BMW 118d High Executive (2008)

autoreview

BMW 1-serie
BMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serie

Signalement

Uitvoering118d High Executive
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst32.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Begin dit jaar was het weer tijd om een nieuwe leasewagen uit te zoeken. Aangezien het budget niet heel ruim is (dit is subjectief!), was het idee ontstaan om prive de (lease)volvo over te nemen en zakelijk een compacte (veilige) auto te gaan rijden. Het moest een diesel zijn en een automaat en het liefst geen -dertien in een dozijn- auto.
De keuze is begin dit jaar gevallen op een BMW 1-serie 3 drs. De gezinsvolvo is uit de lease overgenomen en wordt vanaf nu prive gereden.

Het betreft een 118D automaat met de volgende opties:
- High executive (cruise control, automatische airco, parkeersensoren, etc.)
- M-sport pakket (17inch LM, andere voor- en achterbumper, sportstoelen, etc.)
- leer+verwarbare voorstoelen
- radio professional met andere speakers (subwoofer)
- xenon met koplampsproeiers
- chrome daklijsen
- donkere achterramen
- achteraf ingebouwde Garmin 360 en een parrot carkit.
- De kleur is zwart metallic met terra bekleding

De auto vind ik persoonlijk erg mooi, en ziet er beschaafd uit, maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn.

km-stand 4.000: de auto rijd als een trein, heeft een sublieme wegligging, maar kwa comfort kan het niet aan een V70 tippen, dat is de keerzijde van de medaille en dat wist ik van te voren. Vermogen is wat mij betreft voldoende, zeker in Nederland. De volgende zaken zijn me tijdens de eerste paar duizend kilometers opgevallen:
- verbruik is gemiddeld, maar niet opvallend laag (1:16)
- geen olieverbruik
- de kofferbak sluit inderdaad niet supergoed, maar met een beetje vaart gaat het prima
- de automaat schakelt uitmuntend en schakelt snel terug bij vaart minderen, zodat er wordt afgeremd op de motor, wat de volvo niet doet.
- de stoelen zijn niet traploos instelbaar, ook dit wist ik van te voren, maar vind ik toch vreemd voor een dergelijke auto.
- wat ik toch mis is een koelwater of olietemperatuurmeter.

Comfort: 4 sterren omdat ik wist dat ik een sportieve auto heb gekozen.
Prestaties: 5 sterren
Betrouwbaarheid: tot nu toe geen problemen, uitstekend moet nog blijken
Gebruikskosten: moet nog blijken.

PROBLEMEN

Ik heb nog geen problemen gehad met de auto.

Eerste onderhoud

  • 32.000 km

Ik ben inmiddels 32.000km onderweg met de 1-serie. De service indicator geeft aan dat er onderhoud nodig is dus een afspraak
gemaakt bij de dealer. Dit is overigens de eerste onderhoudsbeurt.

Algemene ervaring:
De auto rijd voortreffelijk, wegligging is echt subliem, de auto
nodigt uit om eens lekker te sturen. De automaat is over het
algemeen super, met name als deze warmgelopen is. Ik maak met
name snelwegkilometers, met jammer genoeg nu en dan een file,

wat het brandstofverbruik niet ten goede komt. Wat betreft
uitvoering mis ik weinig, alleen een usb-aansluiting zou ik de
volgende keer erbij bestellen. Ik heb geen problemen gehad
gedurende de eerste 32k kilometers.

Zaken waar ik minder over te spreken ben zijn de volgende:
- verbruik valt me tegen voor een dergelijke auto. Met een 530d
kun je zuiniger rijden heb ik het idee. 1:15,6 over de afgelopen
periode vind ik niet bijzonder voor zo'n kleine, relatief lichte
(diesel)auto. Ik rij niet idioot hard (+20 max), dus daar kan het
niet aan liggen, ik heb het idee dat de motor te veel toeren maakt in de zesde versnelling (waardoor de motor wel lekker aan het 'gas hangt').
- De automaat moet (met name als het kouder is) echt warm
worden, daarvoor klinkt de motor ook nog erg 'dieselig'. Wellicht
dat er een 7-traps automaat in de toekomst mogelijk wordt, wat
de prestaties (mn brandstofverbruik) ten goede zou komen.
- de achterkant van de auto wordt (met name in de
wintermaanden) wel heel snel vies, en dan heb ik het niet over een beetje vies, maar over smerig!
- De verstelling van de (sport)stoelen laat te wensen over. Dat
klinkt vreemd voor een stoel die op 12-manieren te verstellen is,
maar het feit dat deze niet traploos te verstellen is, maakt van de stoel geen superstoel. De zitpositie is in mijn situatie nooit echt optimaal.
- De laagste stand van de stoelverwarming is wat mij betreft nog
te warm, met name in het begin.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 1-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.