Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V Distinctive (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 166 3.0 V6 24V Distinctive |
---|---|
Versnellingen | 4, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 149.000 km |
KM-stand laatst | 230.000 km |
Oude liefde roest niet.
- 149.000 km
Gezien mijn nieuwe activiteiten (ZZP) moest ik weer een auto hebben. Heb een aantal jaren geleden ook als ZZP-er gewerkt en had toen een Alfa Romeo 166 (3.0 V6 Sportronic). Wat een fantastische auto. Had deze naast mijn Spider (type 4 uit 1991). Door privé omstandigheden stopte ik als ZZP en moest de auto helaas weg. Heb ik altijd heel jammer gevonden!! Nu op zoek naar een nieuwe auto en ik keek gewoon of er nog een 166 met niet te veel kilometers te koop stond. En wat nu!! Mijn oude 166 te koop!!! Ik komende vanuit het westen moest naar Bedum (boven Groningen) om te gaan kijken. Hij zag er van buiten goed uit, maar van binnen minder. Vies en er was in gerookt! Toch gekocht en de auto met een ozonbehandeling laten reinigen. Staat nu als nieuw voor de deur en het is weer genieten van vooral dat Busso blok en de ruimte en... eigenlijk alles. Er zit wel een storing in de stuurhandels, maar die zal ik in zijn geheel gaan laten vervangen, maar eerst maar even rijden en kijken wat er meer komt. Tot nu toe ziet het er goed uit en ga ik weer genieten van de komende kilometers. Ik heb hem verkocht met ongeveer 90.000km dus in die periode dat ik de 166 moest missen is er niet heel veel mee gereden. Ik ben blij dat ik mijn Alfa traditie (na 33, 164 V6, 156 V6, 156 JTS) nu weer voort kan zetten met mijn (hernieuwde) 166 en binnenkort de Spider.
Een verlate ervaring
- 230.000 km
Een zeer verlate update die dateert van juli 2018!! Ik heb toen besloten om afscheid te nemen van de zwarte 166. Motorisch was hij echter nog perfect echter carrosserie technisch kwamen er wel een aantal zaken naar boven die aangepakt dienden te worden. Hiermee doelend op nieuwe draagarmen en schokbrekers. Ik heb er in ruim 2,5 jaar naast gewoon onderhoud 80.000 km heerlijk mee gereden. Ik heb wel de kachelradiator moeten laten vervangen zo ook de motor van de aanjager. Verder gewoon rijden. Ik liep tegen een prachtige donkerblauwe 166 aan met blauw leer en maar 133.000 km op de teller. Ik heb deze gekocht en toen het "houten" dashboard en stuur over gezet waarna de zwarte 166 opgehaald is. Altijd een wat droevig gezicht daar hij mij 2 keer (2 keer in bezit) overal naar toe heeft gebracht. De nieuwe 166 op kleine puntjes aangepakt (kleine deukjes laten repareren), remklauwen rood en verder wederom heerlijk genieten. Toch de auto maar 1 jaar gehad. Ik liep via internet tegen een andere Italiaanse exoot aan. Die heb ik bij Sam van Dalen gezien, gereden en gekocht. Deze 166 ingeruild wat ik even moeilijk vond, maar je kan niet alles houden. Het was een pracht exemplaar en reed fantastisch. Zo hier mijn 166 ervaringen. Ik blijf het nog steeds een tijdloze schoonheid vinden met fantastische rijeigenschappen. Mede door dat heerlijke V6 Busso blok. Een zeer ondergewaardeerde auto. Mooi om te zien dat er nog veel enthousiastelingen zijn!! Ik zal binnenkort mijn nieuwe (3 jaar in bezit nu!) exoot reviewen. Fijne zomer nog.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Klokje Rond: Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20V

Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20V Disctinctive (2004)

Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V Progression (2003)

Test: Alfa Romeo 166 – Volvo S80 – Peugeot 607

Test: Alfa Romeo 166 (2003)
