Audi A6 Avant 2.8 5V quattro (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | A6 Avant 2.8 5V quattro |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 138.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De Audi A6 2.8 Quattro automaat: een genot om in te rijden. Je glijdt als het ware over de weg, de stilte in de auto, het gebruik, het vermogen en de Quattro-uitvoering. Tijdens de wintersport bleek wat het gemak is van een Quattro-uitvoering.
De uitvoering van deze auto was gewoon super en zeer compleet. Geweldige stoelen, de lederen bekleding was goed afgewerkt. Ondanks de leeftijd van deze auto, zag het leerwerk goed uit. De airco is subliem, anders dan in de andere auto’s die ik inmiddels gehad heb. De automatische airco doet zijn werk goed. Daarnaast de ruimte, de ruime stoelen, het ruime interieur. Neem daar de LM-velgen, het elektrisch bedienbare schuifdak en al het overige bedieningsgemak erbij, dan waan je je in een auto met veel luxe en rijcomfort.
De buitenkant van de auto is een lust voor het oog. Goed, de nieuwe Audi ziet er nog mooier en strakker uit, maar toch, laten we eerlijk zijn, deze Audi heeft qua model en uitvoering niet te klagen.
Ik heb verschillende merken gereden, variërend van Alfa Romeo, Opel, Renault tot Saab, maar niets van deze merken overtreft de souplesse, kwaliteit, uitvoering en luxe van een Audi A6. Ik ben een zéér tevreden eigenaar, of beter gezegd was. Inmiddels heb ik dit type verkocht maar, binnenkort zal ik eigenaar zijn van wederom een Audi A6, modeljaar 2000, maar nu met een 2.5 tdi V6 motor, automatische gangwisseling met alle nodige opties.
Audi doet zijn naam eer aan. Audi staat onder meer voor degelijkheid en kwaliteit, wat je allemaal zult aantreffen.
Overigens zijn beide auto’s uit Duisland afkomstig en door mijzelf ingevoerd. Het grote voordeel van het kopen in Duitsland is enerzijds de aanschafprijs en anderzijds dat de meeste auto’s goed onderhouden zijn. Altijd een onderhoudsboekje aanwezig, strenge Tüf-keuringen, en, de Duitse eigenaren hebben een bepaalde status jegens hun auto. Ze zullen er doorgaans voor zorgen dat de auto’s altijd goed onderhouden zijn. Meestal zijn automerken als die van Audi in een aan het merk gerelateerd garagebedrijf onderhouden.
Ik heb goede ervaringen met het kopen van een auto in Duitsland. Het invoeren op zich is geen probleem. Tegenwoordig kun je via internet vrij eenvoudig met het RDW een afspraak maken.
De totale kosten, bestaande uit keuring en BPM en aanschafprijs, zijn en blijven interessant voor de particulier. Wil ik een soortgelijke auto in Nederland kopen en zet ik de aanschafprijs in Nederland af tegen het totale prijsje voor een auto die ik in Duitsland koop, dan scheelt dat duizenden euro’s. Een overweging waard.
PROBLEMEN
Nieuwe remschijven, verversen versnellingsbakolie. Verder normaal regulier onderhoud.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Audi A6
Uitgelicht aanbod

Audi A6 Limousine 2.4 5V Advance, Clima, Cruise, NAP
- 1998
- 269.875 km

Audi A6 Avant 4.2 V8 Quattro S6 Advance 340pk; Recaro+Xenon+Schuifdak=VOL !!
- 2000
- 249.998 km

Audi A6 Avant 4.2 quattro S6 | 7 Persoons | 8 Cilinder | 340 Pk | Automaat | Xenon | Leder | Bose | Afneembare Trekhaak | 17" Lichtmetaal | Stoelverwarming | Airconditioning | Vierwielaandrijving |
- 2001
- 106.891 km
Lees ook

Klokje rond Audi A6 Avant 2.5 TDI quattro (1999)

Audi A6 Avant 2.5 TDI (1999)

Rover 75 2.5 V6 Classic (2000) - 405.772 km - Klokje Rond

Test Porsche 911 Carrera T - lichter, luider, leuker

Bugatti EB112: dertig jaar geleden droomde wederopgestane merk van supersedan
