BMW 320d EfficientDynamics Edition Business Line (2011) #4

autoreview

BMW 3-serie
BMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 320d EfficientDynamic EditionBMW 320d EfficientDynamic EditionBMW 320d EfficientDynamic EditionBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serie Touring

Signalement

Uitvoering320d EfficientDynamics Edition Business Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst165.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 165.000 km

Ik heb deze auto met 124k op de teller overgenomen uit de leasepool van mijn werkgever om 'op' te rijden. En dat heb ik met veel plezier gedaan. Het is een sportieve auto, ondanks de 'geknepen' motor vanwege de bijtelling, loopt als op rails door bochten en geeft erg veel vertrouwen.

Ik kan weinig zeggen over de kosten aangezien ik de onderhoudsfactoren nooit heb gezien, maar er zijn nooit gekke zaken aan gebeurd, gewoon normaal onderhoud en bandenwissels.

Grote pluspunten van het merk en dit type zijn de rijbalans, de krachtige motor, het fijne geluidssysteem (Harman Kardon) en de strakke wegligging. Verbeterpunten zouden het navigatiesysteem zijn, dat soms slecht aangeeft welke afrit je moet hebben en nog steeds veel functies mist die je op een simpele TomTom of equivalent wél vind. De bediening van het infotainment systeem is daarentegen wel subliem met de draaiknop binnen bereik van je rechterhand. Je hoeft de console in feite nooit aan te raken tijdens het rijden.

De auto blijft ook bij (zeer) hoge snelheden stabiel en trekt vlot door, maar boven de ±200 merk je dat het trekken snel afvlakt en voor zijn top (±230) is hij eigenlijk net iets te licht, je merkt dat de auto dan heel lichtjes springerig word.

De lage wegligging is fijn bij bochten, maar levert geregeld problemen op bij stoeprandjes en sommige verkeersheuvels. De vele schaafplekken op en onder de onderlip zijn hier getuige van.

De (electrisch verstelbare) stoelen zitten comfortabel maar zijn niet geperforeerd of geventileerd en bij warm weer krijg je dan ook snel een zweterig(e) rug of achterwerk. Ook missen deze, daar het geen sportstoelen zijn, wat zijdelingse steun wat deze auto zeker nodig maakt als je hem sportief rijd. De strakke sportieve vering zorgt dus ook voor de keerzijde dat het voor een rustig ritje te hard zit over slechter wegdek.

Een groot compliment voor de carkit - wanneer ik met mensen telefoneer hebben ze totaal niet in de gaten dat ik in de auto zit, zelfs niet bij hogere snelheden. De auto isoleert heel goed en de microfoons zijn goed geplaatst en gefilterd.


Technisch gezien zou ik blind een opvolger aanschaffen, de huidige F30 series stond dan ook direct op de shortlist, maar ik wilde naar een Touring (die buiten de 20% bijtelling valt, en deze is al stevig aan de prijs). Bovendien waren de meeste opties/pakketten duurder geworden en zou ik dus in feite inleveren op een opvolger, dan vond ik geen goede ontwikkeling, dus ik ben bij Skoda gaan winkelen en heb daar een RS uitgezocht die één dezer weken geleverd gaat worden.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.