BMW 318d Touring Corporate Lease (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 318d Touring Corporate Lease |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 30 km |
KM-stand laatst | 35.000 km |
wit is geen kleur
- 800 km
Na vier jaar Volvo nu een BMW 3 touring. Vanaf volgend jaar wordt dit de prive auto en een beetje ruimte (voor ski's) is dan wel welkom. Op 31-3 hebben we de auto kunnen ophalen (Renova Breda, erg goede service)en dat was een klein feestje. Een Merc C200cdi, V50 D5 fully loaded, excl. schietstoel en chauffeur en de A4 waren de andere gegadigden, maar deze auto past het beste bij ons. De eerste indrukken: wat een stilte, wat een degelijkheid en wat is ie mooi, maar dat blijft natuurlijk persoonlijk. Wat ook persoonlijk blijft, is hoe je je auto aankleedt:
- corporate lease
- xenon
- buiness line (navi, climat control, cruise control,park distance control)
- sportstoelen
- sportstuur
- sportonderstel
- upgrade audio
- 17" wielen
- pianolak dashboard
- geen automaat (staat er wel, maar kon dit niet meer veranderen)
Zoals geschreven, het rijdt harstikenne best en echt een klasse beter dan de S40. Een klein kritiekpunt: Ik ben een TomTom gewend en de andere berijder de Volvo Navi, maar het adres invoeren in de navi kan alleen gebruikt worden wanneer de navi-CD geplaatst is en dat is minder handig. Dit was bij de Volvo beter geregeld. Het audio geluid is voldoende. Ik vind het een echte cruisemachine. Lekker toeren op de snelweg. Het rijdt zo rustig dat je al gauw te hard rijdt en dan is het wel zo verstandig om de cruise control te gebruiken. Deze is perfect te bedienen. Qua trekkracht mis ik wel wat torque. Dit komt ook omdat de snelheidsbeleving minder is, een 320d zou dan beter zijn, maar zoveel duurder. Ook leent deze auto zich perfect voor een automaat. Helaas geen budget meer ( vandaar ook de kleur, metallic zat er niet in). Het schakelen gaat prima hoor, no prob, maar voor het betere Grand Tourisimo effect is een automaat een goede keuze. Vergelijk ik deze Beamer met onze "prive" auto, AR 159 jtdm, dan is de Alfa een stuk rauwer en minder gepolijst, maar ook 10.000 euo goedkoper. De toekomst zal leren of het de investering waard was. Tot nu toe absoluut zeker.
25-10,
Inmiddels wat meer ervaring opgedaan. In één woord fantastisch. Het enige wat verbeterd kan worden is het vermogen. De auto vraagt, nee smeekt om uitgedaagd te worden. Met 136 pk en 300Nm gaat dit maar moeilijk. Af en toe gaat de ASR/ESP of hoe het bij BMW ook alweer heet, uit, om even de achterkant de voorkant te laten inhalen. Het rijdt allemaal zo stil. Ideale reizigers auto. Weg rijden bij verkeerslichten doet ie niet met plezier (toch weer het vermogen). Koppeling moet teveel slippen gelijkmatig weg te rijden. De auto is verlaagd en dat is mooi, maar niet handig. Afijn, erg tevreden met als enig minpuntje het vermogen, maar daardoor wel weer zuinig.
23-12-2009,
Een kleine update. De auto rijdt top. Helemaal tevreden. Zo erg zelfs dat er 19-1 een bmw 118d automaat wordt geleverd. De dealer is blij met ons. Afijn. Terug naar waar het om gaat: De auto. Duidelijk werd wel dat een achterwielaandrijver zonder winterbanden (waren ruim een maand van te voren besteld, maar niet geleverd!) in de sneeuw een uitdaging is. DTC gedeeltelijk uitzetten en heel rustig wegrijden. In de VS 3 weken lang in een 4 l automaat gereden. Is ook leuk, maar mijn eigen beamer/beemer is toch een soort...ja..thuis komen. Het rijdt gewoon stevig, sportief en rustig.
- 28.000 km
Zitten nu 16"winterbanden onder. Een must met dit weer. Valt anders bijna niet mee te rijden. Dan te bedenken dat er vroeger helemaal niet ziets bestond als winterbanden. Geldt natuurlijk ook voor ABS, ESP, DTM, Ying en Yang, maar toen hadden auto's ook bijna geen trekkracht. Doe af en toe de DTC (esp) half uit. Blijft leuk om powerslidend de bocht door te gaan. Lijkt het net of je heel veel koppel hebt:) Moest van BMW de runflatwinterbanden wel op alu velgen doen. Dus dat hebben we maar gedaan.
.
- 35.000 km
Eind oordeel:
Helaas gaat de auto ingeleverd worden vanwege een andere baan. Eindconclusie is dat dit veruit de beste auto is die ik heb mogen rijden qua prijs/kwaliteit. Wat vooral opvalt is de rust en wegligging en dan vooral comfort en sportiviteit. Bijzonder zuinig, zeker in vergelijking met de 159 jtdm. Kortom, als het budget er is, zal de volgende weer een 3 touring worden.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.