Alfa Romeo Giulia (1974)

autoreview

Alfa Romeo Giulia (1974)

Signalement

UitvoeringGiulia
Bouwjaar1974
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf78.900 km
KM-stand laatst83.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 83.000 km

De Giulia is in 2002 door de vorige eigenaar uit Italië geïmporteerd, en toen volledig gerestaureerd. Sindsdien was de auto alleen maar als boodschappenwagen gebruikt, en ik kocht de Giulia in oktober 2006 van hem over. Ik was eigenlijk op zoek naar een leuke Giulia voor dagelijks te gebruiken, maar dit exemplaar is nog zó hard (zeker voor Nuova-maatstaven) dat het jammer is om hem buiten te laten staan. Zodoende heb ik dus toch besloten om hem alleen met mooi weer te gebruiken.
Originaliteit staat hoog bij mij in het vaandel, maar toch wat aanpassingen gedaan die het klassieker uiterlijk niet aantasten.
- De 5J-brede stalen velgen vervangen door een setje 5,5J-staal van een Bertone/Spider.
- Het kapotte stoffen interieur vervangen door een z.g.a.n. skai-exemplaar.
- Auto aan de voorzijde een tikkeltje verlaagd.
- Einddemper vervangen door een brulpijp van rvs.
- Solex-carburateurs vervangen door een setje Dellorto’s
- de motor iets op vermogen laten afstellen, levert nu iets meer dan 90pk. (verbruik is daarom ook hoger)

PROBLEMEN

  • 83.000 km

Nadat ik de auto 2,5 maand in mijn bezit had scheurde in december ’07 de vacuümslang van de rembekrachtiger, waardoor er (a.g.v. valse lucht) een gat in één van de zuigers brandde. Toen heb ik besloten om de hele techniek maar onder handen te nemen. Ander 1300-blok gekocht, alles nagelopen, en in de auto gebouwd. Alle slangen, pakkingen en slijtagedelen preventief vervangen, elektronica opnieuw nagelopen, nieuwe velgen en een nieuw interieur.
De auto is dus niet meer in 100% originele staat, er zijn dus op een paar puntjes minimale aanpassingen aan gedaan. Maar ik wil de auto qua uiterlijk zo klassiek mogelijk houden.
Verder het afgelopen jaar vervangen: kruiskoppeingen van de cardanas, koplampen en 4 nieuwe banden.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.