BMW 120i High Executive (2008) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 120i High Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 116.427 km |
KM-stand laatst | 122.573 km |
- 122.573 km
18-01-2017
Hallo mensen aangezien ik baalde dat er zo weinig reviews over een e81 120 op AutoWeek stonden toen ik deze paar maanden geleden wilden aanschaffen voel ik me genoodzaakt deze review te schrijven en uiteraard bij te houden.
Na veel zoeken naar de juiste auto voor mij en mijn vriendin ben ik toch weer bij een BMW uitgekomen. Mijn 5de ondertussen. Eenmaal liefhebber altijd liefhebber toch? Ik vond de e81 nooit echt een auto voor mij. Hij mist gewoon de looks vanwege zijn korte achterkant(dat is persoonlijk), Kreeg er ook een claustrofobisch gevoel bij mede omdat ik hiervoor een x5 heb gehad.
Na vele auto's bekeken te hebben zag ik deze auto staan op marktplaats met de juiste km stand, opties en prijs verhouding. Ik wilde vrijblijvend de auto komen bezichtigen want zoals ik al eerder zei had het nooit zo op 1 series. Tot mijn grote verassing was ik gelijk verkocht aan deze auto. De vorige eigenaar was ook een liefhebber en automonteur die hem drie jaar in zijn bezit heeft gehad en die deze auto werkelijk naar mijn mening met 99% zekerheid beter behandelde dan zijn vriendin! Auto was naar mijn mening tot in de puntjes onderhouden met dan ook bijna geen gebruikerssporen. Enige wat ik kon vinden was een kleine scheur in de bestuurdersstoel en klein beetje lak dat afbladert aan het stuur. Bekende problemen met bmw's van dat bouwjaar en ouder.
De auto rijd wat stug maar ja wat verwacht je anders met een m onderstel. De comfort vind ik daardoor wel wat minder maar moet wel zeggen dat ik daardoor wel meer een ben met de auto en het asfalt. Stuurt daardoor wel scherp en direct en heeft meer grip waardoor je meer het gevoel hebt dat het een verlenging is van je lichaam en zo ook meer controle hebt over de auto. Wat ruimte betreft is het gewoon een kwestie van wennen. Ik ben 1.86m lang en de bestuurders stoel zit nog lang niet op de achterste stand. Ondanks de sportstoelen zitten ze erg comfortabel. De zei kussentjes die je automatisch naar wens kunt opblazen zodat je strak in de stoelen zit zorgen voor een veilig en comfortabel gevoel. Laatst zat ik in een e60 met normale lederen stoelen. ik voelde gewoon dat ik iets tekort kwam. Kortom kan me geen betere stoelen wensen. wat betreft de interieurgroten geeft de bmw 1 serie mij een warm en knus gevoel (mede omdat ik zo comfortabel zit natuurlijk) Het interieur vind ik van top kwaliteit geen gekraak en gepiep, alles werkt naar behoren en lekker binnen handbereik. Enige minpunten vind ik dat je niet kunt zien wanneer de motor warm is, de bekerhouder onder de armsteun, ondanks het goede zicht ik mijn koplampen niet automatisch tikkeltje hoger kan instellen en de vloermat van de bestuurdersstoel die met klittenband vast word gehouden waardoor op den duur het klittenband niet meer goed functioneert en de mat steeds naar de pedalen toe schuift.
De 2L 4 cilinder met 170pk, 125kw met 210Nm kopel op 1265Kilo (ledig voertuig) is niet snel maar absoluut niet langzaam! hij komt goed mee in het verkeer en is sneller dan de meeste voertuigen op de weg.
benzine verbruik in de stad 1L op 12 km normaal rijgedrag, dat houd in, geen aftrappen en niet bezuinigen.
Ik heb er al 5000 kilometer mee gereden zonder enige problemen. Ben er ook mee naar oostenrijk geweest. Ik heb totaal niets geleden ondanks dat ik sinds kort door mijn rug ben gegaan en sindsdien beetje last van mijn rug heb. Ook de skies (1,50m) met de snowboard en de koffers enz. pasten goed in de auto. Aan ruimte en comfort was geen gebrek. Motorisch heb ik er tot nu toe ook echt totaal niets op aan te merken. Verbruik snelweg 1l op 13,8 km en dan rijd ik rond de 130 tot 160 kmph.
Aanpassingen die ik heb gedaan aan deze auto zijn de ramen laten blinderen omdat ik graag op mijn privacy gesteld ben en graag wil dat het interieur er over een paar jaar net zo mooi uitziet als op dit moment. Een navigatie update van 2017 en Ik heb de auto laten coderen dat houd in dat ik een paar fabrieksopties geactiveerd heb, zoals digitaal zichtbare snelheid, zichtbare cruisecontrol indicatie, ramen gaan niet meer open met de sleutel in het sleutelgat(minder inbraakgevoelig dus), regensensor gevoeliger afgesteld, ruitenwissers slaan een slag minder na schoonmaken van de ruiten zodat de ruit niet weer vies word, auto gaat meteen op slot en niet na de gebruikelijk 16 kmph enzo enzo. Wat ik nog wil gaan doen aan deze auto is, de scheur in de bestuurdersstoel laten repareren en een set maten bestellen die niet op klittenband werken zodat de bestuurders mat niet steeds naar voren schuift.
Dit was mijn review tot zover. Kan er nog eindeloos over typen maar denk dat ik zo de hoofdpunten wel gehad heb. Als iemand vragen heeft laat dan een reactie achter. Over een paar maanden full ik deze review weer aan.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE BMW 1-serie

Uitgelicht aanbod
Lees ook

BMW 118i - Volvo C30 2.0

Volkswagen Scirocco 1.4 TSI - BMW 120i - Opel Astra GTC 1.6 Turbo - Test

BMW 118d High Executive (2007)

BMW 1-serie driedeurs

Licht dooft voor xenon: BMW was de eerste, en dit de laatste
