AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line (2014)

autoreview

Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line (2014)

Signalement

UitvoeringA7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf98.000 km
KM-stand laatst98.000 km
Lezerswaardering: 25%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Terug bij Audi

  • 98.000 km

Ja, weer terug bij Audi en eigenlijk nooit weggeweest omdat mijn vrouw al jaren de A2 rijdt. Na de A8 en de
A6 avant en twee cabriolets en een nieuwe Mercedes E200 kompressor van bijna 20 jaar oud die ik weer apart heb gezet omdat ik het zonde vind om er kilometers mee te maken...de A8 weer opnieuw in huis gehaald! ...enkele VW busjes gehad omdat ik die ruimte kon gebruiken maar nu toch weer AUDI en dat bevalt toch het beste. Een A7 3.0 TFSI werd het met een duister verleden maar het gevoel was goed en na een complete beurt bij mijn vertrouwde Audi specialist is het vertrouwen in de auto optimaal en zozeer dat er een glascoating en interieur behandeling bij de volgende specialist is gedaan en nu staat de A7 er als nieuw bij. Deze fantastische A7 bevalt mij op alle fronten, na enkele duizenden kilometers is er niets wat tegenvalt ook al heb ik het vermogen laten opkrikken naar 420pk, gewoon omdat het kon, toch best leuk. Er staan er nu 102.000 op, ik ben gepensioneerd en hoef niet veel te rijden en met behoorlijk weer pak ik het liefst de snorscooter of de motor, het zal wel weer even duren naar de volgende review.
November 2022
Jaartje en 6000km verder.
De A7 bevalt indrukwekkend goed en iedere rit geeft plezier, de motor upgrade was een juiste stap, super soepel te rijden in druk verkeer en als ze de ruimte heeft dwingt ze respect af.
APK keuring viel tegen met 1 beschadigde (goede) band wat betekent dat er 4 nieuwe onder moesten en een nieuwe achterbankgordel!? wat een rekening van €1700 opleverde ipv €70, helaas.
Ben nog altijd dol op de auto en dat gaat niet veranderen, hierna waarschijnlijk een looprekje dus, tot ziens.

19 januari 2025

Nu mijn vrouw ook met pensioen is en de financiën minder zijn probeer ik mijn uitgavenpatroon aan te passen en heb ik met pijn in het hart de A7 ingeruild op een NSU RO80 van 1971 die in een zeer goede staat is en waarvoor geen wegenbelasting verschuldigd is en daarbij vervalt ook de APK plicht, of het gaat bevallen is de vraag maar nu na een half jaar ermee gereden te hebben denk ik dat ik hem blijf rijden. Tot zover mijn A7 avontuur.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Speedy 123
Speedy 123
  • 2
@Max Vink; Ik geef de man groot gelijk! Niet iedereen die gepensioneerd is moet een saaie SUV met een driecilinder bladblazer motor. Als die man daar plezier in heeft laat hem dan! Ik ben ook niet bepaald meer jeugdig maar geniet nog iedere keer als ik met m'n sportieve bakkie met redelijk wat pk's en koppel op pad mag. Ik ben bepaald geen Audi liefhebber maar heb wel 1 commentaar: betrouwbaarheid 5 sterren??? Slechts 4000km gereden en dan dat oordeel? Ik heb een BMW gehad met walgelijk veel problemen en kon zodoende ongeveer steeds 7000km rijden tussen de belachelijk dure storingen en defecten. Betrouwbaar...niet echt!
thijstool
thijstool
  • 1
Ach, arme Max, wat harder werken dan kom je er wel, of eens een gesprek met Speedy, die begrijpt het wel...
MLL
MLL
  • 2
@ MAX,
.
Wat is dit voor rare reactie?
.
Je kunt het geld beter zelf opbrassen en er leuke dingen van doen eventuele kinderen zoeken het later maar uit (-: .
.
Zo spoor ik die ouwe van mij wel zo aan, heeft er zelf voor gewerkt.
Mr Audiction
Mr Audiction
  • 2
Jeetje Max, laat ik het zo zeggen, als je je zo druk gaat lopen maken om andermans levenskeuzes, ga JIJ die twee jaar tot je pensioen niet halen maat! Denk om je rikketik ?
Mr Audiction
Mr Audiction
  • 2
@ Speedy; Ik heb er zelf ook een, met 3.0 TFSi. 5 sterren zou ik hem ook niet geven, maar voor een hoog-vermogende Audi is het zeker 4 sterren waard. Deze motoren en chassis zijn erg sterk en comfortabel. Enige zwakke plekken zijn de Kettingspanners van de motor, de PCV klep en de Regelunit van de S-tronic bakken. Verder praktisch niets.