BMW 320d EffiecientDynamics Edition Touring High Execu (2013) #6

autoreview

BMW 3-serie Touring
BMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie Touring

Signalement

Uitvoering320d EffiecientDynamics Edition Touring High Execu
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf120.000 km
KM-stand laatst133.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

een waardige vervanger

  • 133.000 km

Mijn 520D met 4 ton op de teller heb ik ingeruild tegen deze 320D nieuw model. Ik vind de 3-serie een zeer voorkomende verschijning. Een auto waarmee je bij je klanten en je familie voor de dag kunt komen. Niet patserig. De nieuw 5 vind ik gewoon te groot. Deze auto is geimporteerd uit Duitsland. Dat heeft als voordeel dat er veel meer accessoires op zitten dan gebruikelijk is in Nederland, wat vrijwel allemaal ex-lease auto's zijn. Nadeel is dat je niet weet hoe er mee gescheurd is. De vorige berijder is er zeer zuinig op geweest want nergens krassen of vuile vlekken in de bekleding. Zelfs de steenslag is beperkt. Rijden de Duitsers soms op grotere afstand van hun voorganger? In ieder geval is de auto nooit gespoten. En in de onderhoudshistorie (en niet te vergeten de niet gewiste historie in de navigatie) was niets afwijkends te vinden.
De luxe is een sportpakket met stuurflippers, automaat, xenon, stoelverwarming, elektrische trekhaak, panoramadak, donkere beglazing, 18 inch lm-velgen en nog een rij extra's. En de motor is de niet afgeknepen versie met 180-190 pk.

Vergeleken met 520 D:
Een groot verschil is de zeer directe besturing en lichte gevoeligheid voor spoorvorming. Als je met de cruisecontrol of met de radio aan het spelen bent zit je voor je het weet op de vluchtstrook of met 2 wielen op een andere baan. Beter opletten dus, en die telefoon laten liggen. Met de 520 kon je met je pink sturen en reed dan kilometers op de goede baan zonder correctie. Dat is nu met het kleine sportstuurtje wel anders.
Ook is er wat meer rumoer, zowel van rijwind als van de banden (Continental). De volgende banden worden Michelin. Dat weet ik nu al.
De 320D is uiteraard zuiniger, zeker op de eco stand, dat is 1 op 18 in plaats van 1 op 14,5. Maar het valt me iets tegen. Ik had toch 1 op 20 verwacht, gelet op ervaringen van anderen. Heeft ook te maken dat ik nu minder lange afstanden rijd en uiteraard de niet geknepen motor. De eerste 20 kilometer met koude motor is de auto helemaal niet zuinig. Dat komt pas daarna.
De ruimte achterin is in deze nieuwe 3-versie nog steeds niet riant, maar omdat de kinderen al uit huis zijn, zijn het maar weinig situaties dat ik daar last van heb.
Maar verder ben ik zeer tevreden. moderne auto. Alles is strak, zeer fijne wegligging. Fijn interieur, mooie bekleding, mooie automaat zonder dat je merkt dat die schakelt. Ongekend snel optrekken in de sportstand. Dan is die nog sneller dan de 6-cylinder alfa die ik ooit heb gehad met 210 pk. En dat panoramadak,.....Alleen daarvoor zou je de auto al willen kiezen.
Als er geen rare dingen gebeuren, zal ik hier nog een jaar of 8 in doorrijden. De motor is bewezen, die kan zonder serieuze problemen de 5 ton halen.

Mankementen:
Geen. Vanwege de verzekering heb ik een alarm in moeten laten bouwen. Met dit Cobra-alarm ben ik niet zo tevreden. Heb de buren al meerdere keren ten onrechte uit bed gejoeld. De leverancier heeft een aangepaste antenne geplaatst, wat wel iets heeft geholpen. Die batterij van de afstandbediening is ook zomaar leeg.


9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.