Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron Sport (2016)
autoreview
Signalement
Uitvoering | A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron Sport |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 162.300 km |
3jr Audi Plug In
- 156.500 km
Met de nieuwe leaser besteld en ruim 50dkm per jaar leek het mij een mooi moment mijn ervaringen te beschrijven. Mocht je naar het lezen hiervan vragen of aanvullingen hebben dan hoor ik dat graag.
Een kleine 3jr geleden kreeg ik de mogelijkheid deze auto te gaan leasen. Ik had reeds een keuze gemaakt voor het formaat A3 en een automaat maar verwachtte nog diesel te, moeten, gaan rijden. Toen de mogelijkheid geboden werd voor een Hybride te kiezen snel de keuze gemaakt te gaan voor een auto met lagere bijtelling uit voorraad en dit direct teruggebracht tot een Golf GTE of A3 E-Tron. Dit vanuit goede ervaringen met diverse VAG produkten in de voorgaande jaren.
Ik zal hieronder proberen de plussen en aandachtspunten per stuk te benoemen.
PLUS
- Samenwerking motor versnellingsbak
- Vermogen
- Snelheid
- NAVI plus
- Audi Sound
- Led verlichting
De auto zorgt tegen een laag verbruik voor ruim voldoende snelheid en comfort. Het ontbreken van het S Line onderstel zorgt voor ruim voldoende comfort ook op Belgische snelwegen. Zeker ook in combinatie met de fijne stoelen en goede audio.
MIN
- onderhoudsinterval 15dkm
- grootte benzinetank. 35liter is echt te weinig ondanks regelmatig laden want verhouding motor / elektrisch 55 / 45% over de gehele looptijd
- kofferruimte door de accu's onder de laadvloer
- bescherming LM velgen. Door de combinatie met de originele 18inch heb ik helaas meerdere beschadigingen opgelopen. En ja het is een leaseauto maar let hier echt wel op ;)
Zijn deze minpunten een reden om de auto te laten staan? Absoluut niet; de combinatie van alle factoren inclusief trekvermogen zouden deze auto voor mij een serieuze kanshebber maken als prive auto. Zeker nu er meerdere auto's beschikbaar komen op de markt.
Dank voor het lezen en zodra de opvolger geleverd is, zal ik hiervan graag weer een review schrijven. Nee het is geen Audi geworden aangezien de nieuwe A3 Sportback nog niet als automaat beschikbaar was ten tijde van bestellen en de A3 Limo een prachtige auto is maar me iets te ver ging qua fiscale waarde ( en dus bijtelling die toch al van 15% naar 22% gaat ;) ) bij het zetten van de gewenste kruisjes.
Inleveren
- 162.300 km
Precies 3 jaar en een maand na ingebruikname de auto ingeleverd.
Alle hierboven genoemde plus en min punten blijven zeker staan.
In de afgelopen maanden met dank aan Covid-19 een stuk minder gereden dan normaal maar elke keer bleef de combinatie van trekkracht, fijne stoelen en een goede stereo / carkit echt een aanrader voor de particuliere koper. Ook een verbruik van circa 1 op 18/19 is geen reden om deze auto te laten staan want dit kan met langere afstanden misschien zelfs nog zuiniger!
Nu wachten tot eind september op de nieuwe auto welke toch besteld mocht worden in deze periode. Morgen eerst de voorloper ophalen. Mochten de kilometers wat toenemen de komende maanden dan zal ik hier ook zeker een review van aanmaken.
Dank voor het lezen,
Gr Bas
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Audi A3
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Praktijkervaring Audi A3 (2012-2020): dit vinden eigenaren van hun auto

Audi A3 - BMW 120i - Mercedes-Benz A200

Honda Civic - Audi A3

Voormalig CEO Audi moet mogelijk tien jaar de cel in

Audi wordt groener met vetplantjes
