Audi 80 2.0 E 90pk (1992)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 80 2.0 E 90pk |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1992 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand bij aanschaf | 260.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik rijd nogal veel kilometers (>37000 p.j.) en ik moest een grote, betrouwbare auto hebben. Na ervaringen van anderen, en de grote aantrekkingskracht die deze auto op me uitoefende, heb ik besloten deze aan te schaffen.
De grote pluspunten aan deze auto zijn:
- Het perfecte rijgedrag (lekker stug op de voorpoten)
- De fijne stuurinrichting, auto is ’met 1 vinger’ zeer direct te besturen
- De stilte in de auto (Ik heb een open dak, dus daar komt wel wat windgeruis vanaf)
- De plaats in de auto, ook achterin is er ruim voldoende beenruimte.
- Het uiterlijk; tijdloos, auto is inmiddels 12 jaar oud, en ziet er nog steeds niet oneven uit in het verkeersbeeld
- De duurzaamheid; deze auto heeft inmiddels 358000 kilometers op LPG gelopen, en de motor loopt nog steeds als een zonnetje, soepel, stil, feilloos.
Over het algemeen ben ik dus zeer te spreken over deze auto. Ik heb in diverse (nieuwere) auto"s gereden, en ik kan niet zeggen dat die echt beter rijden als mijn Audi.
Het motorvermogen mocht van mij wel wat meer zijn. Het is ruim voldoende om goed, en snel genoeg mee te komen in het verkeer, maar van een 2 liter uit die periode mag je wel wat meer verwachten vind ik.
Tevens is de uitvoering standaard nogal karig. Ik heb wel centrale deurvergrendeling, mistlampen, kanteldak, en lichtmetalen velgen, en meegespoten spiegels op de auto, maar dit is allemaal naderhand ingebouwd.
Oliegebruik: ik denk dat er nu elke 3000km 1 liter olie bij moet. Ik denk niet dat dit bijzondere waardes zijn.
PROBLEMEN
Sinds ik de auto heb in de BOVAG garantie:
- Nieuwe accu
- Nieuwe homokineet (trillen in het stuur)
- Nieuwe koppakking
In de rest van de periode:
- remcilinders achter
- schokbrekers achter
- dynamo (spanningsregelaar vervangen)
- startmotor (bendex was kapot)
- koppeling
- dagteller loopt niet altijd mee
Voor de rest eigelijk alleen maar standaard dingen die je krijgt met veel kilometers:
- distributieriem
- lagers achter
- uitlaat middenstuk lek
- kleine dingen
Dit lijkt misschien een hele lijst, maar vergeet niet dat deze auto sinds ik hem heb, al een ton gereden heeft, en de totale km stand al 358000 is.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.