Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line (2014)
autoreview

Signalement
Uitvoering | A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 98.000 km |
KM-stand laatst | 98.000 km |
Terug bij Audi
- 98.000 km
Ja, weer terug bij Audi en eigenlijk nooit weggeweest omdat mijn vrouw al jaren de A2 rijdt. Na de A8 en de
A6 avant en twee cabriolets en een nieuwe Mercedes E200 kompressor van bijna 20 jaar oud die ik weer apart heb gezet omdat ik het zonde vind om er kilometers mee te maken...de A8 weer opnieuw in huis gehaald! ...enkele VW busjes gehad omdat ik die ruimte kon gebruiken maar nu toch weer AUDI en dat bevalt toch het beste. Een A7 3.0 TFSI werd het met een duister verleden maar het gevoel was goed en na een complete beurt bij mijn vertrouwde Audi specialist is het vertrouwen in de auto optimaal en zozeer dat er een glascoating en interieur behandeling bij de volgende specialist is gedaan en nu staat de A7 er als nieuw bij. Deze fantastische A7 bevalt mij op alle fronten, na enkele duizenden kilometers is er niets wat tegenvalt ook al heb ik het vermogen laten opkrikken naar 420pk, gewoon omdat het kon, toch best leuk. Er staan er nu 102.000 op, ik ben gepensioneerd en hoef niet veel te rijden en met behoorlijk weer pak ik het liefst de snorscooter of de motor, het zal wel weer even duren naar de volgende review.
November 2022
Jaartje en 6000km verder.
De A7 bevalt indrukwekkend goed en iedere rit geeft plezier, de motor upgrade was een juiste stap, super soepel te rijden in druk verkeer en als ze de ruimte heeft dwingt ze respect af.
APK keuring viel tegen met 1 beschadigde (goede) band wat betekent dat er 4 nieuwe onder moesten en een nieuwe achterbankgordel!? wat een rekening van €1700 opleverde ipv €70, helaas.
Ben nog altijd dol op de auto en dat gaat niet veranderen, hierna waarschijnlijk een looprekje dus, tot ziens.
19 januari 2025
Nu mijn vrouw ook met pensioen is en de financiën minder zijn probeer ik mijn uitgavenpatroon aan te passen en heb ik met pijn in het hart de A7 ingeruild op een NSU RO80 van 1971 die in een zeer goede staat is en waarvoor geen wegenbelasting verschuldigd is en daarbij vervalt ook de APK plicht, of het gaat bevallen is de vraag maar nu na een half jaar ermee gereden te hebben denk ik dat ik hem blijf rijden. Tot zover mijn A7 avontuur.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Audi A7 Sportback 3.0 TDI QUATTRO | AUTOMAAT | LEER | SCHUIFDAK | NAVI
- 2011
- 241.760 km

Audi A7 Sportback 2.8 FSI quattro Pro Line plus leer, xenon, cruise, camera
- 2011
- 241.365 km

Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line plus Aut. | 2x S-Line | Orig. NL | Sportstoelen | Historie | NAP | Stoelverwarming |
- 2011
- 137.382 km
Lees ook
Let op deze leuke auto’s in 2025: ze worden youngtimer!
Stijlvoller dan de ‘SUV Coupé’: deze dikke Duitse vierdeurs coupés koop je voor €30.000
Praktijkervaring Audi A7: 560 als magisch getal
Dubbeltest - BMW 640d Gran Coupe vs. Audi A7 3.0 bi-TDI
Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro (2011)
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (7)
Reageren


.
Wat is dit voor rare reactie?
.
Je kunt het geld beter zelf opbrassen en er leuke dingen van doen eventuele kinderen zoeken het later maar uit (-: .
.
Zo spoor ik die ouwe van mij wel zo aan, heeft er zelf voor gewerkt.




Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.