Audi A4 2.5 TDI (1999)

autoreview

Audi A4 2.5 TDI (1999)

Signalement

UitvoeringA4 2.5 TDI
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf230.360 km
KM-stand laatst230.360 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Audi A4 2.5 TDI 150pk Ambition

  • 230.360 km

Na veel zoeken uiteindelijk uitgekomen op een A4 2.5 TDI, na een testrit was ik verkocht en wilde deze hebben, zo gezegd zo gekocht voor een bedrag van € 4600,-. Er was wel een reparatie nodig aan een homokineet rechts maar dat hoefde niet want dat zou een extra van € 300 bovenop de prijs worden, ik heb dit na de koop voor nog geen € 100 kunnen laten repareren. Ik heb er inmiddels ruim 50.000 kilometer op zitten. Rijd nog steeds geweldig lekker soepel in de vering en lekker snel op de snelweg, ik heb er in Duitsland 225 km/h mee gehaald zonder enige moeite.

Onderhoud.
Koelvloeistof vervangen
5W40 olie ververst
nieuwe olie, brandstof, lucht en pollen filter
Multi V riemen
Uitlijnen
Banden voor (bij 240.000) en achter (bij 274.000) laten vervangen
Remschijven achter (bij 280.000) (das geen simpel klusje voor de DHZ klusser, dit omdat de lagers in de remschijven zitten)

Reparaties.
Mistlamp (steenslag)
Koppelstang rechts
Dynamo (zelf vervangen)
Koelvloeistof temp sensor schoongemaakt (zat zwarte aanslag op)

Nog te vervangen.
Draagarm recht voor bovenin
Remschijven voor
Remblokken voor en achter.
ATF olie

Heeft mij in totaal na 50.000 kilometer nog geen € 800,- aan reparaties en onderhoud gekost. Al met al vind ik dat een goede prijs om een dikke V6 diesel goed lopend te houden.

Tanken valt op zich wel mee in de stad kan ie wel wat verbruiken 1:10 zo en op de snelweg haal ik 1:17 a 1:18 dan rijd ik rustig en niet boven de 100 km/h, gemiddeld haal ik 1:14.

Ik heb een laptop met vagcom draaien waardoor ik zelf regelmatig kan controleren op eventuele storingen in de ECU, heb er wel een paar gehad in het begin toen ik de wagen kocht, maar na het verhelpen van de storingen en resetten heb ik tot op heden geen meldingen meer gehad.

Al met al vind ik het een hele fijne wagen om in te reizen en te rijden, heerlijk V6 diesel geluidje en goed geïsoleerd tegen de herrie van buiten en het motorgeluid. De turbo fluit lekker mee bij het gas geven. De vering is lekker soepel en comfortabel. Ook zit een boordcomputer in die een selfcheck systeem heeft die nadat je de auto start deze doorloopt en aan het eind aangeeft dat er of een probleem is of een dikke OK in het scherm.

Uiteindelijk wil toch wel een Quattro hebben maar heb daar nu geen haast mee, als deze op is dan zal het wel zover komen.

Na mijn reis naar Spanje met de auto zal ik nogmaals een verslag doen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.