Audi A6 Avant 1.9 TDI (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | A6 Avant 1.9 TDI |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 250.000 km |
KM-stand laatst | 253.000 km |
ERVARINGEN
- 253.000 km
Bij de eerste bezichtiging meteen verkocht, wat een mooie auto. Geen metallic lak, maar glimmen
doet ie wel. Mooie 18’ lichtmetalen velgen, wel beschadigd door menig stoeprandje maar dat neem
ik op de koop toe.
Alles is verlicht in en om de auto, ieder klepje of schakelaar is zichtbaar dmv een rood lampje. Op
het gehele dashboard zit een rode gloed. Onder alle portieren (ook achter) zit verlichting zodat je
ziet waar je uitstapt. Bovendien zitten er Xenon koplampen in, kortom een genot om ’s nachts mee
te rijden.
De auto is breed en lang, zo breed dat ik mijn linkerarm niet meer op de portiersteun kan leunen
en zo lang dat ik mijn stoel niet in de achterste stand hoef te zetten met mijn 2 meter lengte.
Maar ook al zou ik dat wel doen, dan nog hebben mensen achterin meer dan genoeg beenruimte.
De kofferruimte is zo groot dat de door mij aangeschafte 4 winterbanden prima achterin konden
liggen zonder de achterbank plat te leggen en met gesloten bagagedek.
Tijdens het rijden dijnt de auto wel, maar dat ligt waarschijnlijk aan de op comfort ingestelde
vering of de schokbrekers moeten vervangen worden. Bochten neemt ie perfect, zelfs op hoge
snelheden, door de brede (225/40/18) banden. De 1.9 liter TDI met 110pk kan prima meekomen
met het verkeer. Bij menig stoplicht kun je als eerste wegkomen, als je dat zou willen. Inhalen is
geen enkel probleem door de lange 4e versnelling, maar ook in de 5 kun je op de linkerbaan
blijven rijden.
De verzekering was een probleem bij Ohra, aangezien ik nog maar 1 jaar een auto heb en dus ook
maar 1 jaar schadevrij heb gereden. Dat ik in dat jaar meer dan 40.000km heb gereden doet er
blijkbaar niet toe. Gelukkig wilde Unive me wel weer hebben, en was de SCM klasse I beveiliging
voldoende. Dit doordat de nieuwwaarde net onder de 40.000 euro zit.
PROBLEMEN
- 253.000 km
Daags na aanschaf rookte de auto als een gek en had ik vrijwel geen kracht meer. Blijkbaar was er bij
de APK roettest een luchtslang losgeraakt, want na het bevestigen hiervan waren de problemen over.
Het rechter knipperlicht ging erg snel knipperen, een teken dat een van de lampjes kapot is. Maar na
het spuiten met wat contactvloeistof op het lampje was alles weer normaal.
Meteen mijn eigen garage naar de auto laten kijken, aangezien ik de auto bij een handelaar had
gekocht. Deze constateerde een aantal problemen met de ophanging van de voorwielen, hier zit
speling waar het niet hoort en is een van de draagarmen van het rubber afgegaan. Ook is bij een van
de remslangen het canvas zichtbaar. Hiermee ga ik dus nog terug naar de handelaar, aangezien ik 3
maanden garantie heb gekregen en deze punten bij de APK controle bij aflevering naar boven hadden
moeten komen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Audi A6
Had je deze auto's al gezien?

Audi A6 Avant 3.0 quattro S-line SCHUIFKANTELDAK NAVI CLIMA MEMORY SEATS LEER BOSE CRUISE MF STUUR STOELVERWARMING HISTORIE
- 2001
- 153.707 km

Audi A6 Avant 4.2 V8 QUATTRO LEDER/ECC-AIRCO/CRUISE.C/BOSE
- 2000
- 258.873 km

Audi A6 Limousine 2.4 5V Advance Automaat Clima Trekhaak NL Auto NAP
- 1998
- 310.667 km
Lezersreacties (0)
Reageren