Audi S4 Avant 4.2 quattro Pro Line (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | S4 Avant 4.2 quattro Pro Line |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 13.100 km |
KM-stand laatst | 110.000 km |
ERVARINGEN
- 27.200 km
Ik heb deze S4 avant gekocht in 2007 in Duitsland, scheelde mij toch een 10.000 euro met de prijzen in Nederland. Sterker nog de meeste S\'jes die hier te koop worden aangeboden ook bij dealers komen uit Duitsland. Maar goed gekocht voor 50.000 euro BPM was 14.000 totaal 64.000eur hele bom duiten natuurlijk maar als je bedenkt dat deze auto met alle opties in nederland 98.000 euro heeft gekost dan valt het wel mee eh.
opties in deze auto:
- schuif/ kanteldak
- stoelverwarming
- audi MMI navi/ telefoon
- Bose geluidssysteem
- Tiptronic met flippers
- chroom inleg
- pdc voor en achter
Maar goed de auto zelf... ECHT EEN TE GEKKE BAK.... Heb best wel wat auto\'s gereden ook met best wat vermogen maar deze rijdt gewoon helemaal super en dat geluid van die V8 is echt om van te genieten. Elke dag stap ik met plezier in de auto.
Super vast in bochten, wegligging is echt fenominaal en je kan als je wilt gewoon volgas wegtrekken op nat wegdek zonder dat de auto begint te spinnen. Als je erover denkt deze auto aan te schaffen? koop er dan eentje in duitsland die bijvoorbeeld een jaar oud is scheelt je een hoop in BPM en je hebt nog een jaar fabrieksgarantie mocht er toch iets niet goed zijn. Koop geen handgeschakelde versie want veel van dit soort auto\'s worden door medewerkers van audi bereden of zijn Demo auto\'s geweest en die gaan er vast niet heel rustig mee om. Met de tiptronic heb je flippers kan je ook manueel schakelen dus dat maakt niets uit maar die is wel beveiligt voor fout gebruik.
Verbruik is wel wat droevig maar goed daar is het ook de motor voor 1 op 7.5 zit ik nu gemiddeld.
NAVI/SOUND/TELEFOON SYSTEEM (MMI 7\" SCHERM):
Er zitten 2 SD kaart sloten in waar je tot 2GB kaartjes in kan zetten. Zo kun je toch wel een album of 40 in goede mp3 kwaliteit beschikbaar hebben. De CD wisselaar gebruik ik niet eens meer. Nadeel is dat de navigatie niet in het nederlands is, nu heb ik begrepen dat Audi een update beschikbaar heeft die wel nederlands is.. maar het is en blijft Audi daar zit wel weer een prijsje aan vast ik begreep 450 euro totaal aangezien ze de software moeten installeren, maar goed ga hem toch wel updaten het schijnt ook grafisch een verbetering te zijn. Wellicht heeft iemand het al gedaan??? Bevindingen ??? Bose geluidssysteem klink ook goed, Telefoon: toen ik hem kocht zat er nog geen adaptor in maar die kan je zo kopen 45 eur, je kan niet alle toestellen er op aansluiten zo heb ik een Nokia 3310i, maar goed wel heel handig, je klikt hem in je middenarmsteun en hij laadt gelijk op.
TIPTRONIC + FLIPPERS:
Heb ook in de handgeschakelde versie gereden maar ik vind de tiptronic toch wel heel prettig rijden. Schakelt in zijn D wel snel over naar de volgende versnelling,
de auto heeft de neiging rond de 2.000 tot 2.500 toeren te willen toeren.In de S stand zit je weer snel hoog in de toeren maar moet zeggen dat ik het niet hinderlijk vind. Rij altijd in zijn D lekker rustig de auto klinkt ook het mooist in de lagere toeren dan hoor de die zware V8 klank het best. mocht je toch willen inhalen kan je makelijk overrulen met de flippers op het stuur, gebruik je deze weer even niet gaat het systeem vanzelf weer terug naar zijn D
RIJEIGENSCHAPPEN:
Met zijn Quatrto systeem is het vermogen goed op de weg te houden. Hiervoor had ik een Volvo T5 met 250 PK op de voorwielen maar als het wegdek nat was en ik gaf wat te veel gas bleef de auto praktisch op zijn plaats staan. Met de S4 is dit totaal anders, zelfs met een nat wegdek kan je probleemloos volgas wegtrekken als je dat zou willen. Door modder/ sneeuw niets is een probleem. Op de dagelijks snelweg of in de stad rijdt de auto ook ontspannen, hij is zeker niet nerveus. Wegligging is zeer goed te noemen enig minpunt is de auto wel straf is afgesteld dus hobbels of onevenheden voel je dan ook goed.
VERZEKERING:
Auto\'s in deze categorie zijn wel lastig te verzekeren voor een redelijke premie. De auto heeft een cataloguswaarde boven de 75.000 euro voor veel verzekeringsmaatschappijen is een SCM 4 of 5 vereist. Buiten dat praat je toch snel over premies van 3.500 euro/ per jaar voor iemand die op 0 schade vrije jaren instapt. Dat is iets om in je achterhoofd te houden. Aanpassingen naar SCM 4 of 5 kosten rond de 850 euro, maar je zit ook vast aan een meldkamer voor 20 eur per maand.
Al met al kan ik zeggen dat ik heel tevreden ben met mijn S4 avant, enig echt minpunt zijn toch wel de kosten van de auto in aanschaf/ verbruik en verzekering.
PROBLEMEN
- 27.200 km
- Vloeistof voor de stuurbekrachtiging leeg i.v.m. los zittende ring
- Ik vind dat de auto vrij veel olie verbruikt toch wel 1 liter op de 2.000 KM
bijna 100.000 meer op de teller hoe staat het erme
- 110.000 km
Hier nog even een update voor deze Audi S4.
Tot op heden heb ik weinig echte problemen gezien. De remblokken en schijven zijn 2x vervangen als gevolg van slijtage een paar sets nieuwe banden zijn we verder en een nieuwe set kogellagers achter. al om al helemaal niet slecht het beeste is nu toch al weer 7 jaar oud maar doet nog goed z'n best
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.