BMW 318i touring Executive (2001) #4

autoreview

BMW 318i touring Executive (2001)
BMW 318i touring Executive (2001)BMW 318i touring Executive (2001)BMW 318i touring Executive (2001)BMW 318i touring Executive (2001)BMW 318i touring Executive (2001)

Signalement

Uitvoering318i touring Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf320.000 km
KM-stand laatst340.680 km
Lezerswaardering: 84%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste auto!

  • 321.000 km

Mijn eerste auto.
Als groot autoliefhebber kriebelde het al een tijdje om een eigen auto te kopen. Ik ben een ontzettend groot fan van Mercedes-Benz. Vanwaar dan de keuze voor een BMW? Simpel. Mercedessen uit die tijd zijn erg roestgevoelig en de C-klasse vond ik niet veel spannends uitstralen. Een vriend van mij rijdt al een tijdje e46 316i en dat is nog steeds een fijne auto. Waarom geen formaat Golf/Polo als eerste auto? Als ik een Polo/Golf ga verzekeren ben ik hooguit niet veel goedkoper uit in de verzekering. Tuurlijk, de belasting blijft een stuk hoger maar als auto liefhebber wil je meer dan een Golf of een Polo. Toen ben ik opzoek gegaan naar een e46 316i of 318i voorkeur sedan (4cylinders zijn nog redelijk te betalen kwa verzekering. Ik betaal nu 61 euro WA bij OHRA). Na meerdere gevonden op internet gevonden te hebben haakte ik altijd toch af. De ene keer omdat de verkoper per e-mail of telefonisch mij totaal niet aansprak, de andere keer omdat er ''maar'' een katalysator vervangen moest worden.
Een vriend van mij tipte mij over een e46 318i Touring Executive.
Mijn eerste reactie was natuurlijk het feit dat het een station was. Maar ik draaide al snel bij. En mailde de beste verkoper uit Bergen. De meneer was diezelfde dag nog beschikbaar om even langs te komen om de auto te bezichtigen. Toen we langskwamen was de eerste indruk meteen goed. Dat ik 'm al zag staan vond ik de Touring een erg mooi en stoer model. De achterkant deed me erg denken aan een mini X5 van die tijd. Afijn, toen wezen rijden. De auto goed getest en de auto reed subliem! Vriend van mij die mee was rijdt zelf een 316i en ging even een stukje rijden (omdat hij de e46 goed kent). Hij vond 'm ook erg goed rijden en toch wel iets vlotter dan zijn 316i. Wel vonden wij de koppeling was zwaarder dan normaal. Maar dat is normaal voor die KM-stand. Alles werkte als nieuw. Dit heeft vast te maken met het feit dat de auto 9/10 beurtjes bij de BMW dealer heeft gehad volgens het boekje. Ik was overtuigd. Voor een leuke prijs heb ik een deal kunnen sluiten met een knap setje winterbanden (Z3 LM velgen) erbij. De winterbanden konden zonder problemen achterin.. Handig zo'n Touring ;-).
De terugrit naar huis beviel de auto erg goed. Alleen het was verschrikkelijk druk naar huis. Veel wegwerkzaamheden bij Alkmaar en Hoorn. De reacties thuis waren erg leuk. Helemaal omdat niemand wat wist van mijn redelijk spontane aankoop.

Terugroepactie
De verkoper had al een afspraak gemaakt bij de dealer om kosteloos de airbagmodule te laten vervangen. Ik ben dus met de BMW naar Maaral Alkmaar gegaan om dat te regelen. Het duurde ongeveer 40 minuten en ik vermaakte me wel met 2 vrienden in de showroom. Achteraf wou ik wel graag een bewijsje hebben dat de recall opdacht is uitgevoerd. Dus ik een mail gestuurd met mijn NAW en 06 nummer met de gedachten dat dat wel zo toegestuurd zou kunnen worden. Mooi niet dus. Ik kreeg eerst een voicemailbericht dat dit niet mogelijk was omdat de kosten voor BMW waren. Raar. Dus ik teruggebeld of dit echt niet mogelijk was. Toen kreeg ik de reactie:’’U heeft de brief toch nog?’’ Ik:’’Nee, die moest ik afgeven bij de balie.’’ Zij:’’Oh, ja nja als u van plan bent uw auto te verkopen dan kunt u samen met de koper naar ons bellen en dan kunnen wij het voor u bevestigen dat de recall is uitgevoerd.’’ What the …. dacht ik bij mezelf.

Het rijden zelf.
De auto rijdt erg comfortabel en solide (als nieuw). Op de snelweg ging ik even testen hoe rap ie was. Voor mijn gevoel zat ‘ie redelijk snel op de 170 en toen geloofde ik het wel. Een heerlijke auto op de snelweg maar ook op toeristische weggetjes. Door de hoge banden en 15 inch velgen is hij ook erg comfortabel op bijv. klinkers in de stad. Ik vrees dat ik het BMW virus te pakken heb ;-).

De auto heb ik takjes en blaadjes vrijgemaakt op div. plekken. Daarna goed gewassen en gepoetst met Turtle Wax Metallic. Het interieur ook schoongemaakt en het zit er weer dik in orde uit.
In september moet de auto voor de keuring. Ik ben erg benieuwd hoe de BMW er doorheen gaat komen. Ik hou jullie op de hoogte.

Als jullie vragen of opmerkingen hebben, reageer vooral. Dikke kans dat ik iets vergeten ben wat ik graag wou vertellen.

Nog even de optielijst:
-Airco
-Alarm Klasse 3
-Climate Control
-Cruise Control
-BMW Business Radio met 6 CD wisselaar
-Regensensor
-PDC achter
-Leder interieur met houtaccenten
-In delen klapbare achterbank

Auto slaat stationair af

  • 321.000 km

Nou.. Mij eerste review over de auto en meteen de dag daarna startte de BMW vreemd. Eerste keer starten sloeg 'ie even aan en toen daarna daalde het aantal touren en toen sloeg de auto af.... Oké... Toen daarna nog tweemaal gestart maar hetzelfde. Uurtje daarna weer geprobeerd en nu wat langer gas aangehouden en heel voorzichtig terug laten komen naar stationair. Uit de uitlaat kwam ook wel wat rook. Hij bleef nu echter aan en ben meteen een rondje gaan rijden. Niks aan de hand. Ook niet bij stoplichten. Telkens als ik 'm opnieuw start heeft de auto dit. Raar. Misschien zit er een vuiltje dwars? Misschien komt het door de vorst van afgelopen nacht? Bougiekabels/bougies? Tips zijn altijd welkom!

UPDATE: het bleek een losse bougiekabel te zijn

Update 17-07-2015

  • 322.500 km

Weer eens tijd voor een update.
Na veel gereden te hebben bevalt de auto nog steeds uitstekend. Heeeel af en toe slaat ie niet helemaal lekker aan en slaat af zonder gas geven (na korte ritjes). Waarschijnlijk (een van) de bougies.

Maar toen.... Op een vrijdag reed ik richting huis vanaf mijn werk. Op de ring A10 hoorde ik al iets ''aanlopen'' (heel zachtjes), ik dacht dat het een snaartje was want ik heb vaker in oudere auto's gereden. Toen dat ik de A8 op reed bij de BP hoorde ik ineens een bonk.. Een oneffenheidje in het wegdek? En toen.. 2 harde bonken achter elkaar onder mijn auto. Ik met een bloedgang die auto op de vluchtstrook gezet. Onder de auto gekeken > niks te zien. Ik gas geven bij stilstand.. Niks raars te horen. Pas als mijn wielen gingen draaien dan hoorde je het pas. Afijn, ik de ANWB gebeld, just te be shure en hij had geconstateerd dat het aan mijn handrem lag. Ik rustig aan naar huis gereden en toen met een maat er naar gekeken. Een veertje (met bout en moer) die de handremschoen op z'n plaats houdt was losgeschoten. Dat gefikst en sindsdien niks meer gehoord. Toch schrik je wel heel erg in eerste instantie.

Voor de rest nog geen onkosten gehad. Mijn verbruik in +/- 1 op 12 met euro 95 en een klein beetje olie bij moeten vullen.

Via marktplaats heb ik een mooi setje originele E46 Bosch wissers en Flatblades van Bosch gevonden. Zien er beide echt 100x beter uit dan die Action meuk. De verkoper had heel toevallig ook een E46 (facelift) in dezelfde kleur en in Touring variant. Toen ik mijn auto liet zien op mijn telefoon toen zei hij dat hij de auto herkende van een MyReview op Autoweek. Leuk, zo zie je maar weer hoeveel auto liefhebbers er zijn.

Van de week ook andere velgen gekocht. Dit zijn de standaard velgen van een E90. Op een E90 vind ik ze een beetje saai.. Maar bij mijn auto vind ik ze er echt geweldig uitzien. De verkoper van de velgen woonde één dorp verderop en had een geimporteerde 325i E90 gekocht en wou toch even wat sportievere velgen. De banden die om de velgen heen zitten zijn Vredestein Quatrac 3 AllSeason. Met 50 km gereden volgens de verkoper. Zagen er erg goed uit en ik heb ze dus overgenomen. Zijn recht en passen prima op een E46. Met mijn vorige velgen trok mijn auto een heeeeeel klein beetje naar rechts maar met deze set niet. Totaal heeft deze set mij 300 euro gekost. 75 euro per (bijna) nieuwe band en een OEM LM velg. Een erg goede deal vond ik zelf. Bij BMW Maaral Hoorn slotbouten besteld voor 33 euro. Dat omdat ik toch vaak in Amsterdam ben en je weet maar nooit hoe je je auto kan aantreffen bij terugkomst.

Binnenkort ga ik even informeren wat een nieuwe sleutel kost. Ik heb nog maar één sleutel en als ik die kwijt raak dan ben ik echt de ... Misschien weet een van jullie Autoweekers wat? Advies/tips zijn altijd welkom.

Tot slot: overal waar ik aan kom rijden krijg ik leuke reacties over dat de auto er echt ''dik/gaaf/vet/stoer'' uit ziet. Helemaal met de nieuwe velgen, de kleur en het beige interieur.

Zal even een nieuwe foto toevoegen

700 km in drie dagen en nog steeds als een trein

  • 323.350 km

Zoals het kopje hierboven. Afgelopen zondag 440 km gereden, maandag en dinsdag (vandaag) naar mijn werk a 250km. Totaal tegen de 700 km aan en heeft het perfect volgehouden. BC gaf aan dat mijn verbruik rond de 7,2 l per 100 km is geweest (1 op 13,9). Geen druppel olie verbruikt/gebruikt. Acceptabele cijfers.. helemaal voor dat formaat auto! Clio 1.2 8v van moeders rijdt 1 op 15,2 gemiddeld (oké oké, daar worden niet veel lange afstanden mee afgelegd, maar toch.. het idee).

Morgen weer naar Amsterdam en dan komt er weer +/- 125 km bij.

Écht een heerlijke reisauto. Ik krijg snel rugpijn in auto's na +/- 50 km maar in deze auto gewoon totaal niet. Zeer waarschijnlijk dat de stevig leder beklede stoelen hierbij helpen.

De auto zojuist volgetankt, 59 liter ging er in (63l tank) en daar heb ik 815 kilometers mee gereden (1 op 13,8).


Tot de volgende update

APK keuring

  • 324.950 km

De APK keuring.. ik vond het best spannend.. Maar de BMW is in één keer goedgekeurd zonder adviespuntjes. Was eerlijk gezegd wel een beetje bang dat de katalysator niet meer zijn werk goed zou doen met de huidige km stand.. De katalysator deed zijn werk echter uitstekend! Misschien zal het ook meewegen dat ik minimaal 3x120km in de week maak waardoor alles goed schoon brandt. Wel zag ik aan de onderkant van het blok een heel klein beetje olie (zweetspoortjes) maar totaal niet ernstig of zoiets.

De remleidingen meteen laten inspuiten met tectyl en andere kleine roestplekjes onder de auto. Ergens in het weekend ga ik denk ik zelf mijn wielkasten even behandelen met Hammerite (beginnende roest). Het is nu nog net niet zichtbaar voor het oog als je naast de auto staat.

De versnellingsbakolie en het brandstoffilter (waarschijnlijk nog nooit vervangen) laat ik meepakken bij het eerstvolgende beurtje.

Ik denk ook dat ik in deze dagen een nieuwe sleutel bestel. Heb mij laten vertellen dat deze 163 euro incl. BTW bij Maaral kost.


Samengevat;
-APK tot september 2016
-Geen wrak gekocht
-Ik blij :)

Bewijst maar weer eens dat de KM stand niets zegt over de staat van de auto.

Angel Eyes

  • 325.470 km

Al een tijdje wou ik graag angel eyes in de koplampen van mijn E46. Maar ik moest en zou ze in de wit/gele kleur hebben. De blauw/witte xenon look zie ik vaker op E46 modellen.. Maar dat vind ik zó fout ogen.. Eindelijk had ik een set gevonden voor 39 euro incl. aangetekende verzending. Het was even puzzelen maar het zit er eindelijk op :). Het ziet er zeer goed uit, overdag en s'nachts. Voor de rest zijn mijn overige lampen (niet xenon) allemaal in de kleur wit/geel en dit matched perfect. Als ik mijn dimlicht aan heb zie je mooi de binnenste ring nog. Binnenkort wil ik nog even kijken voor een aux kabel voor in mijn auto. Schijnt ook erg makkelijk te zijn.

Vragen en/of opmerkingen kan je hieronder achterlaten.

Kleine update

  • 326.120 km

Onlangs heb ik de bougies vervangen, er zaten Beru Platinum met elk 4 elektroden in. Ik heb er nu van Bosch 4 nieuwe bougies in geplaatst, ook met elk 4 elektroden. Ik was +/- 33 euro kwijt bij Mister-Auto.nl. De auto loopt een stuk rustiger en pakt bij lagere toerentallen al beter/sneller op. Ze waren wel echt aan vervanging toe toen ik de Beru bougies zag... Ook heb ik bij Mister-Auto startkabel besteld.. (+/- 17 euro en vanaf 49 (33+17) euro gratis verzending hihi). Waarom startkabels? Laatst had ik een paar uur lang mijn radio aan (en dus contact) tijdens het schoonmaken van de binnenkant van de BMW. Ook de elektrische ramen heb ik malen op en neer laten gaan en toen.. deed die niks meer. Niemand in mijn vrienden/kenniskring had startkabels! Wat een gedoe die dag. Div. winkels hadden ze ook niet. Uiteindelijk was het goed gekomen.. Maar toch... Nu heb ik ZELF een knappe set startkabels 25mm.

Verder rijdt de auto nog steeds geweldig. Van de kwaliteitsbelevng geniet ik nog steeds elke rit van. Zowel de materialen als het rijden zelf. Gisteren uit mijn werk met 150 km/u met cruise control gereden (40 km snelweg). Dit gaat allemaal zo soepel en zo vanzelfsprekend. Laatst reed ik een stukje in de Clio van mijn moeder (zonder stuurbekrachtiging). In die auto moet je écht weer werk verrichten! Ik heb daar jarenlang ik rondgereden en was dus erg gewend aan de ''basics.'' Na 6000 km in de BMW te hebben gereden voel ik me erg verwend. Ik ben dan ook wel bang dat als ik ooit een andere auto ga rijden zonder als die luxe dat ik het ''zwaar'' ga krijgen haha.

Update

  • 327.890 km

De auto bevalt nog steeds prima. Onlangs een nieuwe Varta Blue 60Ah accu geplaatst. Bij de lokale garage gaf de accu 'OK+laden' aan. Dus de accu was goed. Bij de BMW dealer gaf de accu een zwart stipje in en dat houdt in dat de accu ook opgeladen moet worden, ook zeiden ze dat mijn accu nog maar 32% was en vervangen moest worden. Voor 145 euro kon ik een nieuwe originele BMW accu kopen met 55 Ah. Ik wil best bedrijven wat gunnen, maar die 55 euro gun ik liever mezelf. Waarom heb ik mijn accu vervangen hoor ik u denken? Als ik de auto een paar dagen stil heb staan (op slot met alarm) dan start de auto direct. Echter als ik mijn auto van binnen ga stofzuigen/schoonmaken (1 a 2 uurtjes werk) is telkens de accu leeg en kan ik aangeduwd worden of de auto aan de startkabels hangen. Verbruiken die interieurlampjes dan zoveel stroom?! Ook al gecheckt of mijn kofferbak/dashbord verlichting blijft branden.. Maar dat is niet het geval. Hopelijk is het met de nieuwe accu verleden tijd! Vorige accu (BMW) kwam uit dec 2006... Was wel toe aan vervanging dus.

Ook heb ik er een nieuwe radio geplaatst in de auto.. Voor 99 euro had ik een radio met Bluetooth/Aux/Usb/Handfree microfoon/CD speler. Voor 35 euro had ik een frame en kabels om de radio passend te maken in de auto. Het werkt echt perfect.. Ook meteen even een knappe mobielhouder voor in het luchtrooster gekocht. Bluetooth koppelt automatisch. Als ik FM luister, en ik word gebeld, dan springt de radio over naar mijn telefoon. Ook als ik Google Maps of Here Maps aan heb staan... Dan hoor je net als nieuwere auto's heel chique de routeaanwijzingen via de speakers. I Like :). Alleen mijn knopjes op het stuur werken niet meer... Iemand tips? Uit mijn radio steekt wel een kabel uit met een label ''STUURBEDIENING'' maar is veel te kort en heb geen idee waar ik die moet plaatsen. Nu hoorde ik wel iets over canbussen? Luxeprobleem..

1 november is er Bimmerworld op Circuit Zandvoort. Voor 25 euro mag je ook de baan op voor 20 min. met je eigen BMW. Ik ben van de partij!

Bevalt nog prima!

  • 330.220 km

Inmiddels de 330.000 km gepasseerd. De wagen bevalt nog steeds prima. Onlangs een chrome grill van een 330i geplaatst. Maakt de auto wel mooi af. Deze auto ga ik écht helemaal oprijden. De ruimte, het comfort, de luxe, het verbruik (gemiddeld) van 1 op 12 en de uitstraling van de wagen.

Laatst wel gehad dat de auto bij het winkelcentrum niet in één keer wou aanslaan. Daarna sloeg de wagen gewoon weer aan. Misschien een vuiltje in de brandstof.

Binnenkort wil ik wel het achteranker laten vervangen (rechter achterwiel), die is aardig verrot, waardoor ik toen ik net de auto had, de handremschoenen loslieten. Ik rij nu al een tijdje met een tijdelijke oplossing.

Onderhoud en tripje naar Frankrijk

  • 333.990 km

Het is alweer 2 maanden geleden sinds mijn laatste review, dus wordt het maar eens tijd voor een update.

De auto rijdt (nog steeds) probleemloos. Wel heb ik er wat onderhoud aan geplaagd. De wissers die ik had gekocht van nog een Autoweek reviewer waren nog wel oké.. Maar ik merkte toch wel dat ze af waren. In de nacht icm regen zie ik de laatste tijd een stuk slechter. Dus toch tijd voor nieuwe wissers. Bij de Cartal geinformeerd voor nieuwe wissers, daar vroegen ze 60 euro voor een reguliere (niet flatblades). Toen voor de grap even naar de BMW dealer geweest voor nieuwe wissers, daar waren de flatblades OEM voor 47 euro en de medewerker van BMW bood aan om ze voor me te monteren. Ook maar meteen een 'kekke' 3 sleutelhanger gekocht.. Oogt wel leuk.
In het begin dat ik de Dreier had, had ik nog een weekje met action wissers gereden... (magnum>Valeo). Maar die vond ik lelijk, klapperde en maakte geluid. Vrienden maken mij voor gek uit dat ik me zo druk kan maken om wissers. Maar heb zeker geleerd dat ik nooit meer zal gaan besparen op degelijke ruitenwissers.
Over zicht gesproken.. Nu het kouder en dus vochtiger wordt in NL merk ik wel dat er sneller vocht aan de binnenkant van mijn ramen komt, tenzij ik de airco aan heb. Ik heb al 'tig keer anti-condens spray gebruikt van verschillende fabrikanten maar dit heeft echt GEEN zin... Als het dan beslaat en de wilt het weg vegen met een schone doek/zeem dan veeg je het alleen maar uit en zie je nog slechter. De ramen van binnen en buiten schoongemaakt met water en een dopje spiritus (in een bak water) en dan maar af en toe vegen met een schone doek. Ik heb er voornamelijk last van als ik met meer dan twee mensen op pad ga.

De wintervelgen die ik bij de aankoop had gekregen had ik ook gemonteerd.... Wat maakte dat mijn auto lelijk en lomp... Man man man.. Banden van een B merk en het profiel ging nog net (5mm). Die uiteindelijk weten te verkopen en een hele knappe set 16'' winterbanden gekocht met 6/7mm van Michelin incl BMW wieldoppen voor minder. Mevrouw van de 16'' winterbanden reed in een 320i e46 touring, ook uit 2001. Ze ging de Touring inruilen voor een niet BMW en die banden stonden nog in de opslag bij de BMW dealer. Ze was blij dat ze er van af was, dus zij blij en ik blij. Dat is nog eens leuk velgen shoppen.

Verder heb ik ook nog wat onderhoud aan gepleegd:
-Nieuwe achterremblokken incl. slijtindicator, beide van Bosch (kom ik later op terug)
-Nieuwe Castrol 5w30 olie (5L voor +/- 40 euro) nieuwe soort.
-Oliefilter van MannFilter incl nieuwe pakkingen
-Luchtfilter van Bosch
-Interieurfilter van Bosch met een koolstofmonoxide filter (oid?!). Die was echt een paar mm te groot waardoor die met een beetje kracht er in gelegd moest worden.
-Brandstoffiler van MannFilter; prima te doen. Ik heb het filter voor 20 euro kunnen krijgen dus just to be shure vervangen. Bij BMW vroegen ze 48 en bij Cartal 40.

Oliefilter was waarschijnlijk de laatste beurt niet meegenomen. Was echt nog viezer dan vies. Deksel kwam er lastig er van af. De laatste beurt had 14.000 km daarvoor plaatsgevonden.

Achterremblokken waren echt helemaal op. Er ging ook een lampje branden op mijn dashboard. Dat door de slijtindicator die stuk was gesleten (mooi systeem) maar ik was bang dat ik 'm in moest laten leren door de dealer en of specialist. Op forum's zei meneer A dat je het persé moet inleren. Meneer B zei dat je er een stuk mee moet rijden waardoor die weer uit ging. Meneer C gaf weer wat anders aan.. Ga zo maar door. Uiteindelijk had meneer B gelijk. Het lampje was uit zichzelf weer uitgegaan. Remblokken vervangen was prima te doen.

Ik gebruik alleen maar A merken omdat de auto dat verdient! En de tijd die ik er in stop kost toch geen geld.. Dus als ik B merk koop dan bespaar ik er iets mee..

Afgelopen weekend ben ik naar Lille geweest. In totaal rond de 1200 km gereden..... Probleemloos! Onderhoud had uiteraard plaatsgevonden vóór de roadtrip. Ook had ik de Dreier bij een maat van me op de brug die even ging kijken of de draagarmen/snaren/leidingen nog goed waren, dit was gewoon nog goed.

Eerlijk waar... Ik had wel wat mankementen verwacht/onverwachte kosten bij die km stand... Op de accu en handremschoen (achteranker) na dan destijds. Achteranker aan één kant vervangen kost rond de 250 euro..... Ik laat mijn handrem aan die kant gewoon wat losser in de afstelling.

Ik lach me rot met een oude BMW met 3 ton + op de teller! :)

Als ik het budget heb... En de auto gaat ooit eens weg... Kom er weer een BMW... en ja.. Met de voorkeur naar Touring. Ik gebruik de mogelijkheden niet vaak, maar als je het gebruikt is het heel fijn!

Groetjes een tevreden BMW Touring fahrer

Foto update

  • 334.650 km

Even wat nieuwe kiekjes geupload, verder geen bijzonderheden aan de auto. Wel gebruik ik de auto erg weinig op het monent ivm mijn nieuwe stageadres (full time) in hartje centrum Amsterdam. Sinds de oliewissel nog geen olie verbruikt (incl. tripje naar Lille).

6000 km verder

  • 340.680 km

Een paar weken geleden heb ik de 340.000 km weten te bereiken. Zo goed als probleemloos! Ik ben in de tussentijd naar Geneve en Oostende op en neer geweest... Probleemloos! (op een H7 lampje na dan ;) ). Een heerlijke autobahn cruiser. Wel brandt mijn koelvloeistof lampje af en toe op de meest vage momenten en gaat daarna weer redelijk snel uit.. Expansievat is al een paar jaar geleden vervangen geweest en alles ziet er ook uit. Ik vermoed de sensor.

Ook heb ik een leuke set velgen weten te scoren! Van een E90 M-Pakket 18 inch. Het maakt de auto lekker sportief.

Kort geleden de remmen aangepakt. Tijdens het remmen trilde mijn auto, en zoals gedacht (kwaal bij E46) waren de schijven krom. Daarom dus Brembo remschijven, Bosch blokken en een Bosch slijtindicator aangeschaft en zelf met een maat gemonteerd. Kosten: +/- 100 euro. (Alleen voorzijde, achterzijde heeft al nieuwe remblokjes).

De zijknipperlichten ook maar meegenomen, staat weer een stuk frisser ipv die loshangende verweerde dingen!

Olie verbruik is zeer minimaal en ik heb/gebruik nog steeds de 5L bus die ik gebruikt hebt bij de onderhoudsbeurt.

Wel staat in de planning om wat roestplekjes aan te pakken voordat het door komt! Zoals mijn motorkap, bestuurdersdeur en onderaan mijn zijpanelen.

Ik zal ook even nieuwe foto's plaatsen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.