Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark 16V L (1995)

autoreview

Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark 16V L (1995)
Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark 16V L (1995)Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark 16V L (1995)Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark 16V L (1995)Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark 16V L (1995)Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark 16V L (1995)

Signalement

UitvoeringGTV 2.0 Twin Spark 16V L
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf188.200 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Om maar meteen van wal te steken wat mij erg goed bevalt aan de Alfa Romeo GTV, het rijden is pure passie, de auto toont veel emotie en straalt dit ook echt uit. De wegligging is formidabel en geeft het gevoel dat geen bocht teveel is, de prestaties van de 2.0 16V zijn ook erg smakelijk, hoewel tegenwoordige de meeste 2.0 motor in gelijke prestaties neerzetten. Het lederen ricaro interieur en het dashboard is om van te snoepen evenals het exterieur wat door pininfarina ontworpen is.
Het aantal mensen wat me heeft aangesproken om de bijzondere vertoning van de auto op de korte tijd dat ik hem heb is onzettend groot, dit is een erg leuke bijkomstigheid.
Het enige minpunt wat ik aan de GTV echt kan bedenken is dat het zicht vanuit de ’cockpit’ wat beperkt is, de voorruit is vrij klein, het zicht naar achteren door de binnenspiegel is wat beperkt wat door de lage zit in de auto en de daardoor hoge achterkant wordt veroorzaakt.
Het model is eigenlijk tijdloos ondanks dat het ontwerp uit de midden jaren 90 is, de huidige GTV heeft weliswaar een gerestylde ’neus’ maar is verder identiek aan zijn voorganger.
Ik heb de auto puur voor mijn de hobby gekocht en zal hem alleen in de weekenden met mooi weer gebruiken en met de vakantie, de rest van de tijd staat de auto in de garage gestald. Ik hoop in ieder geval heel wat jaren plezier te gaan beleven van de auto.

PROBLEMEN

Het enige probleem wat ik had was dat de airco bij aankoop niet goed functioneerde, dit werd veroorzaakt door een te laag freon niveau van het systeem. Dit heb ik echter direct na aankoop laten vullen, sedert dien werkt de airco werkelijk perfect wat met de warm weer erg plezierig is, zeker omdat de auto lederen stoelen heeft wat al snel tot plakken gaat leiden wanneer men gaat zweten.
De auto heeft reeds 190.000 gelopen maar loopt werkelijk als een zonnetje, olieverbruik kent hij niet en de spelingen zijn er niet/nauwelijk op de transmissie wat niet slecht is voor zijn kilometer stand. Roest kent de auto ook niet omdat hij gegalvaniseerd is en de motorkap uit koolstofvezel is vervaardigd, dit maakt de auto erg duurzaam. Het enige wat opvalt is dat het interieur wat kraakt als je over een hobbelige weg rijdt, dit is echter niet storend en eigen ook een beetje hoort bij een Italiaanse auto uit die leeftijd.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens