BMW 316i Executive (1999) #6

autoreview

BMW 3-serie
BMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serie - interieur

Signalement

Uitvoering316i Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf146.000 km
KM-stand laatst146.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Draagarmen voor

  • 146.000 km

[b]EERSTE AUTO[/b]
Met veel moeite en zorg mijn eerste auto gekocht. Het moest en zou een BMW worden van 1999 of 2000 met maximaal 150.000 km op de teller. De auto moest minimaal voorzien zijn van AIRCO en CRUISE CONTROL. Daarnaast moest het een auto zijn met een volledige geschiedenis!

[b]Mijn ervaring[/b]
Niet dat jullie denken dat ik geen rij ervaring heb. Rij al 9 jaar, zo goed als dagelijks auto. Heb ook in bijna alle soorten auto wel gereden. Van Citroen AX tot Mercedes, tot een SCANIA vrachtwagen.

[b]Proefrit[/b]
Na lang zoeken helemaal in het zuiden van het land een geschikte kandidaat gevonden. Helaas een 316. Ook al zit daar een 1900cc blok in met 105 pk. Bij de rijtest kwam ik er wel achter dat de draagarmen vervangen moesten worden. Dit was iets dat ik al op fora gelezen had bij een BMW met ongeveer 150k op de teller.

Deze heb ik gelijk bij een monteur laten vervangen, waarna hij ook gelijk weer uitgelijnd is.

[b]Koelvloeistof[/b]
Wat me verder op valt is dat de auto heel langzaam koelvloeistof lekt. Ik heb hem na laten kijken bij een garage en daar zagen ze op bepaalde onderdelen van de motor hele kleine hoeveelheden prut wat waarschijnlijk de koelvloeistof was. Echter raden ze mij aan er nog niks aan te doen, tot het probleem erger werd. Niet echt een fijn gevoel als je een week later richting Frankrijk gaat, via Duitsland!

[b]Raamportier[/]
De auto heeft allerlei kleine piepjes en kraakjes, vooral bij de raamportieren. Het rechterportier begon na enkele keren zelfs flink te kraken als je hem omlaag deed. Het leek wel alsof er met een mesje over de ramen geschraapt werd...

Op fora gelezen dat het een klein mechanisme was, van plastic, wat dan mogelijk kapot was. Portier gestript en het probleem verholpen met 2 tie rips.

[b]Ophanging[/b]
Als ik over een klein hobbeltje of in een klein kuiltje rij, dan lijkt het wel alsof de auto een gigantische dreun krijgt! Alsof er geen vering onder zit! Heel raar!

[b]Minpunten[/b]
Eigenlijk kan ik momenteel nog beter even de minpunten opsommen.

- Veel piepjes en kraakjes
- Stuur is erg gevoelig voor hobbeltjes
- Ophanging voelt vreemd
- Koelvloeistof lekkage

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.