BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition Luxury Line (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 320d Touring EfficientDynamics Edition Luxury Line |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 2.000 km |
Wat een heerlijke wagen.
- 2.000 km
Na de overstap naar BMW in 2008 wilde ik eigenlijk niets anders meer dan BMW rijden. Daarnaast is ook de service en ondersteuning van Ekris in Utrecht gedurende de afgelopen jaren uit de kunst geweest. De keus was dan ook snel gemaakt om voor mijn nieuwe auto hier weer aan te klopen. Ik ben voor de vorm ook proefritten gaan maken met de Audi A5 sportback en de Volvo V60. Hoewel dit allebei prachtige auto's zijn met hoog afwerkingsniveau haalden ze het voor wat mij betreft bij lange na niet qua rijeigenschappen die ik zo gewend was in mijn BMW 118d en de 3 serie die ik heb getest.
Onder het juk van de bijtelling toch zoals vele gezwicht voor de 20% bijtellingsvariant, maar wat is dit een ongelooflijke lekkere rijders auto. Dit ecomodel heeft duidelijk niets ingeboet aan rijeigenschappen toen de BMW engineers hun eco-sausje er overheen goten.
Omdat het einde van de levenscyclus van de 3er reihe al wel in zicht is heeft BMW allerlei mooie optiepakketten voor niet al te veel geld. Dit zorgde ervoor dat ik mijn 320EDE Touring goed kon aankleden.
Luxury Line (oa. Xenon verlichting, lederen bekleding (rotbraun), navigatie professional PDC etc)
Sportstoelen met verwarming
18" velgen type 287
Hifi Audio
M Sportstuur + Pook
Zwarte hemelbekleding
iPhone dock+ BMW apps
Hoogglans zwarte sierstrips
De Eerste Kilometers:
Het is altijd een speciaal moment als je voor de eerste keer in je nieuwe auto stapt. De geur van het nieuwe leer is fantastisch. Wat meteen opviel was de mooie premium afwerking (zonder kiertjes, piepjes en kraakjes) en het geluidsniveau tijdens de rit zijn aanmerkelijk minder dan ik gewend was in mijn vorige auto ondanks de brede wielen. Ook voelt het allemaal wat minder kartachtig aan door de langere wielbasis.
De zit is fantastisch in te stellen en na een aantal keren in een BMW gereden te hebben zonder de sport/comfort stoelen zou ik niemand nog aanraden de standaard stoelen te laten zitten. Wat een verschil is dat.
Qua audio enorm blij de upgrade genomen te hebben. Ik had het nog nooit kunnen horen maar aangezien ik wel wist dat de standaard audio in mijn vorige auto te wensen overliet toch maar besloten om het erin te zetten. Hier heb ik geen spijt van. (Zou misschien zelfs de Bang&Olufsen variant kiezen de volgende keer.
De eerste 700km heb ik rustig aan gedaan en ben toen voor mijn werk een paar dagen in Duitsland geweest waar ik hem even op de staart kon trappen. Wat een heerlijk motor. Met gemak klimt ie naar de 200 op de teller. Bij 230 vond ik het welletjes. Het leek me ook een goed idee om heel thuis te komen.
Met al dit geweld op de Deutsche Bahn is het logisch dat het verbruik niet om naar huis te schrijven is (1:16,5) maar ik moet zeggen dat de laatste tank met alleen NL kilometers snel naar de 1:20 neigt. Ik hou jullie op de hoogte.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.