Audi A6 Avant 2.4 5V (1999)

autoreview

Audi A6 Avant 2.4 5V (1999)

Signalement

UitvoeringA6 Avant 2.4 5V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf282.582 km
KM-stand laatst322.000 km
Lezerswaardering: 37%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van passat b5 naar Audi a6 c5

  • 282.582 km

Nu dat mijn vriendin voor de tweede keer zwanger is, kreeg ik een goed excuus om te kijken naar een andere auto. Niet dat ik ontevreden was over de Passat, de comfort is echt super. Alleen de 1.6 ongeblazen is echt wat te rustig, me vriendin klaagt er vaak over.

Dus na het zoeken en vergelijken bleven er 2 over uit de vag groep. Passat variant vr5 170 pk versie of de a6 c5 avant 2.4 163pk versie. De vr5 had vaak beduidend minder opties en van binnen toch minder mooi als een a6. Wel een unieke vr5 met een bijzonder geluid, en betere pk/kg verhoudingen.

De knoop werd doorgehakt door een a6 met 282xxx km, €1150,- apk tot maart 2020. Langs geweest ff gereden, geen pittige problemen of lelijke dingen aangetroffen. Stationair niet geheel soepel, rechter voor wiel klaagt bij te ver insturen naar rechts. Schokdempers waren ook net zoals de auto nog van 1999 volgens mij, velgen recht en nog wat meer kleine dingen.
De passat heeft een onderstel compleet van eibach en die zal ik omruilen met de a6.

Vandaag de a6 in bezit, dat ding is een geweldige cruise auto. Ik heb geweldig gereden onderweg naar huis, wat een verschil met de passat. Geen krachtpatser maar ook zeker geen mietje,

De grote beurt

  • 308.000 km

Momenteel staat mijn vriend ff geschorst op de brug. De corona crisis heeft zo ze voordelen, want mijn vriendin werkt vanuit huis en zodoende hebben we maar 1 auto nodig. De Auto had bij de apk nogal wat puntjes en de distributie moest ook bijna gedaan worden. Na een kleine periode te koop te hebben gestaan gezien dat het beter was om hem op te knappen. Dat is inmiddels een flink project geworden haha cry. Het volgende gaat of is gebeurd deze weken.
- distributie set van gates
- kleppen deksel pakking
- ontsteking verdeler
- bougie kabels
- bougies
- o ringen koelsysteem
- v-snaar set
- complete ophanging set voor links& rechts
- koplampen upgrade (xenon)
- mistlicht afstellen (apk)
- remschijven plus blokken voor & achter. Brembo Brakel max schijven voor ate power discs achter met ferado blokken (eco frix ofzo)
- carter ontluchting
- rechts achter remklauw (apk)
- gordel links achter (apk)
- ashoesjes 2x (apk)
- kenteken verlichting achter (apk)
- gat dichten benzine tank vul hals
- grote beurt alle filters. Bosch en mann, motul 8100+ clean 5w30, en action g12 koelvloeistof.
- uitlijnen
- uitlaat dicht smeren (apk) toekomstig
vervangen maar nu wel ff genoeg.
Dus...... dat. Kosten €1200 euro ex uurloon.
Ik kan niet wachten om er weer in te mogen rijden, want deze auto is echt een auto der auto's. De ruimte van binnen is zo fijn in combinatie met het uiterlijk echt een prachtige wagen om te kunnen rijden. Met de gemaakte kosten mag ik hopen nog 4 jaartjes te kunnen rijden. Momenteel zit ik nog te twijfelen of ik plasti dip te doen voor zoon 700 euro en de ramen te tinten nadat de uitlaat goed is gerepareerd. Om de auto helemaal af te hebben naar mijn smaak.
Nu vraag je je misschien af waarom iemand nog zoveel geld in zoon oude auto pompt met meer als 3 ton op de teller? De koets zelf heeft nergens roest namelijk, en de motor loopt echt nog perfect geen blowby niks. Na deze waslijst van een opknapbeurt moet er zeker nog een ton bij kunnen. Als dat lukt is het voor mij well spend money!
Het blijft een gokje natuurlijk maar dat was een andere auto kopen natuurlijk ook, voor ongeveer hetzelfde geld in mijn geval.

So long alle energie

  • 322.000 km

Inmiddels besloten de auto weg te gaan doen, mijn vrouw is zwanger van nr 3 en dit maakt de achterbank van de Audi wat krap voor 3 kinderzitjes.
De gok van de grote onderhoudsbeurt, + complete ophanging voor en twee katalysatoren is een slechte investering gebleken, auto piept opeens bij klinkerwegen waardoor ik zeer geïrriteerd raak elke keer. Ook het voorspatbord heeft roest wat bij elkaar een hele slechte verkoopwaarde wordt. Ik had gehoopt de auto af te rijden echter is dat geen optie meer.
Dus oke inmiddels verdiept in een 7 zitter en voor de prijs kwaliteit ga ik de komende tijd kijken voor een Mitsubishi grandis. Alles behalve mijn voorkeur, maar de auto mag er best wezen. De 7 zitters van VAG in mijn prijsklasse zijn echt een stuk minder vriendelijk om naar te kijken.
Mocht je nog een audi a6 willen hoor ik het wel :)

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.