Audi A5 Sportback 1.4 TFSI 150pk sport (2017)

autoreview

Audi A5 Sportback 1.4 TFSI 150pk sport (2017)
Audi A5 Sportback 1.4 TFSI 150pk sport (2017)Audi A5 Sportback 1.4 TFSI 150pk sport (2017)Audi A5 Sportback 1.4 TFSI 150pk sport (2017)Audi A5 Sportback 1.4 TFSI 150pk sport (2017)Audi A5 Sportback 1.4 TFSI 150pk sport (2017)Audi A5 Sportback 1.4 TFSI 150pk sport (2017)Audi A5 Sportback 1.4 TFSI 150pk sport (2017)

Signalement

UitvoeringA5 Sportback 1.4 TFSI 150pk sport
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst2.120 km
Lezerswaardering: 25%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Audi A5 Sportback S line Edition TFSI Sportback S-

  • 2.120 km

Wellicht een tikkeltje prematuur (‘A.Nonymus’) daar ik de auto nog niet eens in bezit heb en dus nog geen 10.000 km heb gereden (‘Cherry Bomb001’). Doch kan het nieuwe autokopers wellicht alvast helpen met het maken van hun keuze; ik heb het nog niet zo zeer over mijn nieuwe Audi A5 maar meer over de concurrentie en mijn zoektocht naar een geschikte auto. Voor diegene die puur geïnteresseerd is in een review Audi A5 Sportsback gelieve beginnen te lezen bij alinea 3….. die er pas medio januari 2018 is.

Vijf januari 2018 mag ik mijn nieuwe auto ophalen. De auto betreft een Audi A5 Sportback S line Edition 1.4 110 kW / 150 pk TFSI Sportback S-tronic met 18 inch wielen. Hoewel de S-line al een boel extra opties herbergt, heb ik voor de kinderen achter de ramen licht getint (vanaf de b-style HP 22). Dit om het felste zonlicht uit hun ogen te weren. Een ergernis minder omdat de 'opplak-zonwering' altijd zoek was of erger: als ik de achterraampjes wel eens opendeed, vergat ik de zonwering die vervolgens samen met het raam in de deur verdween met alle gevolgen van dien. Verder is er wat extra geld uitgegeven voor de kleur Daytonagrijs pareleffect. De motor is bescheiden echter voor mij snel genoeg. In de testrit voelde de motor sneller dan mijn 156 pk (115kW) Mercedes C uit 2015. Voor belangstellenden verwijs ik naar mijn review over de Mercedes via onderstaande weblink: https://www.autoweek.nl/autoreview/44182/mercedes-benz-c-180-estate-ambition-2014/

De Mercedes heb ik destijds besteld omdat de auto een mooie look had. Toch vond ik de Mercedes te lief ogen. De keuze moest vallen op een 'stoere bak' met dikke velgen maar toch elegant. Daarnaast was de voorwaarde dat het gezin + bagage er ‘makkelijk’ in moet passen. Ik ben wezen shoppen bij Volvo, Audi en BMW. Na het lezen van mijn review over de Mercedes begrijpt u waarom Mercedes niet op mijn shortlist staat/stond. De Volvo V70 stond hoog op mijn verlanglijstje. Deze bleek toch wat te hoog gegrepen. De Volvo V60 is een mooie auto echter kan mij deze niet bekoren. ‘Iedereen rijdt erin’. Een krachtige Volvo V40 D ‘hoog’ heeft veel mooiere vormen. De XC60 is mooi maar SUV's zijn niet aan mij besteed. De BMW 320 Touring dan? Of wellicht der Fünfer? Nee. De 5-serie kost teveel in de bijtelling. De 3-serie is mooi maar te compact en vooral een te agressief voorkomen. Bovendien was mijn budget circa € 50k en daar zou ik boven komen als ik de auto van nog een paar kleine noodzakelijke extraatjes zou voorzien. Mijn stemming veranderde: een auto van € 50k en dan nog concessies moeten doen? Mercedes en BMW vragen naar mijn idee (te)veel voor te weinig. Een Mercedes C-klasse van € 50k heeft niet eens standaard bekerhouders (!). Voor wat betreft de Audi (A5) ben ik blanco. Dat zal binnenkort veranderen en graag houd ik u via AW op de hoogte hiervan.

1.000 kilometer:
Oef!!! Wat een goede keuze. Hij rijdt zoals hij er uit ziet. Smooth, subliem, strak, elegant. Wat een bekijks en complimenten. Moet ik nog een toelichting geven?

2.120 kilometer:
De Audi A5 rijdt nog steeds als een zonnetje. Ergonomisch is er niets op aan te merken. Bedieningsgemak alom. Door het sportieve onderstel is de auto wel wat stugger maar dat vind ik juist passen bij de Sportsback. Het voelt goed aan omdat ik meer in de auto zit. Minpunt was dat al bij voorzichtig optrekken vanuit stilstand de voorwielen slipten. Dit heb ik kunnen wegpoetsen door de instellingen van de auto aan te passen. Wat niet prettig werkt in de Audi is de start / stop. Bij het wegrijden is er een fractionele vertraging. Ik zet deze functie dan ook iedere keer als ik in de auto stap uit. De dealer mag deze functie niet op default uit zetten, helaas.

Verder lof alom over de auto. Ik heb nog nooit een auto gereden met zoveel bekijks en jaloerse blikken. Ik verdrink in de complimentjes. Twee kennissen dachten zelfs dat het een A7 was. De keuze voor deze A5 Sportsback pakt nog beter uit dan ik had verwacht. Begrijp mij niet verkeerd: een Audi A4 Avant S-line is ook prachtig maar een stuk minder stoer en elegant.

Ik ben redelijk vaak onderweg naar cliënten en via MyAudi op de computer kan ik alle adressen al naar de auto sturen. Met een paar klikjes in de auto zelf heb ik het juiste adres voor me. Ook Google Earth / Streetview in de auto is een juiste keuze. Deze heb ik 3 maanden op proef en moet daar voor een verlenging van 1 jaar wel € 138 voor neertellen.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (27)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.