Audi A4 35 TDI Sport (2020)

autoreview

Audi A4 35 TDI Sport (2020)

Signalement

UitvoeringA4 35 TDI Sport
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf17 km
KM-stand laatst80.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Audi A4

  • 35.000 km

Na enkele jaren auto's overnemen van collega's was het eens tijd om zelf te gaan kiezen. Mijn vereisten waren een diesel, automaat en liefst een sedan want dat blijft naar mijn inzicht toch de mooiste carrosserie vorm.

Mijn eerste keuze was een Alfa Romeo Giulia, na een proefrit was ik helemaal verkocht en stond ik op het punt de 190pk diesel te bestellen. Helaas veranderde ons leasebeleid en mocht ik enkel kiezen uit het VAG gamma, wat mijn keuze nogal beperkte. Ik ben dus even in een Audi A4 gaan zitten (eerste Audi waar ik ooit in ging zitten) en ik geef toe dat het interieur wel van een heel ander niveau is dan wat ik gewend was met mijn voorgaande auto's (bmw 116d 2013, Mercedes C180d, 2017 en Skoda Octavia 2019)
Dus de auto besteld en na 3 maanden mocht ik hem ophalen.

Versie en opties:
35 TDI - 163pk met automaat
S-line exterieur
Licht grijs stoffen interieur (concessie om de S-line in het budget te krijgen)
Sfeerverlichting
Stoelverwarming
Stuurverwarming
Grijs eiken inlegplaatjes

Comfort en prestatie:
Met 163 PK komt deze auto meer dan vlot genoeg mee met de rest van het verkeer maar inhalen voelt soms traag aan dit zal wel mede door de DSG bak zijn die er vaak wel zijn tijd voor neemt om terug te schakelen.

Het sportonderstel van de Audi is niet bijzonder hard afgesteld maar voelt echt aan als de gulden middenweg tussen comfort en sportief dus hier ben ik zeer tevreden van. Een groot verschil met de Mercedes die met zijn AMG pakket aanvoelde alsof er helemaal geen veren waren geplaatst.

Opties:
Ik ben zeer tevreden over de lichte bekleding in combinatie met de inlegplaatjes en de sfeerverlichting de auto voelt dus zeker luxueus aan binnenin ondanks dat ik voor een stoffen bekleding heb gekozen.
Ik was wel een beetje teleurgesteld toen ik merkte dat veel zaken die ik als vanzelfsprekend verwachte wel ontbraken gezien ik daarvoor ook een pakket moest aanvinken. Zoals het haakje in de koffer om boodschappen aan op de hangen of het kastje naast het stuurwiel.

infotainment:
Bij andere reviews las ik wel over problemen met de navigatie en inloggen en dergelijk maar die heb ik niet ervaren. De standaard audio voldoet zeker dus ik ben blij dat ik stoelverwarming heb gekozen in plaats van het extra sound system.

Uiterlijk

  • 35.000 km

In mijn review was ik eigenlijk wel wat vergeten toevoegen omtrent het uiterlijk van deze auto. Voor de meest recente facelift vond ik de Audi a4 redelijk gedateerd ogen ten opzichte van concurrentie als de Giulia of de mercedes C klasse, ik vind echter dat Audi echt puik werk heeft geleverd met deze facelift en zeker in de S-line trim. Dat is ook waarom ik de S-line verkoos boven de Advanced trim. Wat me ook opvalt is dat veel mensen ook denken dat ik een Audi A6 rij, dat de auto heel veel positieve opmerkingen krijgt en dat er zelfs mensen de auto wat beter bekijken als hij ergens geparkeerd staat.

Chiptuning laten uitvoeren

  • 80.000 km

Na een tijdje twijfelen en ervaringen zoeken heb ik toch besloten om de auto bij 50K km te laten chiptunen. Vanwege de vele snelwegkilometers leek me dit wel wenselijk. Veel tuners brengen deze motor via een standaard software naar 190pk maar ik wou liefst de s/w op maat laten schrijven vanwege een betere betrouwbaarheid en mogelijk meer vermogenstoename. Uiteindelijk is dit 240pk en 500Nm geworden icm s/w voor de DSG bak. En wat een pareltje is deze auto geworden. Voortaan doe ik dit bij elke auto.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.