Audi Coupé 2.3 E (1989)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Coupé 2.3 E |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1989 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand bij aanschaf | 165.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik heb de auto nu een jaar en over het algemeen bevalt hij goed.
Laten we bij het begin beginnen: uiterlijk, het is een blitse auto om te zien en ondanks dat de auto 13 jaar is is het lak en de carroserie in verbazingwekkend goede staat!(mijn audi heeft een enkel krasje,geen roestplekje of deukje).
Starten:Ik zeg altijd’ hij start als een diesel en loopt als een zescilender, qua geluid dan.
Hij start tot nu toe altijd direct, alleen is de eerste seconden net of je een diesel motor gestart hebt.Maar na 3 sec prutelt hij mooi en is het net of er een dikke 6 cil draait.
Rijden:De audi is een prima auto om lekker rustig mee te toeren,tot 3000 toeren is het heel ontspannen rijden en presteert hij goed. Vlot optrekken en een mooi rustig geluid,ideaal voor in de bebouwde kom. Maar omdat hij zo rustig is ga je al gauw te hard en moet je dus echt de snelheidsmeter in de gaten houden.
Goed, nu gaan we de snelweg op (in duitsland). We rijden in z"n 2 de invoegstrook op en bij 3000 toeren trappen we vol op het gas. Wat er dan gebeurd is bijna niet te beschrijven,de motor begint te grommen als een prehistorisch beest en je wordt achter in je stoel gekwakt en kunt niet meer vooroverkomen tot je bij 6000 toeren overschakelt naar z"n 3. De snelheid is dan al 95kmh,het schakkelen gaat snel en soepel alleen vereist door de power van de motor enige oefening om hem niet te laten springen(in de versnelling klapen ). In z"n 3 spuit hij er weer vandoor tot we bij 6000 toeren een snelheid bereiken van 130/135kmh.In z"n 4 trekken we weer tot 6000 toeren en bereiken we een snelheid van 175/180kmh.Dan naar z"n 5 en hij blijft maar gaan,je kunt zelfs in z"n 5 doortrekken tot 6000 toeren(zitten we ondertussen al dik op 225/230kmh), en dan mis je de zesde versnelling, want die had er eigenlijk nog bij op gemoeten want lang boven de 5000 toeren rijden voelt toch wat eng aan. Hij kan het wel volhouden alleen heb je continu het gevoel dat je moet schakkelen.
Remmen: weinig woorden, fenomenaal zo als de 4 schijfremmen de auto kunnen vertragen,welleswaar zonder abs maar blokkeren blijft lang weg.
Buitengewoon fijne auto om in te rijden en lekker sportief.
PROBLEMEN
Helaas heb ik toch wel enige dingen kapot gehad,of de dealer waar ik hem kocht wist dat deze dingen er aan zaten te komen weet ik niet maar ik heb mijn vermoedens.
Ik heb de schokbrekers al moeten vervangen(voor) en de nul schakelaar vervangen wegens een te hoog stationair toerental.
Na 10000 km rijden(totaal 175000) opeens lawaai in de auto wat ik eerst niet kon thuisbrengen,maar na een paar ritjes was ik erachter wat het was: als ik naar rechts stuurde werd het erger en naar links was het weg.Dus dat kon bijna niets anders zijn dan een wiellager,wat mij verbaasde bij deze km stand. Dit bleek ook zo te zijn,dus vevangen maar.
Dat was het tot nu toe maar voor de rest is mijn audi coupe 2.3 E een betrouwbare auto gebleken, die fantastisch rijd en presteerd. Een wolf in schaaps kleren.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.