Audi A6 Avant 2.8 5V quattro (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | A6 Avant 2.8 5V quattro |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 165.000 km |
KM-stand laatst | 196.170 km |
ERVARINGEN
- 196.170 km
Na zeer tevreden te zijn geweest over onze A4 nu een A6 2.8 5V Quattro.
Deze auto zit bomvol extra’s van een Audi standkachel tot een schuifdak met zonnecellen. De enorme binnenruimte in combinatie met de fantastische stoelen en dito achterbank zorgen ervoor dat je met vier maar ook met vijf personen ontspannen lange afstanden kunt afleggen. Een bijkomend voordeel is de ruime ’kofferbak’ waar een tweevaks hondenkooi ruimte biedt aan onze twee Duitse Herders. De lerenbekleding
ziet er niet alleen chique uit maar zit ook nog eens heerlijk. Als het koud is zorgt de stoelverwarming (4x) al snel voor een aangename temperatuur van het zitvlak. De ACC zorgt voor een behaagelijk klimaat in de auto en is in staat om snel het interieur te ontdoen van vocht, dit is zeker met twee honden achterin ideaal. De hele afwerking van de auto is van hoge kwaliteit, nergens een kraakje of een rammeltje het enige geluid komt van de banden met ver op de achtergrond een tevreden gesnor van een prachtige motor. Ik denk dat het dubbele glas hier zeker zijn steentje aan bijdraagt.
De motor in combinatie met de tiptronic bak zorgen voor zeer ontspannen rijden maar als het moet is ie bloedsnel. De vierwielaandrijving geeft het gevoel alsof je op rails rijdt, wat een fenomenale wegligging.
Tot nu toe ligt het gemiddelde verbruik rond de 1:10 voor zo’n zware auto (1600 kg) valt ons dit niet tegen.
Wat opvalt is dat de motor weinig toeren maakt bij 100 km/h is het toerental ongeveer 1900.
20-03-2008 Wij hebben inmiddels 15000 km met de AUDI gereden en zijn hem in deze periode steeds meer gaan waarderen. Het is een genot om lange afstanden te rijden
en aan het einde van de rit fris en fit uit te stappen.
Afgelopen week heeft de auto een eerste kleine beurt gehad zonder bijzonderheden.
Het olieverbruik was 1,2 ltr en het gemiddeld brandstofverbruik lag op 10.2 ltr. per 100 km. In mijn ogen zeer acceptabele waarden.
Behalve het resetten van de serviceinterval indicator en het wisselen van zomer- naar winterbanden is hij niet in de garage geweest.
21-04-2008
I.v.m. het aflopen van de garantie (BOVAG) heb ik de auto voor een totaalkeuring naar de ANWB in Utrecht gebracht. Kilometerstand 181444.
Deze zeer uitgebreide keuring kost 231,76 euro, aardig wat geld, maar je weet dan ook waar je aan toe bent en eventuele gebreken worden door de dealer onder garantie verholpen.
Natuurlijk erg nieuwsgierig naar de uitkomst.
Wat werd er geconstateerd:
1. Glas van de rechter buitenspiegel dient vervangen te worden, De vorige eigenaar heeft hier een soort antiverblindings folie opgeplakt. Vreemd want de spiegels zijn zelf dimmend.
2. Ruitensproeier achter dient gerepareerd te worden.
3. Stoelverwarming achterbank functioneerd niet optimaal
4. Olie van de stuurbekrachtiging dient vervangen te worden.
5. Keerring van het achter diff. laat olie door en moet worden vevangen.
6. De automaat lekt olie (keerring?) dit dient opgelost te worden.
Voor wat betreft de laatste twee punten haal ik de kostten van de keuring er al dik uit.Verder alleen maar lovende woorden van de keurmeester.
Zaterdag j.l. de auto bij de dealer gebracht zodat men er maandag ochtend (21-04)
direkt aan kan beginnen.
06-09-2008
Inmiddels 10000 tevreden kilometers verder.
De gebreken zoals in de laatste update vermeld zijn keurig door de dealer verholpen.
De afgelopen periode geen problemen gekend. Wat is dit een fijne auto.
Net voor de zomervakantie vier nieuwe Dunlop Sport Maxx laten monteren.
Olie verbruik over de afgelopen periode ongeveer 1 liter en het gemiddelde verbruik 10 ltr. per 100 km.
De automaat is er een van het heerlijkst soort altijd soepel en zonder stoten.
30-10-2008
Op 03-10-2008 een grote onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij km.stand 194994.
Tijdens deze beurt zijn naast de \"standaard\" werkzaamheden ook de remblokken achter vervangen en als preventief onderhoud de stofhoesjes van de voorste aandrijfassen.
Verder geen klachten of bijzonderheden.
De standkachel heeft de afgelopen twee dagen zijn waarde bewezen.
\'s Avonds de timer instellen en de AUDI is \'s morgens heerlijk warm van binnen, heeft ijsvrije ruiten en het koelwater is al opgewarmd tot ca. 80 graden.
Ook het lichtpakket is nu weer een feest, de sfeerverlichting laat een mooie en prettige rode gloed over de middenconsole schijnen, elk knopje is verlicht en ook de behuizing van de deurgrepen zijn door hun verlichting duidelijk zichtbaar.
We gaan nu op naar de twee ton!
PROBLEMEN
- 196.170 km
De punten die tijdens de keuring naar voren zijn gekomen hebben niet geleid tot problemen punt 5 en 6 hadden dit in de toekomst wel kunnen worden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Audi A6
Had je deze auto's al gezien?

Audi A6 Avant 3.0 quattro S-line SCHUIFKANTELDAK NAVI CLIMA MEMORY SEATS LEER BOSE CRUISE MF STUUR STOELVERWARMING HISTORIE
- 2001
- 153.707 km

Audi A6 Avant 4.2 V8 QUATTRO LEDER/ECC-AIRCO/CRUISE.C/BOSE
- 2000
- 258.873 km

Audi A6 Limousine 2.4 5V Advance Automaat Clima Trekhaak NL Auto NAP
- 1998
- 310.667 km