BMW 318i Cabrio (1993)

autoreview

BMW 318i Cabrio (1993)

Signalement

Uitvoering318i Cabrio
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf147.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na mijn Renault Clio sport met 172pk een stapje terug... Nou jah, eigenlijk ook weer niet. Eindelijk mijn echte droomauto, een ’oldschool’ Beemer cabrio. Het is maar een 318i, dus van driften, strepen trekken en dat soort werk komt helemaal niets.

Het is wel heerlijk cruisen, jaja met cruisecontrol zelfs! Opeens niet meer in je spiegel kijken voor KLPD Audi’s en VW’s, maar rustig door m’n zonnebril, losjes met m’n arm uit het raam! Ik voel me echt de king of the road, ontzettend veel aandacht krijg je ook!!

Ik heb er nog maar 2500 km mee gereden, maar hij zal zich komende vakantie moeten bewijzen op een rit naar Italië. Na meerdere lange excursies met oudere auto’s moet dat makkelijk lukken.

De auto zelf is compleet origineel. Het dak is helemaal waterdicht en de motor loopt als een naaimachinetje. Hij heeft nog maar 149000 gereden, gecontroleerd via NAP, een origineel nederlandse auto. de wegligging is prima, maar uiteraard van heel andere klasse dan van de Renault sport. het verbruik ligt rond de 1 op 12/13 hetzelfde als de veel lichtere Renault. Cruisecontrol scheelt erg veel in het verbruik. De motor is zeer soepel, 50 km/u is geen probleem in de 5de versnelling (uiteraard geen acceleratie meer). De lederen sportstoelen zitten nog steeds heerlijk. de kofferbak is enorm groot, past meer in dan een A4 cabriolet! beenruimte achterin in geloof ik nihil, maar die gebruik ik toch nooit aangezien er een windscherm inzit.

Toelichting op de waarderingen:

Comfort: lekker comfortabel, van die dikke ouderwetse banden! Niet erg ruim, maar voor een cabriolet prima.

Prestaties: niet heel snel, maar op de snelweg voldoende power om in te kunnen halen, geen echte slak dus.

Betrouwbaarheid: Hij heeft me nog niet in de steek gelaten en kosten heb ik er nog niet aan gehad. Misschien dat je dit zelf ook een beetje afdwingt. Altijd warm rijden, nooit hoog in de toeren, geen gerace, maar wel goed doorrijden zodat de motor ’schoon’ blijft.

Gebruikskosten: Voor zo’n oude auto is ie natuurlijk belachelijk duur in aanschaf, vooral als je een hele nette originele wilt. onderhoud zal vast duurder zijn dan van een nieuwe golf ofzo (maar zeker niet duurder dan van de x-trail die in een andere review staat!!). Afschrijving is echter heel laag en belasting en verzekering vallen erg mee.

PROBLEMEN

Nog geen echte problemen.
Het enige wat ik heb gedaan is de auto optisch weer helemaal ’nieuw’ maken.
wielkappen, bumperstrips, pookknop, matten, radio zijn allemaal vervangen. Hij is nu echt 100% origineel. Ik heb alleen originele bmw onderdelen gebruikt, ziet er strak uit. De trekhaak heb ik ook verwijderd, geen gezicht! daarnaast de lak gecleand en goed in de was gezet. Hij glimt nu als een spiegel.
De auto staat nu bij de garage om even na te laten kijken, ik wil uiteraard geen problemen hebben onderweg!

Inmiddels terug van de garage. Kleine trilling in het stuur opgelost dmv balanceren voor en achter. Stuur ’schraapte’ een beetje, dit is eraf gehaald en weer opnieuw gemonteerd, nu perfect. Verder mankeert er niets aan de auto, ik ben er nog steeds erg blij mee!

Heb mijn becker navi inmiddels gemonteerd, redio werkt goed, maar moet nog wel het snelheidssignaal (GAL) aansluiten. Heeft iemand hier verstand van? Er schijnt ergens onder het dashboard een kabeltje te moeten worden afgetakt, maar dan moet ik natuurlijk wel zeker weten dat ik de juiste kabel pak.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.