AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Alfa Romeo Alfa Romeo 2000 GTV Bertone (1972)

autoreview

Alfa Romeo Alfa Romeo 2000 GTV Bertone (1972)

Signalement

UitvoeringAlfa Romeo 2000 GTV Bertone
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1972
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 100.000 km

Voor het rijden van oldtimer rally's een leuke auto welke ik met mijn familie berijdt.

Na een wekenlange zoektocht dit exemplaar gevonden en gekocht in Heinenoord. Daarna bij alfaromeoservice in woerden elk jaar een modificatie laten uitvoeren. (veren, dempers, lampen en een revisiebak). Zelf stoelen erin gezet en rally-accesoires gekocht.
Aangezien we er toch rally's mee wilden rijden hoefde het geen originele NL auto te zijn. Het is dan ook ooit een 1300 geweest die door de vorige eigenaar helemaal is omgebouwd naar een 2000.
De motor komt echter weer uit een Alfetta.

Het is een heerlijke auto, rijd lekker en is erg snel (950kg en ca. 130 pk.) Het is puur genieten om af en toe een stukje ermee te rijden.

Niet erg groot van binnen en het onderhoud is soms vrij prijzig.
Toch heeft ie ons nog nooit laten staan en als je een goede garage hebt wordt er altijd wel een betaalbare oplossing gevonden.

Verbuik is meestal rond de 1 op 9. (rally verbuik)

Vaarwel

Alfa Romeo 2000 GTV Bertone

In 1972 gebouwd als GT 1300 Junior, door een vorige eigenaar geïmporteerd (1988) en volledig omgebouwd tot 2000 GTV. (tussen 1988 en 2004)
Hierna door ons aangepast voor oldtimer rally's/ritten. (2005 tot heden)
Roestvrij gehouden, regelmatig bijgewerkt/gespoten, Bodem had volledige anti roest behandeling dus onderzijde altijd goed gebleven.
Technisch altijd in goede staat gehouden, reed goed en snel en stuurde heel strak.
Jarenlang vele leuke oldtimer ritten me gereden.
Nu verkocht en over op een wat ruimere seden, een 1967 Giulia 1600 Super.

Eigenschappen van de bertone waren;
2.0 Liter Norduit een Alfette met dubbele Solex Carbs (ca 130 pk)
Dikkere Giacomini Rally veren
Verstelbare gasgevulde Bilstein schokdempers
Hardere Polyurethaan bussen
Geventileerde schijven met Alfa 75 remklauwen
Goodridge RVS remslangen
14" Momo Vega lichtmetalen velgen

GTI RallyTwin MK3 (tripmaster)
Cobra kuipstoelen
Electrische 4 punts rolgordels
Extra benzinepomp in benzinetank
Moderne dynamo
Sterkere Dim en grootlicht lampen incl hittebestendige behuizing
2 extra verstralers voorzijde
Extra achteruitrij-licht
Kabelogen voor een achterzijde
OMP Alu Voetensteun
Leeslamp

vervangen;
stuurhuis 3x
radiator 1x
versnellingsbak 2x
voorruit 1x
tellerunit gereviseerd
stuurkogels
draagarmen

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren