijp doorsnede tussen demper en sierstuk dus teveel tegendruk). Doordat het materiaal naar binnen is gekruld ontstaan er wervelingen bij de uitgang met een blazend geluid tot gevolg; heel apart.... Dat kan niet verholpen worden maar de update kan het wel beter maken. Het leer zit er inmiddels ook in; dit zal niet iedereen mooi vinden maar ik vindt het fantastisch! in het eggie lijkt het overigens wel minder fel. En dan moet je nagaan dat BMW zelf Korallrot in het programma heeft; die is pas echt fel; bijna lichtgevend! En voor wie het nog niet weet; deze auto rijdt echt superstrak, gecontroleerd en vooral heerlijk.

Tjonge jonge; nu al een ton...

  • 100.000 km

Shocking; nu al 100.000 op de teller. Klopt precies met de verwachting maar toch... Het betekend in ieder geval dat de tijd snel gaat, wellicht te snel. Maar 100.000 betekend ook dat ik nog maar 80.000 in deze heerlijkheid mag rijden. En dat is verschrikkelijk nieuws. Ik heb het gevoel dat ik de rest van m'n leven in deze auto wil blijven rijden. Maar daar zal Leaseplan anders over denken. Dan maar overnemen aan het einde van het contract!? Shit; kan ook niet. Hij mag maar 1.600kg trekken terwijl onze sleurhut 1.900 weegt... En er zit geen trekhaak onder.
Ik wil hem nooit meer kwijt omdat het met afstand de best sturende auto is waar ik ooit in gereden heb. Die perfecte balans door de 50/50% gewichtsverdeling, het sportonderstel dat strak maar toch comfortabel is, de perfecte geluidsinstallatie van Harman Kardon en die perfecte automaat maakt een afscheid straks bijna ondragelijk. Dan praten we nog niet eens over de perfecte sportstoelen en dat heerlijk dikke sportstuur. Maar ook doordat deze auto zo ongelofelijk betrouwbaar is; ook na een ton nog helemaal niets gebeurd. Niks, noppes, nada, niente. Helemaal niets op aan te merken. Alleen z'n beurtjes. Pfff; nog 80.000km maar dan? Ik kreeg laatst bij de onderhoudsbeurt een nieuwe 5-serie mee met M-sportpakket en 19". kansloos. Mooi voor op de snelweg maar bij de eerste de beste rotonde schoof ik al over de voorwielen... Dat word hem dus niet! Hopen dat de nieuwe 3 in de buurt komt; na m'n eerste ritje in de nieuwe 3 betrapte ik hem toch op iets minder strak rijgedrag en meer comfort. Toch maar eens een ritje maken in een met M-pakket voorziene dreier. Maar goed; zover is het nog niet. Over een jaar hoef ik me pas zorgen te maken! Maar is er dan helemaal niets!? Pfff; als het budget het toeliet nam ik een 330/335D....

Het aftellen is helaas begonnen...

  • 155.000 km

De schrik sloeg om mijn hart toen de wagenparkbeheerder aangaf of het niet tijd was een keer een andere auto uit te zoeken! "Over drie maanden loopt je contract af of wil je niets nieuws ofzo..." Helemaal niet mee bezig. Ik was in de veronderstelling een contract te hebben voor 180.000km en 39 maanden en dat was nog een eind weg maar nu het drie maanden eerder is èn 25.000km minder moet ik vol aan de bak voor wat nieuws. Bij de keuze van mijn huidige Dreier had ik nog proefritten gemaakt in o.a. de C-klasse. Is die Volvo V60 Hybrid niet iets voor me? Mijn zwager heeft er een en ik heb er wel eens in gereden. Met 7% bijtelling is het best aantrekkelijk ook privé te gaan rijden wat ik met mijn huidige Beemer niet doe. Maar ze lijken allemaal op elkaar! Maar wacht; er is ook een sportief uitziende versie, de R-Design! Folders besteld en navraag bij de dealer: het zijn alleen de looks; geen sportonderstel en geen grotere velgen. Zelfde rijgedrag dan een normale.. Dat gaan we dus niet doen... Een nieuwe 3-serie touring dan? Wel een mooie auto! Kennnis van me laat me in een 330d Touring sport rijden. Wat een power maar ook wat een matige wegligging! Dan gaat mijn huidige toch een stuk strakker door de bocht. Dan krijg ik een email van mijn dealer Dusseldorp. Ze organiseren proefritten in alle gangbare en nieuwe modellen. Mijn oog valt op een 4-serie Gran Coupe, 420d. Hmmm; net mooier gelijnd dan de 3-serie sedan en ondanks de mooie coupe vorm toch vier portieren. Keer wat anders dan een station! Weet je wat; ik ga er gewoon eens in rijden. Zal toch niets worden maar ok. Zo gezegd, zo gedaan. Wat een mooie auto! Het rijden is anders, lees comfortabeler dan de 3-serie ondanks dat hier ook een M-sport pakket op zit. Hij lijkt ook iets trager ondanks dat er dezelfde motor in zit. Kan ook aan de kilometerstand van 350km liggen... Ik had verwacht dat het leasetarief vele malen hoger zou liggen dan mijn huidige maar het tegensgestelde is waar. Deze kost 12k meer echter maar 35 euro per maand extra. Goeder restwaarde dus! Ik hoop hem begin januari te krijgen; een 420d High Executive met M-sport pakket, automaat met flippers en 19". Alpinweiss en witte lederen bekleding... Als ik hem heb dan post ik hem!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (28)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.