Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A6

Audi A6 3.0 5V (2002)

autoreview

12
Audi A6 3.0 5V (2002)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA6 3.0 5V
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf55.000 km
KM-stand laatst113.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 2 februari 2008

Na eerst een handgeschakelde A6 2.4 V6 uit 1999 gereden te hebben, wilde ik er nu graag een met een automaat, en wel de traploze continu variabele transmissie. Ik vond na enig zoeken een betaalbaar exemplaar met weinig kilometers en betreffende automaat. Bijkomend plezierig voordeel: het is een 3.0 V6.

Ik rijd er nu bijna twee jaar in en ben nog steeds dik tevreden over de auto. Door de traploze automaat is hij erg comfortabel, zeker als je hem rustig rijdt. Hij is wat strakker geveerd dan de Avant die ik eerst had en dat is prettig. De motor is iets minder stil maar dat is juist wel fijn. Mijn vorige 2.4 was wel erg stil en een V6 is geen straf om te horen als je gas geeft. Hij is bovendien verbluffend zuinig, ik rijd gemiddeld 1 op 11 zonder er moeite voor te doen.

Ik moet wel zeggen dat hij in stand ’D’ wat lui op het gas reageerd ondanks de 220 pk. De automaat heeft bovendien zo nu en dan wat kuren, met name met achteruit rijden. Dan kan deze enorm bokken, maar door hem even uit- en in te schakelen is dat weer over. Ik heb gehoord dat dit euvel vaker voorkomt. Verder heeft de automaat soms moeite met wat meer gas geven om vloeiend in toeren op te lopen en af te gaan bij gas loslaten. De naald wiebelt dan wat onrustig heen en weer, vooral tussen de 1800 en 2200 toeren.

Als je echt snel wilt rijden, moet je op handmatig schakelen overgaan. Dan verandert het karakter ineens van enigzins loom in flink pittig. Er zijn zes vrij snel te schakelen electronische versnellingen beschikbaar. Het lijkt of het sturen ook ineens scherper en preciezer aanvoelt. De zescilinder doet het in deze stand geweldig en wil maar blijven gaan. Er zijn niet veel auto’s die je dan bij kunnen houden.

Voor het goeie had er een sportstand op de automaat moeten zitten. Nu blijft de naald bij vol gas rond de 4000 toeren hangen, ik had liever een stand gehand die zich niet op een optimaal koppel maar op een maximaal vermogen instelt. Dan heb je pas maximale acceleratie.

De boordsystemen werken allemaal probleemloos. Airco, PDC, boordcomputer, navigatie, cruise control, radio met geintegreerde 6 CD wisselaar, het doet het allemaal uitstekend. Stoelen blijven in uitstekende conditie en zitten bij lange ritten ook prima zonder vermoeid te worden.

PROBLEMEN

  • 2 februari 2008

Het enige probleem is tot nu toe een lekke koelslang geweest, daar was ik net op tijd bij. Wel vreemd voor een auto die toen net 3 jaar oud was. Een keer een PDC sensor vervangen maar dat kostte bijna niets. Verder kan de voortrein bij koud weer een krakend geluid voortbrengen als ik over een drempel rijd. Ik heb er al eens naar laten kijken maar het is nog niet verholpen.

Nog steeds probleemloos

  • 113.000 km
  • 22 april 2009

In al de kilometers die ik tot nu toe heb gereden hebben zich geen problemen voorgedaan. Het enige wat is vervangen is een hoes bij de aandrijfas en daar is het bij gebleven. Het olieverbruik is ook nog steeds relatief laag, ik schat elke 5000 km een liter. De auto is nu weer aan een beurt toe maar ik verwacht geen noemenswaardige problemen. De automaat doet het ook nog steeds prima. Ik ben zeer tevreden. Desondanks ben ik toch aan het uitkijken naar een vervanger. En dat wordt een Audi A6 Avant, of een BMW 5-serie station. Vanwege de uitstraling en de ruimte.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Audi A6? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A6
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A6

INFO
Audi
Audi
Audi A6 40 TFSI Pro Line (4D/8A)
€ 1.052
Bekijk nu ⟩
Audi A6 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A6 3.2 FSI quattro youngtimer automaat

    Audi A6 3.2 FSI quattro youngtimer automaat

    • 2004
    • 214.068 km

    € 4.750

    Audi A6 Avant 2.5 TDI 163pk Aut.

    Audi A6 Avant 2.5 TDI 163pk Aut.

    • 2004
    • 530.712 km

    € 1.100

    Audi A6 4.2 quattro RS 6, Full Carbon, Daytona Gray

    Audi A6 4.2 quattro RS 6, Full Carbon, Daytona Gray

    • 2003
    • 91.000 km

    € 29.500

Meer Audi A6 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A6 (Allroad @ pag. 5)

    251
    • 8 januari 2022

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A6 specificaties
  • Audi A6 occasions
  • Audi A6 video's
Advies en informatie
  • Audi A6 tests
  • Audi A6 gebruikersreviews
  • Audi A6 index
PREMIUM
Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Het is 1986. Een jaar waarin geld niet meer stinkt en de ‘yuppie’ in opkomst is. Juist voor...

Lees meer
 

Audi A6 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A6 3.0 5V quattro (2003)

    Audi A6 3.0 5V quattro (2003)

    5
    • 25 september 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A6 2.4 5V Pro Line (2004)

    Audi A6 2.4 5V Pro Line (2004)

    7
    • 16 juni 2015
  • Gebruikersreview
    Audi A6 2.5 TDI 155pk (2001)

    Audi A6 2.5 TDI 155pk (2001)

    8
    • 19 december 2009
  • Gebruikersreview
    Audi A6 2.5 TDI 155pk (2001)

    Audi A6 2.5 TDI 155pk (2001)

    6
    • 4 maart 2009
  • Gebruikersreview
    Audi A6 3.0 5V quattro Pro Line (2003)

    Audi A6 3.0 5V quattro Pro Line (2003)

    3
    • 26 september 2008
  • Gebruikersreview
    Audi A6 3.0 5V (2002)

    Audi A6 3.0 5V (2002)

    12
    • 2 februari 2008
  • Gebruikersreview
    Audi A6 2.4 5V (2001)

    Audi A6 2.4 5V (2001)

    9
    • 22 augustus 2006
meer reviews
Audi RS E-tron GT - Op de rollenbank

Audi RS E-tron GT - Op de rollenbank

114

Het gebeurt steeds vaker dat er aanmeldingen komen van eigenaren van elektrische auto’s die...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi S6 Avant quattro (2000)

    Audi S6 Avant quattro (2000)

    4
    • 16 april 2022
  • Nieuws
    Elektrische Audi A6 e-tron klaar voor de i5 en EQE

    Elektrische Audi A6 e-tron klaar voor de...

    81
    • 21 maart 2022
  • Nieuws
    Audi A6 Avant e-tron Concept: de elektrische A6 van de toekomst

    Audi A6 Avant e-tron Concept: de elektrische...

    254
    • 16 maart 2022
  • Audi RS6 Avant - Op de rollenbank

    Audi RS6 Avant - Op de rollenbank

    73
    • 3 maart 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte Audi A6 op verkenningstocht

    Gefacelifte Audi A6 op verkenningstocht

    17
    • 16 februari 2022
  • Audi S6 – 2000 – 313.923 km - Klokje Rond

    Audi S6 – 2000 – 313.923 km - Klokje Rond

    • 7 februari 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    2
    • 26 juni 2022
  • Autotest
    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571 sterke vernieuwde topversie

    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571...

    44
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede plug-ins

    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede...

    5
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Achtergrond
    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro van de zaak

    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro...

    16
    • 19 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition (2022)

    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition...

    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens modelnamen'

    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens...

    69
    • 16 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden